Permalänk
Medlem

Tja, vet inte om jag orkar vänta så länge, spelar ingen roll, har just skickat in en order för mer sleeves och har tagit alla pinar ur ATX 24 pin kablen och tänker bara sleeva hela saken...:)

Redigerat: (Tar detta på engelska då det går lite bättra). Got to give Stefan a lot of props for this sleeving, very fast shipping and superb service. Had a lot of changes to my order and he accommodated them without hesitation. Tack igen.

Visa signatur

i5 3570K @ 4.4 Ghz // H80 // Asus Maximus Gene-V mATX // 16gb Samsung 30nm "Wonder ram" @ 2000 CL: 10-10-10-28 (1.4v) // EVGA GTX 670 FTW // Samsung 850 EVO 500 GB // WD Black 64mb 1TB // Corsair AX650 // Aerocool DS Cube

Permalänk
Medlem

Hej Stefan!
tänkte beställa lite sleva för att sleva hela mitt nätägg, är även min första gång^^
Det jag undrar är när smal white och aqua kommer in och även när vit sata kommer in:)

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobe-x:

Hej Stefan!
tänkte beställa lite sleva för att sleva hela mitt nätägg, är även min första gång^^
Det jag undrar är när smal white och aqua kommer in och även när vit sata kommer in:)

Hej

Dessa varor kommer in imorgon om jag har tur, eller så blir det på måndag/tisdag.

/Stefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hej

Dessa varor kommer in imorgon om jag har tur, eller så blir det på måndag/tisdag.

/Stefan

det låter skit bra ju:D

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk

Hej Stefan!
Jag tänkte köpa lite sleeve och hade tänkt mig en blandning med svart och mörk röd/vin röd eller vad det är (COLOR-X som den heter på MDPC). Jag undrar om det är någon färg du skulle kunna fixa annars så behöver jag beställa det ifrån MDPC vilket kommer kosta typ dubbelt så mycket eftersom bara frakten ligger på € 9.05. Sen är det ju roligare att köpa från dig

Tack!

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Hej Stefan!
Jag tänkte köpa lite sleeve och hade tänkt mig en blandning med svart och mörk röd/vin röd eller vad det är (COLOR-X som den heter på MDPC). Jag undrar om det är någon färg du skulle kunna fixa annars så behöver jag beställa det ifrån MDPC vilket kommer kosta typ dubbelt så mycket eftersom bara frakten ligger på € 9.05. Sen är det ju roligare att köpa från dig

Tack!

Hej!

Håller på och försöker fixa fram mörkröd färg, men det kommer tyvärr ta tid när det ska skickas prover fram och tillbaka
Så du får nog gå på den mörkröda från mdpcx, men tack för att du valde mig i första hand

/Stefan

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Hej!

Håller på och försöker fixa fram mörkröd färg, men det kommer tyvärr ta tid när det ska skickas prover fram och tillbaka
Så du får nog gå på den mörkröda från mdpcx, men tack för att du valde mig i första hand

/Stefan

Hej!
Okej, jag har inte så bråttom Jag har inte sleevat någon gång tidigare så måste träna lite först med annan sleeve. Men när jag ska sleeva på "riktigt" så skulle jag vilja ha svart + mörkröd. Har du någon aning om när du kanske kan få in mörkröda? Om 1-2 månader så kommer jag antagligen börja på riktigt så det är ju en stund kvar tills jag behöver köpa den mörkröda.

Tack

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Hej!
Okej, jag har inte så bråttom Jag har inte sleevat någon gång tidigare så måste träna lite först med annan sleeve. Men när jag ska sleeva på "riktigt" så skulle jag vilja ha svart + mörkröd. Har du någon aning om när du kanske kan få in mörkröda? Om 1-2 månader så kommer jag antagligen börja på riktigt så det är ju en stund kvar tills jag behöver köpa den mörkröda.

Tack

Jasså
Kan inte säga exakt då jag inte vet hur mycket problem som uppstår på vägen, men om 2 månader har det kanske har hänt lite grejer, får hoppas!

/Stefan

Permalänk
Medlem

hej stefan, är nätaggs-ändarna av modulära kontakter standardiserade? Skulle du kunna ta in sådana? Är lite sugen att göra en ny satapower kabel men har modulärt agg

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

hej stefan, är nätaggs-ändarna av modulära kontakter standardiserade? Skulle du kunna ta in sådana? Är lite sugen att göra en ny satapower kabel men har modulärt agg

Hej!

Det vet jag faktiskt inte, kan mycket väl vara olika beroende på tillverkare skulle jag tro.
Du skulle kanske kunna ta en bild så kan man ju enkelt se om det är standard kontakter

/Stefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hej!

