Permalänk
Medlem

Råd till ny speldator? 6-7k

Hej, hade tänkt börja kolla på en ny dator. Jag hade bra koll på vad som var bra för ett år sen, men när jag hade köpt datorn slutade jag bry mig om komponenter. Så vad säger ni? Vad borde jag kika på?
Känner mig lite sugen på en Intel-CPU..

Edit: Glömde säga att jag hade tänkt köpa ett grafikkort nu och sen kanske kunna uppgradera till 2 senare.

Permalänk

kålla på gammla forum det e många i din buget i5,sabertuth p55 ,gtx 560 ,corsair cv 500w ram corsair 4 gigabyte xms3

Visa signatur

GTX 580-I7 950-ASUS sabertooth x58-corsair tx 850-corsair dominator-corsair H70

Permalänk
Medlem

Har kollat på detta: http://www.inet.se/kundvagn/visa/192842/braeller eller ska man vänta till Sandy Bridge börjar säljas igen?

Edit: Såg nu att det där moderkortet inte bör passa till processorn?

Permalänk
Medlem

Köp dator löst i delar på ställe som: Dustinhome/Inet eller om du kan någon bra sida redan.

Hos Dustinhome får man student-rabatt samt fri frakt på allt om man har CSN kort

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Om jag var du, så skulle jag vänta tills Sandy Bridge kommer på fötterna igen, sen köper ett sådant system.

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem

Byt ut ditt 5770 till 6950 eller motsvarande, så är du i mål.

Din X2 kan du väl byta till en X4 om du verkligen känner för det, men med en sådan setup du har nu hade jag definitivt väntat. Det blir ingen jätteförändring precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Köp dator löst i delar på ställe som: Dustinhome/Inet eller om du kan någon bra sida redan.

Hos Dustinhome får man student-rabatt samt fri frakt på allt om man har CSN kort

Det är ju det jag ska göra

Citat:

Om jag var du, så skulle jag vänta tills Sandy Bridge kommer på fötterna igen, sen köper ett sådant system.

Jo, det enda som saknas i mitt paket är nu moderkortet. Såg det bra ut annars?