Permalänk
Medlem

Hej grabbar!

Har nog samma problem som ni. Har precis flyttat och beställde då Comhems bredband. Fick det mytomspunna Cisco EPC2425 modemet. Jag tankar inte som många andra utan surfar egentligen bara samt försöker lira online på PS3:an.

Ringde support och de erkände att de haft problem med modemet men att det skulle lösas med en uppdatering som han så fint la in på modemet men inte fan har det gett mig något. Jag disconnectar ungefär varje kvart.

Fan ska jag göra? Är inte speciellt tech-savy men har väl åstadkommit att stänga av brandväggen typ.

Problemet ligger väl ändå inte hos mig? Då modemet bootar om sig självt en gång i kvarten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Hej grabbar!

Har nog samma problem som ni. Har precis flyttat och beställde då Comhems bredband. Fick det mytomspunna Cisco EPC2425 modemet. Jag tankar inte som många andra utan surfar egentligen bara samt försöker lira online på PS3:an.

Ringde support och de erkände att de haft problem med modemet men att det skulle lösas med en uppdatering som han så fint la in på modemet men inte fan har det gett mig något. Jag disconnectar ungefär varje kvart.

Fan ska jag göra? Är inte speciellt tech-savy men har väl åstadkommit att stänga av brandväggen typ.

Problemet ligger väl ändå inte hos mig? Då modemet bootar om sig självt en gång i kvarten?

Gör en factoryresett. Finns en knapp bakpå, tryck in ett gem där 10sekunder och woila, borde vara löst. Inte ovanligt att det måste göras på epc2425 när de tagit ner senaste firmwaren. Tacka de otroligt kompetenta Cisco för det då de numera äger scientific atlanta som utvecklade modellen. I och för sig inget ovanligt att man måste factoryresetta modem och routrar efter de tagit en ny firmware.

ScHwArTaU: Är det en vanlig PC eller nån boxee/xtreamer-pryl? Händer det i samband med att du slår igång spotify alltså? Inget jag känner igen faktiskt. Något mer som kan få det att hända? Du indikerar på detta i inlägget... Händer det om du kopplar htpc'n med kabel? Händer det om du startar spotify på annan dator då du kör trådlöst?

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Skrivet av Phunky:

ScHwArTaU: Är det en vanlig PC eller nån boxee/xtreamer-pryl? Händer det i samband med att du slår igång spotify alltså? Inget jag känner igen faktiskt. Något mer som kan få det att hända? Du indikerar på detta i inlägget... Händer det om du kopplar htpc'n med kabel? Händer det om du startar spotify på annan dator då du kör trådlöst?

Det är en vanlig PC med XP Pro. Spotify var ett exempel, cg3100 tappar allt när jag gör något "krävande" trådlöst! Trådat funkar det bra, haft lan osv utan problem med flera olika datorer!

Dock varje gång en trådlös enhet jobbar mot nätet så händer detta, så känner inte att det är datorn det är fel på..

Visa signatur

easy as Dell

Permalänk
Medlem

Jag flyttar till en lägenhet i ett äldre hus om några månader och givetvis finns det ingen "riktig" bredbandsuppkoppling indragen. Det finns dock ComHem's "3-hål-i-väggen" och det känns som att det i alla fall är bättre än ADSL. Jag skulle dock vilja kunna ta reda på vad för olika abonnemang jag kommer att kunna få i just det huset. Förut kunde man knappa in adress på ComHem och få reda på det men nu vill de har personnummer istället. Eftersom jag inte har adressändrat än så fungerar givetvis inte detta. Finns det någonstans på siten man kolla genom att mata in adress eller blir jag tvungen att ringa dem?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Jag flyttar till en lägenhet i ett äldre hus om några månader och givetvis finns det ingen "riktig" bredbandsuppkoppling indragen. Det finns dock ComHem's "3-hål-i-väggen" och det känns som att det i alla fall är bättre än ADSL. Jag skulle dock vilja kunna ta reda på vad för olika abonnemang jag kommer att kunna få i just det huset. Förut kunde man knappa in adress på ComHem och få reda på det men nu vill de har personnummer istället. Eftersom jag inte har adressändrat än så fungerar givetvis inte detta. Finns det någonstans på siten man kolla genom att mata in adress eller blir jag tvungen att ringa dem?

