TIPS! Bra Seasonic M12D 750 deal på Komplett

Permalänk

Ska beställa det denna månaden. Efter att mitt gamla nätagg tydligen helt plötsligt la av efter 5 år. Ett litet klent 350W som jag pressade som bara den. Med massa leds och skit

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Skapar inte en ny tråd, eftersom det är samma aggregat som gäller.

Komplett har 50% rea (!) över helgen på detta aggregat:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=591222

Permalänk
Hedersmedlem

För det priset är det ett fynd om det stämmer att det verkligen är ett Seasonic aggregat.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Är det värt o beställa ett?

Permalänk
Medlem

Det ÄR ett Seasonic-aggregat, närmare bestämt M12D-750. Det är, som jag skrev tidigare i första posten för fyra månader sen, ett klipp och klart prisvärt även för originalpris.

Permalänk
Medlem

Beställde ett, hade ändå varit tvungen att köpa nytt agg till kommande Sandy bridge som man ska köpa om någon månad.
Hade blivit ett HX750 annars så halva priset är man mer än nöjd med.

Permalänk
Medlem

Ove Sundberg - "Halva priset"

Permalänk
Medlem

Helt galet pris!
Modulärt, 80 silver och 750 watt.
woohooja, är det dagen efter julafton idag?

Permalänk
Medlem

Hade inte tänkt bygga nytt fören framåt sommaren, men kunde inte hålla fingrarna borta. Riktigt bra agg för pengarna.

Permalänk
Skrivet av 0l550n:

Ove Sundberg - "Halva priset"

haha

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Overkill för mina behov egentligen, men det blev ett iallafall

Kunde inte stå emot ett FT02 heller... Plus lite andra komponenter till det kommande sandybridge-bygget. (väntar mest på moderkortet nu egentligen)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Köpte ett, agget har genomgående fått bra betyg i recensioner, japanska konsendatorer och seasonic byggt, vilket fynd för 500 spänn! Perfekt nu när jag ska bygga en ny dator!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle ta två men jag är snål så det blev bara ett.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Köpte ett, agget har genomgående fått bra betyg i recensioner, japanska konsendatorer och seasonic byggt, vilket fynd för 500 spänn! Perfekt nu när jag ska bygga en ny dator!

Kan verkligen rekommendera Silverstone FT02 chassit också för halva priset.
Kanon start på dator-bygget...

Permalänk
Medlem

detta var köpt!

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

hur kommer sig det att dessa erbjudanden inte listas under Datorkomponenter? Det är ju rejäla kilpp detta agg+ FT02

EDIT: Man ramlar ju nästan av stolen när man får se frakten. Nästan 320 spänn skall de ha för FT02 plus agget. Hutlöst

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mercy1:

Kan verkligen rekommendera Silverstone FT02 chassit också för halva priset.
Kanon start på dator-bygget...

Har redan köpt ett annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

EDIT: Man ramlar ju nästan av stolen när man får se frakten. Nästan 320 spänn skall de ha för FT02 plus agget. Hutlöst

Du har inget utlämningsställe i närheten? Blir ju rätt mycket billigare... (även om jag inte ser fram emot att släpa 15kg låda på bussen )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

Det gäller att samköpa andra billiga saker som en t ex MX518 för 289kr, SideWinder X4 för 299kr plus en svart DVD brännare så känns inte frakten dyr alls.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Slog till på ett nätagg nu när komplett har så bra pris på't!
Hoppas bara det passar bra ett i FD Define R3 =).

Permalänk
Medlem

Mx518 Kostade 99 kr förut, men försvann direkt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 0l550n:

Mx518 Kostade 99 kr förut, men försvann direkt

Det är skillnad på bra pris och fel pris.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Det är skillnad på bra pris och fel pris.

Tror du det var fel pris? Det var med på prisfesten för 99kr och nu inte alls med.

Permalänk
Medlem

Oj detta var billigt, var inne på att köra ett större agg .. fixar ett 750w gtx470 sli?

Visa signatur

Antec 300 Gigabyte GA-P55-UD4 Intel i5 Corsair 8GB XMS3 1600Mhz Silver Power SP-SS750M 750W Sapphire HD 6970

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 0l550n:

Tror du det var fel pris? Det var med på prisfesten för 99kr och nu inte alls med.

Lite billigt tycker jag men med dessa fynd så kan allt vara möjligt tycks det fast 289kr är billigt det med.

Skrivet av Sudden6:

Oj detta var billigt, var inne på att köra ett större agg .. fixar ett 750w gtx470 sli?

Nej 850W är det minsta man skall ha för GTX 470 i SLI men 1000W är att rekommendera.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Då får det bli ett större, tack för snabbt svar! =o)

Visa signatur

Antec 300 Gigabyte GA-P55-UD4 Intel i5 Corsair 8GB XMS3 1600Mhz Silver Power SP-SS750M 750W Sapphire HD 6970

Permalänk
Entusiast

Jodå, Gtx 470 @ SLI går nog bra på det, Här är ett par tester från Sweclockers på hur det drar @ 3Dmark vantage: http://www.sweclockers.com/recension/13087-nvidia-geforce-gtx...

//Jonssown

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

GTX 470 SLI lär ju fungera fint med 750w. Enligt testet som Jonssown hänvisar till så drar hela systemet 651w från väggen när furmark körs, vilket ger nästan 200w att spela på om man antar att nätagget i testet har 85% verkningsgrad.

EDIT: Nätagget i testet var visst gold-certifierat så om man räknar med 90% verkningsgrad har man fortfarande 165w tillgodo. Testet körs även med överklockad processor dock utan chassifläktar och bara en hårddisk av vad man kan utläsa från artikeln, så det jämnar nog ut sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Lite billigt tycker jag men med dessa fynd så kan allt vara möjligt tycks det fast 289kr är billigt det med.

Det var 99kr för ett begränsat antal, satt och vänta på att en kompis skulle komma hem för att se om han ville ha något, men var slut när han kom

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619514

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonssown:

Jodå, Gtx 470 @ SLI går nog bra på det, Här är ett par tester från Sweclockers på hur det drar @ 3Dmark vantage: http://www.sweclockers.com/recension/13087-nvidia-geforce-gtx...

//Jonssown

Om du tittar på Furmark istället så ser man att det går upp till 650W och Anands test visar att det kan gå upp till 740W så jag skulle inte köra med GTX 470 i SLI på något mindre än 850W. Givetvis beror skillnaden på vad man har för komponenter förövrigt men en enkel uppgradering i framtiden så kan man lätt komma förbi 750W.
http://www.anandtech.com/Show/Index/4061?cPage=15&all=False&s...

Skrivet av Zarper:

Det var 99kr för ett begränsat antal, satt och vänta på att en kompis skulle komma hem för att se om han ville ha något, men var slut när han kom

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619514

Jag är blåst...:D

Visa signatur

Rocking hard !!!