Det vet jag faktiskt inte, kan mycket väl vara olika beroende på tillverkare skulle jag tro.
Du skulle kanske kunna ta en bild så kan man ju enkelt se om det är standard kontakter

/Stefan

Så ser det ut

inte särskilt skarpt men hoppas du förstår ändå

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Till er som ska börja sleeva, kom ihåg att köpa in mycket material! och gör inte som ja gjorde, Jag kör me 2 färger, och har använt 15 meter svart (Största delen av kablarna) och 10 meter Aqua Färgat, och har ungefär halva kvar! så köp in mycket, Det behövs!

Visa signatur

-=Asus M4N98TD EVO - AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition AMD - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - A-Data 4GB 1600Mhz Game Series - 500GB HDD - Fractal Design Define R3=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Så ser det ut
http://data.fuskbugg.se/skalman02/Modul%E4rt.png

inte särskilt skarpt men hoppas du förstår ändå

Hmm liknar pcie 6-p men den skiljer lite. Kan nog gå om man har tur
Ser ut som den enda skillnaden är kontakten i mitten, övre raden som skiljer dem åt:

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hmm liknar pcie 6-p men den skiljer lite. Kan nog gå om man har tur
Ser ut som den enda skillnaden är kontakten i mitten, övre raden som skiljer dem åt:
http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/pcie6.jpg

Mjaa inte riktigt samma form. Tack för du tog dig tid. Blir nog en molex "adapter" i framtiden istället

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hej!

Det vet jag faktiskt inte, kan mycket väl vara olika beroende på tillverkare skulle jag tro.
Du skulle kanske kunna ta en bild så kan man ju enkelt se om det är standard kontakter

/Stefan

Skrivet av Kogster:

hej stefan, är nätaggs-ändarna av modulära kontakter standardiserade? Skulle du kunna ta in sådana? Är lite sugen att göra en ny satapower kabel men har modulärt agg

Nej det är dom inte tyvärr

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk

det skulle va roligt om ni hadde lite mod till datorer tex-led vatten kylning

Visa signatur

GTX 580-I7 950-ASUS sabertooth x58-corsair tx 850-corsair dominator-corsair H70

Permalänk
Medlem

Ah! Aqua Sleevs inne! Och redan beställda

Visa signatur

-=Asus M4N98TD EVO - AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition AMD - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - A-Data 4GB 1600Mhz Game Series - 500GB HDD - Fractal Design Define R3=-

Permalänk

Hej, tänkte sleeva den modifierade kabeln till mina hörlurar och Djungelapa blir första alternativet, men undrar hur mikrofonisk sleeven är (kommer bli den smala svarta varianten)? Dvs, kommer varenda friktion mot den sleevade kabeln höras i lurarna?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Tjaa Stefan! Harru fått tag på iPhone mirakel verktyget? Undrar med om du kan skaffa in vanliga sata-sata ström förlängare? Och hur får man upp dom isånda fall? Tyvärr så räcker inte mina molex till för att köra molex-sata

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Tjena!

jag fick ett mail idag vid 17:48 om att min beställning är iväg skickad.
hur lång tid tar det innan jag har det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghettosmurfen95:

Tjena!

jag fick ett mail idag vid 17:48 om att min beställning är iväg skickad.
hur lång tid tar det innan jag har det ?

Har tagit under 20h varje gång jag har beställt efter han har skickat ^^ Såå bli inte förvånad om den kommer imon

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av BlackDistortioN:

Har tagit under 20h varje gång jag har beställt efter han har skickat ^^ Såå bli inte förvånad om den kommer imon

okej va bra

Permalänk
Medlem

Jag kollade lite på 24pins kontakter för jag ville göra egna, men du har bara 24pin hane kontakter? Finns det planer på att köpa in kontakter för hona?
Sen upptäckte jag ett smått fel på hemsidan. Om du hovrar musen ovanför titeln till kontakstift för ATX 8-6-4pin så kommer det upp en liten ruta som säger att det är 60pack, medan informationen säger 30pack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoriuz:

Ah! Aqua Sleevs inne! Och redan beställda

Tackar för det

Skrivet av Sovereign:

Hej, tänkte sleeva den modifierade kabeln till mina hörlurar och Djungelapa blir första alternativet, men undrar hur mikrofonisk sleeven är (kommer bli den smala svarta varianten)? Dvs, kommer varenda friktion mot den sleevade kabeln höras i lurarna?

Hej!

Oj, det där har jag ingen som helst aning om tyvärr!
Kanske hittar du bättre svar i ljud-avdelningen på forumet, alternativt på minhembio.com

Skrivet av BlackDistortioN:

Tjaa Stefan! Harru fått tag på iPhone mirakel verktyget? Undrar med om du kan skaffa in vanliga sata-sata ström förlängare? Och hur får man upp dom isånda fall? Tyvärr så räcker inte mina molex till för att köra molex-sata

Hej!