Om du går via dennna länken så är det första du gör skriva in postnummer och sen väljer du gata och nummer.

https://www.comhem.se/portal/comhem/bestall_start

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScHwArTaU:

Det är en vanlig PC med XP Pro. Spotify var ett exempel, cg3100 tappar allt när jag gör något "krävande" trådlöst! Trådat funkar det bra, haft lan osv utan problem med flera olika datorer!

Dock varje gång en trådlös enhet jobbar mot nätet så händer detta, så känner inte att det är datorn det är fel på..

Jag hade värre problem. Så länge jag surfade med en annan trådlös enhet så startades modemet om. Höll på och krigade med comhem i några månader tills de "löste" problemet. Problemet var att NAT måste alltid vara igång så länge man vill använda det trådlösa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Om du går via dennna länken så är det första du gör skriva in postnummer och sen väljer du gata och nummer.

https://www.comhem.se/portal/comhem/bestall_start

Ah perfekt, tack!

100/10 får det bli, känns som det är mest för pengarna Hur är modemet som medföljer? Duger routerdelen eller måste man köpa separat router för att inte bli vansinnig?

Passar på att ställa en fråga om TV också så ni antagligen har koll på det. Jag ser inte så mycket på tv men det är ju ändå trevligt att ha. Deras minsta paket Small kostar 49 kr/månad men den enda skillnaden gentemot det gratis basutbudet är ju att man får SVT1 och 2 HD vilket jag inte gärna betalar för. Är det bara en vanlig antenn på andra sidan uttaget så man måste ha en digitalbox eller kan man koppla in en vanliga analog TV-mottagare och få in 1, 2, 4, 6 plus lite annat som i många andra hyreshus? Om detta inte går, kan man köpa en helt vanlig "folkbox" och koppla in i uttaget så man får in det gratis basutbudet och slipper klödda med ComHem alls när det gäller TV?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

0p och ni andra som haft strul med hastigheten i Göteborg. Kan ni testa nu och se? Misstänker att något som eventuellt kan ha haft inverkan gjordes inatt. Säker är jag dock inte.

ScHwArTaU: Nä det låter faktiskt inte bekant, iofs så är det nog inte det vanligaste att man kör NAT av och trådlöst samtidigt på modemet. Kan vara en firmwarebugg men inte lätt att svara på.

wixia: Ang modemet så får du nog följa tråden lite. Eftersom du inte flyttar närmaste tiden kan det säkert ha kommit en firmwareupgrade som löst endel problem. Just nu kör de flesta med NAT av vilket verkar fungera bättre än med. "Är det bara en vanlig antenn på andra sidan uttaget så man måste ha en digitalbox eller kan man koppla in en vanliga analog TV-mottagare och få in 1, 2, 4, 6 plus lite annat som i många andra hyreshus?" anslut tv till uttaget, gör kanalsökning och sedan har du grundutbudet utan någon box. Har du en standardbox för comhem utan abb får du dock in vissa kanaler digitalt gratis, det är inte många kanaler men bilden är ju klart bättre.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Skrivet av wixia:

Ah perfekt, tack!

100/10 får det bli, känns som det är mest för pengarna Hur är modemet som medföljer? Duger routerdelen eller måste man köpa separat router för att inte bli vansinnig?

Separat router rekommenderas

Skrivet av wixia:

Passar på att ställa en fråga om TV också så ni antagligen har koll på det. Jag ser inte så mycket på tv men det är ju ändå trevligt att ha. Deras minsta paket Small kostar 49 kr/månad men den enda skillnaden gentemot det gratis basutbudet är ju att man får SVT1 och 2 HD vilket jag inte gärna betalar för. Är det bara en vanlig antenn på andra sidan uttaget så man måste ha en digitalbox eller kan man koppla in en vanliga analog TV-mottagare och få in 1, 2, 4, 6 plus lite annat som i många andra hyreshus? Om detta inte går, kan man köpa en helt vanlig "folkbox" och koppla in i uttaget så man får in det gratis basutbudet och slipper klödda med ComHem alls när det gäller TV?

Gratis basutbud är analog tv, väldigt dålig bildkvalité. I och med att det är analog tv så kan du koppla antennsladden direkt till tv:n.

