i3 540 --helt ny för 230kr - ska jag köpa?

Permalänk

i3 540 --helt ny för 230kr - ska jag köpa?

hej undrar om det e värt det?
tänkte spela lite, o har redan 1156 mobo sen tidigare,

Permalänk

beror på vad du har nu såklart! Men det priset är mindre än vad en krogrunda går på! Du får stanna hemma en kväll mer den här månaden!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

230kr för en ny, peanuts ju.
Slå till

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

För det priset så är det väl inget o prata om direkt Köp.
Bli inte lurad bara

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av blueshadows:

Att du ens frågar?

Permalänk
Medlem

Om man vänder på frågan så varför skulle den inte vara värd 230:- när den nypris kostar 900-1000:-

Hur kan det inte vara värt det? Och VARFÖR ska du köpa en i3 540 när du igår skrev att du redan har en som går i 3.8 ghz?

Permalänk

Nej det är inte värt det, köp mat istället.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rullekorn82:

Om man vänder på frågan så varför skulle den inte vara värd 230:- när den nypris kostar 900-1000:-

Hur kan det inte vara värt det? Och VARFÖR ska du köpa en i3 540 när du igår skrev att du redan har en som går i 3.8 ghz?

Han kanske har en dator till...

Permalänk
Medlem

se till så att säljaren har kvitto, annars vet man inte hur det slutar

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blueshadows:

är den beggad ? och ja jag hade köpt för dom pengarn de är inte mycket

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Skrivet av Kockski:

är den beggad ? och ja jag hade köpt för dom pengarn de är inte mycket

Nej, inte beggad.
Tänkte bara för om i5 760 är MYCKET bättre i spel så känns de ju ovärt, trots priset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blueshadows:

Nej, inte beggad.
Tänkte bara för om i5 760 är MYCKET bättre i spel så känns de ju ovärt, trots priset.

om vi säger så här lägg 1000kr till så anser man att det är värt det hela , för 260kr eller va det nu va så är det inte ens inköps priset så för mig låter detta avsevärt billigt

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon124265:

Han kanske har en dator till...

Har han den redan borde han ju veta om den är prisvärd eller inte. Redan runt 900:- är den grymt prisvärd

Permalänk
Skrivet av rullekorn82:

Har han den redan borde han ju veta om den är prisvärd eller inte. Redan runt 900:- är den grymt prisvärd

Har den nu
Köpte ett GTX 570 med..

Permalänk
Skrivet av rullekorn82:

Inte för att vara dryg, men du vet väl att en i3 540 får man upp i 6Ghz ganska enkelt? Jag säger inte att du inte visst det, men jag tänkte bara förtydliga det för dom som inte vet hur bra i3:an klockar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Inte för att vara dryg, men du vet väl att en i3 540 får man upp i 6Ghz ganska enkelt? Jag säger inte att du inte visst det, men jag tänkte bara förtydliga det för dom som inte vet hur bra i3:an klockar.

6?!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Du är helt ute och cyklar. Kära du... suck. Halv omöjligt att nå 4ghz bara i stabilt läge.

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Skrivet av PixelBritta:

Du är helt ute och cyklar. Kära du... suck. Halv omöjligt att nå 4ghz bara i stabilt läge.

3.8 ska ja få upp den till iaf.
har en NH d14 som ska kyla ner den..

Tänkte spela NBA 2k11 och då duger nog processorn..

Permalänk
Skrivet av KKay:
Skrivet av xoLovexo:

Han menar nog med kvävekylning och 5 minuters tester, innan processorn smälter.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

hehe ja. den smälter nog vid 3.8 också dock

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Skrivet av PixelBritta:

Nu börjar du yra alldeles för mycket.
Varför skulle en i3 540 smälta vid 3.8ghz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Förhoppningsvis, men det är inte "hyffsat enkelt".

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

trevlig tvist på diskussionen...

Permalänk
Skrivet av KKay:
Skrivet av PixelBritta:

Skrivet av blueshadows:

3.8 ska ja få upp den till iaf.
har en NH d14 som ska kyla ner den..

Tänkte spela NBA 2k11 och då duger nog processorn..

Skrivet av Fritjof92:

Skrivet av PixelBritta:

Skrivet av KKay:

Förhoppningsvis, men det är inte "hyffsat enkelt".

Okej, den kan nå upp till 6,5GHz men det var tydligen med torris. Så jag läst fel. Men i3:an når ialf upp till 4.3GHz med stockkylaren. Och 4.8GHz med vatten. Ganska coolt va?
http://www.anandtech.com/show/2901/14
http://www.techpowerup.com/reviews/Intel/Core_i3_540_530/12.h...