Permalänk
Medlem

xbox 360 trådlös kontroll

Tänkte fixa 2st men behövs det något extra för att koppla dem till datorn???

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Tänkte fixa 2st men behövs det något extra för att koppla dem till datorn???

tror du måste ha en kontroll med sladd för att kunna koppla den till datorn

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

tror du måste ha en kontroll med sladd för att kunna koppla den till datorn

Microsoft säljer en dosa som man kan använda för att koppla trådlösa Xbox-360 original kontroller till så som Guitar hero gitarrer mm.

Xbox 360 Wireless Gaming Receiver
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=168718

http://support.microsoft.com/kb/906947 <-- scrolla ned lite för att se beskrivningen där dosan är med (först är det för konsol).

Tyvärr verkar det som att få butiker säljer dosan längre, vet att webhallen sålde förut men inte längre verkar det som.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk

Du får med en med varje orginal xbox-kontroll du köper löst om de inte ändrat något

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

för det står ju för 360 och pc =/ måste kolla runt..

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Kontrollen är densamma för pc och xbox.
Men till pc behöver du dongeln.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

mailade cdon, fick detta svar

Tack för att du kontaktade oss.

Enligt vad jag kan finna ut så skall allt som man behöver finnas i förpackningen för att kunna använda produkten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

mailade cdon, fick detta svar

Tack för att du kontaktade oss.

Enligt vad jag kan finna ut så skall allt som man behöver finnas i förpackningen för att kunna använda produkten.

Vilken produkt syftas?

De finns att köpa både med och utan pc-dongeln. 7:- skillnad på cdon.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

den med sladd funkar i vilket fall. ska man köra trådlöst så måste man såklart ha en dongel.
har själv en en trådlös som jag använder till att köra emulatorer på tvn. fungerar hur bra som helst!
http://www.inet.se/artikel/6605174/microsoft-gamepad-wireless...

Permalänk
Medlem

Jag köpte en sådan på webhallen för några år sedan, har kört trådlösa gitarrer och kontroller till datorn. jag är hur nöjd som helst! det är ju bra mkt roligare att spela tex bilspel med kontroll istället för tangentbord.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-H | Coffee lake i7 - 8700k | NZXT Kraken 2x140 Vattenkylning | Corsair LPX DDR4 32GB 3000MHZ | MSI RTX 2070 8gb | Corsair MP600 M2 2TB SSD | Corsair RM750X | Fractal Design Define S |

Permalänk
Medlem

en fråga om jag har en "Laddkabel som går att köpa på kjell o company kan man koppla den till datorn då? isf måste man ha speciella drivrutiner å så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Vilken produkt syftas?

De finns att köpa både med och utan pc-dongeln. 7:- skillnad på cdon.

Vilka syfta du på?
den vita jag tänkte köpa.. kan inte hitta den någonstans =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Vilka syfta du på?
den vita jag tänkte köpa.. kan inte hitta den någonstans =/

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_gamepad_xbox_360_wirel...

Den köpte jag igår, ska vara rätt. Annars brukar den utan dongeln vara betydligt billigare men CDON är dyrare på den av nån anledning, 399 tar dom för den som bara funkar till xbox (eller rättare sagt inte har USB-dongel).

Otroligt hur sega de är på att skicka dock, stått som "Varorna packas" sen igår vid 1-tiden. 2 minuter tar det för dom att svara på mail, kanske dom skulle skicka ner några från supporten till lagret istället...

Permalänk
Medlem

haha hur vet du att den har dongel? står ju ingenstans

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

haha hur vet du att den har dongel? står ju ingenstans

Står den är för Windows medan den andra är för Xbox, dessutom ligger den under PC-tillbehör. Får väl se när jag får min idag eller imorgon, saknar den USB-dongel får dom tammefan skicka mig en

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Står den är för Windows medan den andra är för Xbox, dessutom ligger den under PC-tillbehör. Får väl se när jag får min idag eller imorgon, saknar den USB-dongel får dom tammefan skicka mig en

säg till ifall du får med en dongel För då kanske jag också köper samma

Visa signatur

Permalänk

jag köpte min trådlösa 360 kontroll från inet kan man välja mellan svart och vit, får med recivern och jag kör 2 kontroller trådlöst mot den.

Permalänk
Skrivet av nomis.nosslo:

jag köpte min trådlösa 360 kontroll från inet kan man välja mellan svart och vit, får med recivern och jag kör 2 kontroller trådlöst mot den.

http://www.inet.se/artikel/6605175/microsoft-gamepad-wireless...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

säg till ifall du får med en dongel För då kanske jag också köper samma

Följde med dongel, med den för 392kr dvs, den som står "For Windows" på slutet. Bara att slå till, kollar du till vänster kan du även få en trisslott på köpet, fick 50kr vinst på min