Med "folkbox" antar jag att du menar Boxer-box, marksänd digital-tv. Dessa fungerar inte med antennuttaget i ett ComHem-hus, den digitala signalen är av en annan typ som endast fungerar med digitalboxar för kabel-tv.

Om du vill ha digital-tv via antennuttaget måste du klödda med ComHem.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

0p och ni andra som haft strul med hastigheten i Göteborg. Kan ni testa nu och se? Misstänker att något som eventuellt kan ha haft inverkan gjordes inatt. Säker är jag dock inte.

ScHwArTaU: Nä det låter faktiskt inte bekant, iofs så är det nog inte det vanligaste att man kör NAT av och trådlöst samtidigt på modemet. Kan vara en firmwarebugg men inte lätt att svara på.

wixia: Ang modemet så får du nog följa tråden lite. Eftersom du inte flyttar närmaste tiden kan det säkert ha kommit en firmwareupgrade som löst endel problem. Just nu kör de flesta med NAT av vilket verkar fungera bättre än med. "Är det bara en vanlig antenn på andra sidan uttaget så man måste ha en digitalbox eller kan man koppla in en vanliga analog TV-mottagare och få in 1, 2, 4, 6 plus lite annat som i många andra hyreshus?" anslut tv till uttaget, gör kanalsökning och sedan har du grundutbudet utan någon box. Har du en standardbox för comhem utan abb får du dock in vissa kanaler digitalt gratis, det är inte många kanaler men bilden är ju klart bättre.

Har läst lite i tråden och det verkar ju inte som att ComHem är den ultimata internetleverantören direkt ...

Skrivet av distortion10000:

Separat router rekommenderas

Gratis basutbud är analog tv, väldigt dålig bildkvalité. I och med att det är analog tv så kan du koppla antennsladden direkt till tv:n.

Med "folkbox" antar jag att du menar Boxer-box, marksänd digital-tv. Dessa fungerar inte med antennuttaget i ett ComHem-hus, den digitala signalen är av en annan typ som endast fungerar med digitalboxar för kabel-tv.

Om du vill ha digital-tv via antennuttaget måste du klödda med ComHem.

Ah perfekt. Vanliga kass analog signal kommer utan tvekan duga väldigt bra till mig. Skulle man se råka springa över någon billig begagnad digitalbox för ComHem kan man ju införskaffa den för lite bättre bild

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att de analoga utbudet har bättre kvalite än vad man tror. Om du bara kör med analog sladd i tv:n får du oxå 5 digitala kanaler: 1,2,4,6 och Axcess.

Funderar på att skaffa 8 favoriter så jag kan ta de flesta HD kanalerna. 159kr i månaden för grundutbud + 8 HD kanaler känns faktiskt hyfsat värt, åtminstone nu när jag hittat en VPN som låter mig se Formel 1 för 33kr/mån ^^

Phunky: både ja och nej där. Sitter fortfarande runt 30mbit på de flesta servrar i olika speedtests, men lyckades få upp det i 190mbit via en av servrarna vid Oslo via Speedtest.net. Men Youtube fungerar fortfarande inte för mig vilket gör mig otroligt irriterad.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Gör en factoryresett. Finns en knapp bakpå, tryck in ett gem där 10sekunder och woila, borde vara löst. Inte ovanligt att det måste göras på epc2425 när de tagit ner senaste firmwaren. Tacka de otroligt kompetenta Cisco för det då de numera äger scientific atlanta som utvecklade modellen. I och för sig inget ovanligt att man måste factoryresetta modem och routrar efter de tagit en ny firmware.

Tror banne mig det gjorde susen, du är en pärla!

Permalänk
Medlem

Segband, nån mer i kungsbacka som det går segt för ? får ca 15/10 just nu. Märkte precis. Har 100mbit

Permalänk

Hej på er. Hoppas ni kan hjälpa mig med detta.

