Samlingstråd, 13:37-erbjudanden från Komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggan83:

Någon som fått sin status på ssd'n ändrad på komplett, min står fortf. endast som "bekräftad", hoppades på att disken skulle komma imon men känns väl lite optimistiskt kanske!

De skrev tidigare i tråden att diskarna skickas i helgen eller på måndag

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem

Långa dagar tills på Tisdag, sen ska man äntligen få en helt ny installation av Windows. behövs verkligen.

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk

Tja någon som vet varför de som beställde sista sekunden har fått:
"1,00 ST som måste beställas. Normal leveranstid 5
dagar."

De finns ju på lager:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=601876

Någon som vill sälja sin disk som ångrar? Köpte nämligen bara ett och vill gärna köra raid.
I värsta fall får jag ta och buda på den som kom på tradera.

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att höra avbestänningsfrekvensen på SSD'n

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R4 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 4070 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi kommer att gå igenom alla order manuellt för att kontrollera eventuella dubbelorder och säkerställa så alla order stämmer. Diskarna kommer därför skickas från oss under helgen eller på måndag.

/Mikael

Jag var hemma hos en polare när vi såg erbjudandet, så han köpte sig en varpå jag loggade in och betalade även den med hans kreditkort då jag inte hade någon dosa med mig. Ni kommer alltså ha två ordrar från olika personer betalade med samma kreditkort, jag hoppas inte det kommer bereda problem?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Har inte heller någon nytta av min, ska se om jag kan avboka

nej, avboka ej, jag tar gärna den

Edit: nån som inte vill ha sin som beställt till stockholms butiken så kan jag hämta ut den :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Jag vill inte se fler personer som försöker sälja eller köpa en SSD. Om ni har affärer att göra hänvisar jag er till marknaden http://www.sweclockers.com/annonser

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Rensad, missade admins tråd ovan om att inte begära köp i forum

Visa signatur

Core I5, SSD jada jada

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har fått min ssd bekräftad nu. Tror ni att jag får den idag med tanke på att jag tog "pick-up-point Malmö"?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Skrivet av mille666:

Hmm, jag har fått min ssd bekräftad nu. Tror ni att jag får den idag med tanke på att jag tog "pick-up-point Malmö"?

Nä. Läs tidigare i tråden där komplett själv har skrivit lite

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Nä. Läs tidigare i tråden där komplett själv har skrivit lite

Precis, blir förhoppningsvis måndag (Pickup) och tisdag (brev/paket).

Skrivet av aake:

Jag ögnade igenom några sidor av tråden och hittade följande:

Det handlar antagligen om hur SSDn är partitionerad vilket gör den förvirrad emellanåt.

Själv lyckades jag nog få tag i en, Komplett tycker att jag har en reserverad på lagret. Fast jag önskar att de sålde mindre storlekar, typ 16GB. Mina Linuxar tar vanligen 4GB, varav 1GB är källkod och egentligen "onödiga" engångsprogram.

Hm, intressant läsning. En vanlig partition när man nyinstallerar Win7 x64 borde ju lösa detta då det är inte är HD Images jag pysslar med.

dubbelpost
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

586 kr fick man pröjsa totalt:) Valde att de skulle skicka det via brev 39kr

säker att du inte tog samma som jag, pick-up?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Skrivet av mille666:

säker att du inte tog samma som jag, pick-up?

Kollade ännu en gång:) Stog inget om pick-up point i bekräftelsen. Står Leverans adress: bla bla mitt adress och fraktsätt posten.

Permalänk
Medlem

Japp Brev kostade 39kr, får man det rätt hem i lådan, pefekt!

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Blev två stycken, kommer bli fint i RAID0

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man trimmar crucialdiskar?
fungerar intel ssd toolbox på den?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Inaktiv

Vill ha hem min SSD nu!

Permalänk

Sitter och väntar på SSD:n dom hade samt detta GTX 570 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623947

Frågan är om man ska avbeställa eller inte?
Nu har man ju helgen att fundera på det.. .

Permalänk

Slängde iväg ett mejl igår kväll om att lägga till en adapter från 5,25" till 2,5" i ordern då ja missade det i stundens hetta
har dock ännu inte fått svar än ? Borde inte ett stort företag som komplett ha personal som sköter supportärenden och kontrollerar mailen dagligen. Tycker man ändå borde kunna förvänta sig ett svar inom 24 timmar. Klarar inte av telefonköer så ringa är uteslutet
Står ju i det autogenererade supportmailet att "Ditt ärende kommer att behandlas i turordning och du kommer att få svar inom kort."

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Inaktiv

SSDn ska man ju inte avbeställa, känner du att 64gb inte räcker så köper du en till Marknaden kanske är full med SSDs, vem vet

Permalänk
Skrivet av anon124265:

SSDn ska man ju inte avbeställa, känner du att 64gb inte räcker så köper du en till Marknaden kanske är full med SSDs, vem vet

Jag har en till ssd, ocz vertex 2 60gb
Jag är top10 i världen på spelet Nba 2k11 så det räcker nog, ska nog främst ha det spelet på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blueshadows:

Jag är top10 i världen på spelet Nba 2k11 så det räcker nog, ska nog främst ha det spelet på.

Tror ingen bryr sig om att du ligger på top 10 i ett spel

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Slängde iväg ett mejl igår kväll om att lägga till en adapter från 5,25" till 2,5" i ordern då ja missade det i stundens hetta
har dock ännu inte fått svar än ? Borde inte ett stort företag som komplett ha personal som sköter supportärenden och kontrollerar mailen dagligen. Tycker man ändå borde kunna förvänta sig ett svar inom 24 timmar. Klarar inte av telefonköer så ringa är uteslutet
Står ju i det autogenererade supportmailet att "Ditt ärende kommer att behandlas i turordning och du kommer att få svar inom kort."

Skickade också ett mail igår men inte fått svar än, riktigt dåligt tycker jag.

Permalänk
Skrivet av blueshadows:

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

13:37 startade de, ca 8min senare var det slut så 13:37-13:41 är bara 4min. Du måste ha din dataklocka felställd

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

önskar jag hade datorn med mig, men satt med en iphone4 och surfade, klockan är rätt, men det tog så lång tid o ta mig till ssd filken då var den redan borta. lägger skulden på min iphone

Har kastat så mycke skit på de där skit telefoner som inte är en telefon numera.
Den kostade dig en rabatt på över 500 isånafall

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blueshadows:

Jo jag har hört det, fler än en gång innan I dina andra trådar...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av blueshadows:

top10 på ett spel som har... 100 aktiva spelare?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av blueshadows:

undrar vad du tjänar på det meningslösa spelet i månaden? annars spelar det igen roll. ska man skryta får man även bevisa det!! länk etc..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Vad händer egentligen om man avbokar ett sådant SSD som köptes på 1337 dealen? Hamnar den där igen så folk som sitter och F5-ar hela dagen kanske har tur och lyckas köpa en till det priset i slutänden ändå? Eller går dem isåfall in på stock till vanliga priset? (och nej jag sitter inte och F5-ar, jag lyckades köpa en denna gång - är rent nyfiken hur det funkar)