VILKET Chassi ska man gå över till

Permalänk
Medlem

VILKET Chassi ska man gå över till

hej sitter just nu i skrivande stund inne med Antec 1200 Chassi

och är väldigt trött på det då jag har datan`` i tv rummet och det passar ej in för 5 öre

så till min fråga = någon som har ett bra (ej full tower) att rekommendera utan massor av bling bling

ev kan jag tanka mig att byta med någon

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Hedersmedlem

Ja du med dina obefintliga krav finns det väldigt många
Men detta hade nog passat, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=683180

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag valt Fractal Design Define R3:http://www.inet.se/artikel/6900680/fractal-design-define-r3-s..., som jag själv tycker passar in riktigt bra nästan överallt.
Nu när jag inte har detta chassi själv så ska jag byta till det när jag får pengar över eller blir tillräckligt trött på mitt nuvarande.

Permalänk
Medlem

Släng upp en bild på tv rummet så får du bättre tips. Define r3 eller ett lian li chassi röstar jag på.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

R3 helt klart.

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R3 ser lovande ut......passar nog mig som handen i handsken

(MulleEng) tror du länkade mig rätt med en gång men ska se på några till förslag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte helt otippat kommer jag föreslå... Denna
Inte lika billig som FD R3, men top-of-the-line, anser jag.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Inte helt otippat kommer jag föreslå... Denna
Inte lika billig som FD R3, men top-of-the-line, anser jag.

väldig fint o stort men tyvärr söker jag ej Full Tower Chassis just nu ..men tack för förslaget ...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

helt klart lillebror till mitt chassi

http://www.corsair.com/cases/obsidian-series/obsidian-series-...

Släpps april 2011.

Ska själv köpa ett och byta ut ett antec ninehundred chassi

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Har ett R3 i vitt ivardagsrummet passar ritkigt bra
OBS hårddiskdämpningen är inte optimal för att dämpa en 7200are jag har pallat upp min med extra gummifötter under de vanliga (syns knappt) för att få bort vibrationerna som bildas i chassit. Men jag hoppas du tar en ssd om du vill ha ljudfritt
Annars ett kanonchassi för priset, någon liten kvalitetsmiss på något ställe bara(kan va mitt ex).

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Byt inte ned dig till ett R3 från en bra låda. Byt till en mindre Lian Li om du kan kompromissa med kylningen för ingen låda överträffar Twevlehundred där. Bitfenix Survivor kanske kan vara något annars? Sämre låda än Twelvehundred dessvärre men relativt liten och inte så mycket utstickande.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Byt inte ned dig till ett R3 från en bra låda. Byt till en mindre Lian Li om du kan kompromissa med kylningen för ingen låda överträffar Twevlehundred där. Bitfenix Survivor kanske kan vara något annars? Sämre låda än Twelvehundred dessvärre men relativt liten och inte så mycket utstickande.

hej tittade precis på en video om chassit (Bitfenix Survivor) och tycker att det ser ganska trevligt ut...

men kanske inte just den jag söker .. men ska absolut kolla in Lian Li med ..mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

väldig fint o stort men tyvärr söker jag ej Full Tower Chassis just nu ..men tack för förslaget ...

Oops, blev fel länk. Menade såklart Denna

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

ja då var det bestämt blir ett FD r3 Chassis och mitt antec 1200 kommer att hittas på marknaden under fredagen ...

Visa signatur