Min dvd brännare bränner ej

Permalänk
Medlem

Min dvd brännare bränner ej

Tja!

Har en Samsung SH-S223C 22X DL Svart men det går inte att bränna med den i något program. i nero blir de bränning men inget kan spela upp den, deepburner börjar bränna i 2 sekunder sen säger den att det är klart, windows brännskit funkar ju knappt, kommer upp att de inte får plats på skivan etc.
va fasiken måste jag göra för att kunna bränna ut skivor? det går att läsa cd etc på den.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det en specifik fil/filer du försöker bränna eller har du testat flera olika? Om du kan läsa CD/DVD bör du utan några problem kunna bränna. Vad kör du för skivor?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk
Medlem

Har du ett SB moderkort?

Permalänk
Medlem

Det brukar vara olika lasrar en för bränning och en för läsning.

Kan vara så att brännlasern har dött?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Är det en specifik fil/filer du försöker bränna eller har du testat flera olika? Om du kan läsa CD/DVD bör du utan några problem kunna bränna. Vad kör du för skivor?

Är vanliga .avi filer

Skrivet av syntaxVI:

Har du ett SB moderkort?

ja, men inte ens två veckor gammal

Skrivet av xfade:

Det brukar vara olika lasrar en för bränning och en för läsning.

Kan vara så att brännlasern har dött?

datorn är inte ens två veckor gammal, att den ska ha dött känns konstigt, aldrig bränt ngt innan

Permalänk
Medlem

Jadu, de är fel på SATA ingångarna på SB moderkort. Undantag 6gb/s portarna.

Konstigt att du inte läst nyheterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Jadu, de är fel på SATA ingångarna på SB moderkort. Undantag 6gb/s portarna.

Konstigt att du inte läst nyheterna.

klart jag har läst det, men de är väl inte sönder utan att det är en 5-15% chans att de börjar gå sönder inom ett viss tid. och om de hade varit sönder skulle jag väl inte kunnat läsa skivor etc?

Permalänk
Hedersmedlem

Hittas den i enhetshanteraren och av brännarprogrammet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Hittas den i enhetshanteraren och av brännarprogrammet?

om den ska snynas på 'Enheter och skrivare' så gör den icke det, men trycker man 'Dator' ser man en dvd-rw-enhet (D: ) jag tror dom hittar den? men kan det vara på något sätt att datorn tror det bara är en läsare och ingen brännare? och om det finns en inställning man ändrar detta på.