Rift: Planes of Telera

Permalänk

Sitter i kö på Whitefall atm.

Sprang på muggen igår och konstruerade lite nallar och kom tillbaka till datorn några minuter senare. Jag gick från att vara plats ~100 till en disconnect som satte mig på plats 4000

Kul att komma hem från jobbet och inse att man inte kommer kunna spela på Whitefall innan man måste lägga sig igen

Jag kommer leva med köerna dock, inte få spela på några dagar är helt okej med tanke på vad mycket stabilt folk som är på servern sen när det kommer igång.

Vad jag vill minnas var WAR headstart en ren jävla katastrof, tog flera dagar innan man ens kunde göra ett konto! Error 411 eller något sådan som det drevs om

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa spelet, har testat betan och tyckte det var rätt roligt.
Det finns ingen server som SweC har ett guild på eller så? Whitefall servern verkar populär, är det den som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Måste erkänna att jag är nyfiken på vilka MMOG lanseringar du upplevt som INTE haft köer?

Jag var med i starten av samtliga MMOGs nedan, och alla hade köer i början.

World of Warcraft
Warhammer Online
Aion
Allods Online (OB start)

Ja till och med LotRO hade köer på de mest befolkade servrarna i början. Trots att hypen aldrig var lika stor för LotRO som för ovan nämnda MMOG och RIFT.

AoC
WoW
Everquest 2
Warhammer
Aion
mfl..

Visst va det köer in på några av dom men det handlade om några minuter, inte om 20+ timmar.

Problemet verkar ligga mest i beginner zonerna då dom inte verkar ha möjligheten att öppna flera olika samtidigt på samma server.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Alltid samma gnäll. Folk har en förmåga att inte minnas hur det var. WOW var det många som inte kom in på första dygnet. AOC kom man in på men det fungerade inte så bra i stället. Det går ju faktiskt att logga in på en annan server om man vill spela. 641 före, bara tre timmar kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Alltid samma gnäll. Folk har en förmåga att inte minnas hur det var. WOW var det många som inte kom in på första dygnet. AOC kom man in på men det fungerade inte så bra i stället. Det går ju faktiskt att logga in på en annan server om man vill spela. 641 före, bara tre timmar kvar

Precis min tanke. Plats 543.

Permalänk
Medlem

Kom det nya servrar idag? Imperium (PVP) och en annan som var PVE, har inga köer och medium pop.

Ska nog börja köra på Imperium.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Kom det nya servrar idag? Imperium (PVP) och en annan som var PVE, har inga köer och medium pop.

Ska nog börja köra på Imperium.

Polarn och ja ska börja på Imperium som Defiants. Vi orkar inte med köerna längre.

Permalänk

Lirar på Imperium jag med!

Permalänk
Medlem

köade 6 timmar för whitefall igår, tog lvl 15 som nightblade, vart less när jag logga in vid 10 imorse o hade 1200 i kö så jag o polarna bytte till bloodiron, kör nu guardian, lvl 16 dwarf mage, adda egart om ni vill spela lite.

Permalänk
Medlem

Hur är spelet likt aion eller mer wow? Segt att levela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spatman:

Hur är spelet likt aion eller mer wow? Segt att levela?

Går rätt snabbt att levla faktiskt om du nu går in för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Går rätt snabbt att levla faktiskt om du nu går in för det.

Yepp är själv lvl 33 just nu o ja har pvpat/farmat o lallat rätt mycke. Gäller bara att veta vad man gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Browing:

Nå folk som kör på Sagespire?

Jag samt två polare kör på Sagespire, nickar Citzen.
Vi vart invitade till guilden Cookie Squad, så kan säkert hoppa med där om du vill

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara vad som e den väsentliga skillnaden mellan Main hand och Off hand? När jag slåss ser det ut som att jag bara slåss med main hand vapnet.
Jag spelar en rouge - assassin/riftstalker btw
Sen så fattar jag inte vad som är speciellt med daggers? Jag kan ju använda mace och yxor vilket gör större skada...

Permalänk
Skrivet av misr:

Kan någon förklara vad som e den väsentliga skillnaden mellan Main hand och Off hand? När jag slåss ser det ut som att jag bara slåss med main hand vapnet.
Sen så fattar jag inte vad som är speciellt med daggers? Jag kan ju använda mace och yxor vilket gör större skada...

Det finns säkert abilities man får som rouge som bara kan användas med daggers !

Permalänk
Skrivet av misr:

Finns ett par skills som använder offhande.
Vad som är positivare med daggers är att de är snabbare = fler procs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av apspektakel:

Finns ett par skills som använder offhande.
Vad som är positivare med daggers är att de är snabbare = fler procs.

Aaah okej, tacktack!

Permalänk
Skrivet av misr:

Aaah okej, tacktack!

Det är sagt att det inte ska spela någon roll i det stora hela vilken sorts vapen man använder dock.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det finns nån svensk guild på Blighweald som man kan joina? Förrutom Swedish Conspiracy som jag känner till redan.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Nån som vet om det finns nån svensk guild på Blighweald som man kan joina? Förrutom Swedish Conspiracy som jag känner till redan.

"Svenska krigare" finns också

Permalänk
Medlem

Har ni fått högre latency sedan betan ? i betan låg jag på ungefär 30-60ms hela tiden, nu kör på headstarten har jag runt 150-200 ms, kör på whitefall och kollat med andra o dom har bättre latency än mig, ligger servern långt ifrån sverige ? eller bara något som är fel ?

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heineken89:

Har ni fått högre latency sedan betan ? i betan låg jag på ungefär 30-60ms hela tiden, nu kör på headstarten har jag runt 150-200 ms, kör på whitefall och kollat med andra o dom har bättre latency än mig, ligger servern långt ifrån sverige ? eller bara något som är fel ?

Jag har runt 32-62ms på min server, dock inte testat whitefall

Permalänk
Medlem

Hur bra flyter ert spel på vid maxade inställningar?:P Om de går galant va har ni för speccs? Hade varit kulo maxa det då grafiken är ganska snygg

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jalle94:

Hur bra flyter ert spel på vid maxade inställningar?:P Om de går galant va har ni för speccs? Hade varit kulo maxa det då grafiken är ganska snygg

Jag sitter på GTX480 o i5 750.

1920x1080 med settings på Ultra+ , 49-75 fps

Och ja, spelet är väldigt snyggt ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av jalle94:

Kör på Ultra och har 59-60fps med vsync på men det kan dala ner till 30fps om det är mycket folk som i vissa raider etc

Permalänk
Medlem

har vi några swecare som spelar på shivermere?

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem

WTF?

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mrwite:

Japp, nickar Silcan ingame

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrwite:

Japp
nickar Tagerta ingame

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

hahaha pinocchio ?