Jag har bytt mitt Netgear CG3100 mot en nyare modell av samma modem (bättre kylning). När jag byte modemet funkade allt klockrent, min dator och min PS3 kom ut på nätet och de hittade varandra med hjälp av PS3 media server (kör trådat). Men telefonen ville inte funka så vi felanmälde detta nästa dag och de fixade till problemet. När jag försökte titta på en film igår ville inte PS3 media server hitta PS3:an, både enheterna kom ut på nätet som vanligt. Genom att försöka allt möjligt bla ladda hem en ny version av PS3 media server, öppna portar osv. Slutade det med att jag bockade ur NAT funktionen i routern. Nu hittar enheterna varandra men jag kommer inte åt routern längre. Jag är helt säker på att NAT var i bockad och det funkade med den gamla och den nya första kvällen. Någon som vet vad jag ska göra? Eller vad jag gör fel?

Permalänk

Hej!

Jag undrar om det är någon mer än jag där ute som får en ny IP-adress tilldelad av Comhem stup i kvarten (nåja, dagligen i alla fall)? Detta har börjat under de senaste 2-3 veckorna, från att jag blev kund i juni förra året och fram till nu har min IP-adress bytts max 2-3 gånger och nu helt plötsligt byts den ut dagligen... Har CG3100-modemet och det står på för jämnan, om det är av någon betydelse.

Permalänk
Medlem

MEGAPIXEL: Det är olika ipadress för att nå modemet med NAT on och off. Ena är 192.168.100.1 och andra 192.168.0.1 Testat båda?

dr.zoidberg: Säkerligen beroende på områden, där de har många ipadresser behåller man samma under längre tid och där det är lite färre byter man oftare, ska ju normalt sett inte resultera i något fel. Det är ju själva funktionen med DHCPtilldelning. Om du inte orkar hålla redan på vilken ipadress du har för att få tillgång till tex en server bakom modemet så skaffa en dyndns-tjänst...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

0p och ni andra som haft strul med hastigheten i Göteborg. Kan ni testa nu och se? Misstänker att något som eventuellt kan ha haft inverkan gjordes inatt. Säker är jag dock inte.

nope, inte fixat här iaf.

Permalänk
Medlem

Hur långt tillbaka citerade du detta då hittar inget på dom 2 sista sidorna?
Btw satt i telefon med farsan som har xxl & comhem tele inne i stan vid typ linnegatan och det bröts nyss och han kan inte använda sin telefon

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk

Phunky: Okej, tackar för svaret!

Permalänk
Medlem

Har comhem slutat med att skriva/läsa i tråden? Om inte får börja ta tag i det här med överbelastningsproblematiken som vi har i Göteborg/Hisingen. Gjorde mina sedvanliga tester och fick då 64/10 (XXL200) vid 18:35.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0p:

Har comhem slutat med att skriva/läsa i tråden? Om inte får börja ta tag i det här med överbelastningsproblematiken som vi har i Göteborg/Hisingen. Gjorde mina sedvanliga tester och fick då 64/10 (XXL200) vid 18:35.

Har Comhem själva sagt att det är belastningsproblem under din nod eller? Förstår inte varför du inte bara ringer/kontaktar Comhem och får reda på om det eventuellt ÄR belastat istället för att spekulera i denna tråd. Tror inte dom sitter och läser denna tråd dagligen faktiskt, men vad vet jag. Blir ju inte lättare heller när dom inte vet vem du är / vilken nod du bor under.

Inget kommer att åtgärdas för att du skriver i denna tråd.. Såvidare det inte är ett känt problem redan, men då kan du ju alltid kontakta dom för att ta reda på om du faktiskt är påverkad och eventuellt när det är fixat. Men att vara anonym och enbart skriva orten i en tråd är ungefär lika givande som att "vissa" har problem med torrents.. Så kolla med kundservice om du inte gjort det.

Visa signatur

Asus MAXIMUS V FORMULA | Corsair AX 760W 80+ Platinum
Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCII
Intel Core i7 3770K @ 4,6Ghz (Ivy Bridge) | Samsung SSD Kit 840-Series 250GB
Cooler Master HAF X | Corsair H70 | 1x Samsung S27B970 (27") + 2x BenQ G2412HD (24")

Permalänk
Skrivet av Phunky:

MEGAPIXEL: Det är olika ipadress för att nå modemet med NAT on och off. Ena är 192.168.100.1 och andra 192.168.0.1 Testat båda?

dr.zoidberg: Säkerligen beroende på områden, där de har många ipadresser behåller man samma under längre tid och där det är lite färre byter man oftare, ska ju normalt sett inte resultera i något fel. Det är ju själva funktionen med DHCPtilldelning. Om du inte orkar hålla redan på vilken ipadress du har för att få tillgång till tex en server bakom modemet så skaffa en dyndns-tjänst...