Har fått tag på det nu när Kina börjat vakna till liv igen, men det kommer ta någon vecka att frakta hem.
Ska kolla upp sata-förlängare!
Oftast brukar dom nog vara igensvetsade i plasten men får kika lite närmare på detta.

Skrivet av ghettosmurfen95:

Tjena!

jag fick ett mail idag vid 17:48 om att min beställning är iväg skickad.
hur lång tid tar det innan jag har det ?

Tjo!

Du bör nog ha det imorgon, vissa gånger kan det ta en extra dag.

Skrivet av BlackDistortioN:

Har tagit under 20h varje gång jag har beställt efter han har skickat ^^ Såå bli inte förvånad om den kommer imon

Försöker vara så snabb jag kan
Ibland så skiter det sig med skola/jobb och man kommer hem för sent, men så fort jag är hemma är det full rulle!

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Tackar för det

Hej!

Oj, det där har jag ingen som helst aning om tyvärr!
Kanske hittar du bättre svar i ljud-avdelningen på forumet, alternativt på minhembio.com

Okej, tack för svar i alla fall Kan hända att jag lägger en beställning i alla fall och kollar hur det funkar, vad vore livet utan lite spänning

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Tjenare Stefan.
Nu har jag inte lusläst hela tråden men undrar om du har planer på att ta in kantlist av något slag?
Modell tunnare.

Lite dåligt med vettiga lister i Sverige vad jag sett.
Tänkte mest på att folk som sleevar kanske passar på att kapa upp ett fönster i lådan för att visa upp sina kreationer. DÅ kan det ju vara bra med lite list

Vet att jag frågat tidigare, men hur ser det ut med Orange SATA sleeve?

Bli inte förvånad om det trillar in en beställning snart !

MVH BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Skall beställa sleeves närsom av dig men tänkte höra när kommer verktygen in igen? såg att dom var slut.

+ skulle vara kul om du fixade hem lite mer moddning och dylikt
och kanske fixa hem lite plexiglas det är det inte många som säljer på nätet! (tror det blir stor efterfrågan då!)

Riktigt bra butik!

MVH Tofu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Tjenare Stefan.
Nu har jag inte lusläst hela tråden men undrar om du har planer på att ta in kantlist av något slag?
Modell tunnare. http://www.chilledpc.co.uk/shop/images/large/blowholetrim.jpg

Lite dåligt med vettiga lister i Sverige vad jag sett.
Tänkte mest på att folk som sleevar kanske passar på att kapa upp ett fönster i lådan för att visa upp sina kreationer. DÅ kan det ju vara bra med lite list

Vet att jag frågat tidigare, men hur ser det ut med Orange SATA sleeve?

Bli inte förvånad om det trillar in en beställning snart !

MVH BG

Hej!

Har fått frågor ang kantlist tidigare, men har haft lite svårt att hitta leverantör av detta i kringliggande länder. Men ska hålla utkik på detta.

Orange sleeve försöker jag få fatt i, min leverantör är lite seg på att svara så jag hoppas att den dyker upp inom de närmsta veckorna.

Skrivet av Tofuxx:

Skall beställa sleeves närsom av dig men tänkte höra när kommer verktygen in igen? såg att dom var slut.

+ skulle vara kul om du fixade hem lite moddning och dylikt
och kanske fixa hem lite plexiglas det är det inte många som säljer på nätet! (tror det blir stor efterfrågan då!)

MVH Tofu

Verktygen dröjer några veckor till tyvärr.

Försöker få in lite nytt då och då inom modding, men som alltid så går det lite försiktigt när man är ny på marknaden och inte har en binge med pengar
Ang plexiglas så kan det till stor del ha att göra med dess skrymmande och bökiga storlek, jag tror många drar sig för att sälja sådant på nätet, i alla fall i Sverige.
Men kanske någon gång i framtiden, är öppen för det mesta

Permalänk
Medlem

Hej Stefan, har du någon ide när Navy Blue sleeve återkommer?

Visa signatur

i5 3570K @ 4.4 Ghz // H80 // Asus Maximus Gene-V mATX // 16gb Samsung 30nm "Wonder ram" @ 2000 CL: 10-10-10-28 (1.4v) // EVGA GTX 670 FTW // Samsung 850 EVO 500 GB // WD Black 64mb 1TB // Corsair AX650 // Aerocool DS Cube

Permalänk
Medlem
Skrivet av aribr:

Hej Stefan, har du någon ide när Navy Blue sleeve återkommer?

Det kommer dröja minst 2 veckor till, samma med lila sleeve.
Beklagar väntetiden :/