Samlingstråd, 13:37-erbjudanden från Komplett

Permalänk
Medlem

Inte värt när man har en 40gb redan. Skulle köpt om det var 128

Permalänk
Medlem

Beställde men kom sen på att jag skall vänta med SSD till min nästa dator och då finns det bättre och större diskar att köpa så det blev att avboka.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paesha:

Ligger redan två ute...

Jo, fast det är skillnad på "ångrad" och ångrad. Killen slängde upp dem innan komplett ens hunnit granska ordrarna. Skulle vara roligt att se om komplett helt plötsligt skulle neka alla diskarna med någon luddig motivering.

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte heller någon nytta av min, ska se om jag kan avboka

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Vart en för mig också. Riktigt synd att det inte var 128 eller 256-giggare

Permalänk
Medlem

Blev lite impulsköp, ångrar lite men kanske lika bra att behålla den.. Min första SSD, lär ju inte bli besviken egentligen.. Fast 59gb som man får ut är lite lite.. :/

Permalänk
Medlem

Detta är lite offtopic men genom att mecka lite med alternativen/inställningarna så kan man få ner storleken på windowsinstallationen ganska rejält.

Permalänk
Medlem

Beställde en men funderar starkt på att avbeställa den igen, vill nog egentligen ha en större... Kanske värt att vänta på G3 diskarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizgiz:

Blev lite impulsköp, ångrar lite men kanske lika bra att behålla den.. Min första SSD, lär ju inte bli besviken egentligen.. Fast 59gb som man får ut är lite lite.. :/

Precis, så fort jag ser min nuvarande HDD gå under 100gb så får jag panik xD

Permalänk
Medlem

500 spänn för en SSD på 64GB är väl inget o ångra?!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

är denna ssd snabb när man ska packa upp stora rar filer.

Permalänk
Medlem

Bra erbjudande dock på tok för lite lagring för att jag skulle köpt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av spel565:

När kommer nästa deal / hur ofta kommer dem? :3

Hej!

Det varierar hur ofta vi kör sådana här erbjudanden, senast var i september. Håll ögonen öppna här på Sweclockers eoch på vår Facebook-sida så missar du inget.
http://facebook.com/Komplettse

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

500 spänn för en SSD på 64GB är väl inget o ångra?!

600 kr. Dyrare med postförskott.

Permalänk
Medlem

Det enda jag är orolig över gällande disken är detta : http://forum.crucial.com/t5/Solid-State-Drives-SSD/C300-Disk-...

Nån som kan kommentera?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Det enda jag är orolig över gällande disken är detta : http://forum.crucial.com/t5/Solid-State-Drives-SSD/C300-Disk-...

Nån som kan kommentera?

Nä men om den inte fungerar med windows 7 borde det väl stå utannonserat. Om inte täcks det väl av garantin?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Nä men om den inte fungerar med windows 7 borde det väl stå utannonserat. Om inte täcks det väl av garantin?

Man kan ju hoppas det. Den tråden är riktigt lång så det verkar inte vara några enstaka som har problem med detta...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

600 kr. Dyrare med postförskott.

Det är väl upp till var och en om man tar det på postförskott?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Beställde också en, inte för att jag ska använda. Men bra som backup disk..

Permalänk
Medlem

Hur snabbt tog det slut? typ 10min?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk

Beställde en Perfekt att ha utifall man bestämmer sig för att sätta ihop en HTPC eller filserver!
Kommer stoppa in den i den stationära så länge och ha spel på den o så, känns lite ovärt att formatera om och använda den som OS disk i och med storleken på den.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

Hur snabbt tog det slut? typ 10min?

8min

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Synd då jag tänkte köpa den där SSDn, men jag får väll vänta på intels nya

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

Synd då jag tänkte köpa den där SSDn, men jag får väll vänta på intels nya

Lär finnas många som lägger upp den helt "ny" för ok priser inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nån som kan kommentera?

Jag ögnade igenom några sidor av tråden och hittade följande:

Skrivet av Schmagagled:

Re: C300 Disk Freeze-ups in Windows 7

For all the folks experiencing freezes...

I have 3 256GB C300s (FW0002) all running Win7 Pro x64, with the 9.6 Intel RST drivers in AHCI mode.

All were imaged from the OEM HD that came with the respective laptop.

The first was a Sager NP8690, then a Dell E6410, and finally a Dell E4310.

Because each of the drives was imaged (duped) using a ESATA cradle and Acronis True Image 10 I didn't realize that there was an 'alignment' issue that would reduce performance and result in stutters.

I found an alignment tool online from Paragon (there is another method using GPARTED but it's confusing and more time consuming). A google search quickly locates it.

I ran the tool on all three laptops and found that on all three the drives were not aligned. The tool then realigned the starting offset and I have not had any stuttering since.

I mention this just in case anybody out there who imaged their new SSD from their originally installed HD didn't know there would be an issue with the starting offset reducing performance on an SSD.

This probably doesn't have any bearing on the 'flashing to FW0006' issue, but starting offset alignment on a SSD is an issue that will cause stuttering all by itself.

And I'm staying with FW0002 for the forseeable since "it ain't broke" I'm not going to attempt to fix it.

S

Det handlar antagligen om hur SSDn är partitionerad vilket gör den förvirrad emellanåt.

Själv lyckades jag nog få tag i en, Komplett tycker att jag har en reserverad på lagret. Fast jag önskar att de sålde mindre storlekar, typ 16GB. Mina Linuxar tar vanligen 4GB, varav 1GB är källkod och egentligen "onödiga" engångsprogram.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Har läst att när SSD'n släpptes så fungerade Raid0 uselt, men tydligen ska det vara svin grymt med Intels Raid0(deras drivers alltså). Han kom upp i 540 mb/s read, hittar dock inte sidan nu. Återkommer i fall jag hittar den.

Permalänk
Medlem

Kanske inte den vassaste SSDn eller mycket lagrings utrymme, men den kommer göra sig helt perfekt i min laptop och för 586kr (VISA + Brev frakt) så är det ju helt klockrent!!

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk

Bra timing på det här erbjudandet nu när Windows 7 SP1 kommer på tisdag. Första gången jag slagit till på en 1337-deal, då jag inte hade någon SSD sedan tidigare.

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin status på ssd'n ändrad på komplett, min står fortf. endast som "bekräftad", hoppades på att disken skulle komma imon men känns väl lite optimistiskt kanske!

Visa signatur

:: Bitfenix Prodigy :: I5 3570k@4.4GHz :: Corsair Hydro H100i :: Sapphire 7970 :: Asus p8z77-i Deluxe :: Corsair TX550 :: 8GB Corsair vengeance LP :: Samsung 830 256GB :: Hitachi 1TB :: WD GP 1TB :: Win 7 x64 :: BenQ E2420 HD ::

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av roggan83:

Någon som fått sin status på ssd'n ändrad på komplett, min står fortf. endast som "bekräftad", hoppades på att disken skulle komma imon men känns väl lite optimistiskt kanske!

Komplett skrev ju här tidigare och det verkar som att de ska göra en extra koll på alla beställningarna typ, så blir nog inget till helgen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.