Tack för svaret, jag provade med 100.1 och det funkar men jag kommer inte åt alla inställningar på routern. Sen så känns det fel att ha NAT avstängd eller spelar det ingen roll?

Permalänk
Medlem

Nat avstängt innebär att du använder det som modem enbart. Så det är inte konstigt att du inte kommer åt alla router-funktioner.

Skillnaden är att datorerna får skarpa IP-adresser och att du kan ha max 4 st enheter samtidigt.

Min åsikt är att du bör har NAT igång om du skall ha ditt eget lilla nätverk med datorer och PS3.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Nat avstängt innebär att du använder det som modem enbart. Så det är inte konstigt att du inte kommer åt alla router-funktioner.

Skillnaden är att datorerna får skarpa IP-adresser och att du kan ha max 4 st enheter samtidigt.

Min åsikt är att du bör har NAT igång om du skall ha ditt eget lilla nätverk med datorer och PS3.

Tack, men som jag skrev innan så hittar inte enheterna varandra när NAT är igång. Vad kan det vara för fel?

Permalänk
Medlem

Kör du allt via kabel eller något via trådlöst?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Jag kör allt med kabel. Det konstiga är att allt funkade bra med det gamla modemet och även den nya första dagen.

Permalänk
Tele2
Skrivet av 0p:

Har comhem slutat med att skriva/läsa i tråden? Om inte får börja ta tag i det här med överbelastningsproblematiken som vi har i Göteborg/Hisingen. Gjorde mina sedvanliga tester och fick då 64/10 (XXL200) vid 18:35.

Hej,

Vi försöker vara aktiva i denna tråd. Men som vi skrivit tidigare har vi valt att hänvisa frågor som gäller enskilda kunders abonnemang eller tjänster till vår support per telefon eller alternativ support över Twitter (http://www.twitter.com/comhemab). Övergripande frågor som kan vara till hjälp för andra försöker vi hela tiden att besvara så att de ska vara synliga och till hjälp för alla.

Beträffande problematiken som du beskriver är det bästa om du kontaktar Kundservice per telefon och får hjälp med att skapa en felanmälan.

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice

Permalänk
Medlem

Någon mer som har att efter ett par dagar kan man inte ansluta trådlöst till CG3100?
Fungerar bra efter omstart, men tar några dagar sedan får de trådlösa enheterna ingen ip, inget problem med kabel.
Kör med NAT av, men var samma innan med NAT på.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Någon mer som har att efter ett par dagar kan man inte ansluta trådlöst till CG3100?
Fungerar bra efter omstart, men tar några dagar sedan får de trådlösa enheterna ingen ip, inget problem med kabel.
Kör med NAT av, men var samma innan med NAT på.

Tror att detta eventuellt kan vara ett mjukvaruproblem. Har haft exakt samma problem när jag körde via modemet, vet att fler också har haft liknande problem. Alla enheter blir utkastade trådlöst och man behöver (oftast) starta om modemet för att det ska fungera igen.

Kör numera bryggat till en egen router så var ett tag sedan jag testade.. Men förhoppningsvis är detta något som blir fixat i kommande mjukvara. Kan såklart vara något annat fel du har, men är ju troligen något med modemet om du har samma typ av strul på flera olika trådlösa enheter.

Visa signatur

Asus MAXIMUS V FORMULA | Corsair AX 760W 80+ Platinum
Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCII
Intel Core i7 3770K @ 4,6Ghz (Ivy Bridge) | Samsung SSD Kit 840-Series 250GB
Cooler Master HAF X | Corsair H70 | 1x Samsung S27B970 (27") + 2x BenQ G2412HD (24")

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Någon mer som har att efter ett par dagar kan man inte ansluta trådlöst till CG3100?
Fungerar bra efter omstart, men tar några dagar sedan får de trådlösa enheterna ingen ip, inget problem med kabel.
Kör med NAT av, men var samma innan med NAT på.

Är det appleprodukter du försöker koppla upp trådlöst? Hade nån länk tidigare i tråden om att ipads/iphones med tidigare IOS (om det nu är löst med 4.3) kunde ha problem...

Visa signatur

Dooh!