Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Måste bara fråga, och kolla ifall någon/inet kan svara på det.

Om man köpte en produkt med livstid Garanti för 500kr för 1 år sedan som nu är defekt och skickar in den, Får man då en ersatt identisk produkt (Om dags priset ligger på 250kr) Eller får man välja något i samma prisklass som den kostade när man köpte den?

//Jonssown

Det är inte Inet som ger någon livstidsgaranti, de ger 1 års garanti. Du får kontakta tillverkaren om det är över ett år sedan.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av heande:

Det är inte Inet som ger någon livstidsgaranti, de ger 1 års garanti. Du får kontakta tillverkaren om det är över ett år sedan.

Jag har snackat med Inet så det är redan avklarat, Jag vill bara ha svar på min fråga.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Jag har snackat med Inet så det är redan avklarat, Jag vill bara ha svar på min fråga.

Det är väl ganska självklart eller? Varför ska du tjäna nåt på att din vara gick sönder? Du får en likadan, det är inte så att den som du köpte för 500:- inte har tappat i värde under tiden.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Måste bara fråga, och kolla ifall någon/inet kan svara på det.

Om man köpte en produkt med livstid Garanti för 500kr för 1 år sedan som nu är defekt och skickar in den, Får man då en ersatt identisk produkt (Om dags priset ligger på 250kr) Eller får man välja något i samma prisklass som den kostade när man köpte den?

//Jonssown

Skrivet av Jonssown:

Finns en identisk produkt är det ju självklart att du får en likadan. Om vi vänder på det om priset går upp till 750 kr skulle du betala 250 kr för att få den bytt på garantin?

Finns inte produkten så brukar du få välja mellan en likvärdig (oftast något bättre) eller pengarna tillbaka.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Piece of Cake:

Det är väl ganska självklart eller? Varför ska du tjäna nåt på att din vara gick sönder? Du får en likadan, det är inte så att den som du köpte för 500:- inte har tappat i värde under tiden.

Ja, inte är då jag 100% säker. Därför det känns bäst att kolla med folk som är kunniga om det? Ingen anledning att vara otrevlig. Tack för Svaret iallafall.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dahle86:

Finns en identisk produkt är det ju självklart att du får en likadan. Om vi vänder på det om priset går upp till 750 kr skulle du betala 250 kr för att få den bytt på garantin?

Finns inte produkten så brukar du få välja mellan en likvärdig (oftast något bättre) eller pengarna tillbaka.

Okej, tack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Delbetalningsalternativ
12 månader med 0% ränta (uppläggningsavgift 295 kr)
6 månader med 0% ränta (uppläggningsavgift 195 kr)
3 månader med 0% ränta (uppläggningsavgift 95 kr)
Aviavgift om 29 kr tillkommer.

Ni har för för dålig information om kostnaden vid avbetalning.
För att det tydligt skall framgå vad det kostar skall man ange
effektiv ränta som exempel.

"Vid köp om 10000 kr med 0 % ränta i 12 månader är x.x% effektiv ränta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Ja, inte är då jag 100% säker. Därför det känns bäst att kolla med folk som är kunniga om det? Ingen anledning att vara otrevlig. Tack för Svaret iallafall.

Det var inte meningen att på nåt sätt låta otrevlig

Visa signatur

The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F

Permalänk
Medlem

Hej inet fick har fått en massa bluescreen på sistonde framförallt vid start av datorn har felsökt och det visade sig vara ena ramstickan som var sönder. Går det att skicka in ena stickan bara eller måste skicka in båda har ingen dator då:/

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Hej inet fick har fått en massa bluescreen på sistonde framförallt vid start av datorn har felsökt och det visade sig vara ena ramstickan som var sönder. Går det att skicka in ena stickan bara eller måste skicka in båda har ingen dator då:/

Varför skulle du vara tvungen att skicka in båda? det är ju bara en som är trasig..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Varför skulle du vara tvungen att skicka in båda? det är ju bara en som är trasig..

Problemet är väl kanske att de säljs i par, men man kan ju tycka att det borde räcka att skicka in en för att konstatera att det är fel och sen så skickar man in den andra när man får nya i retur.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Skrivet av heande:

Problemet är väl kanske att de säljs i par, men man kan ju tycka att det borde räcka att skicka in en för att konstatera att det är fel och sen så skickar man in den andra när man får nya i retur.

Sant, men de flesta stickorna som finns att köpa i par säljs också enskilt så det borde inte vara något problem att få bara en skickad.

Visa signatur

Permalänk
Inet
Skrivet av SUMITOMO:

Ni har för för dålig information om kostnaden vid avbetalning.
För att det tydligt skall framgå vad det kostar skall man ange
effektiv ränta som exempel.

"Vid köp om 10000 kr med 0 % ränta i 12 månader är x.x% effektiv ränta"

Hm, jag lade personligen till effektiv ränta i våra villkor för ett tag sen, men ser ut som om det har trillat bort (troligtvis i någon designuppdatering). Vi kommer inom kort att uppdatera informationen om avbetalning och åter få in informationen om effektiv ränta. Tack för att du upplyste oss om detta så att vi kan rätta till det.

Skrivet av pompa_kumla:

Om det gäller minnen köpt som kit beror det på vilka garantiregler tillverkaren har. Vissa kräver in ett identiskt kit, andra är inte så petiga.

Det enklaste är om du gör en felanmälan på vår hemsida och skriver in dina önskemål där så försöker vi lösa det på bästa sätt.

https://www.inet.se/support/OrderList

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

kommer inet att sälja ocz vertex 3 när de släpps?

Permalänk
Medlem

Hej inet.

Är påväg att köpa en uppgradering för min dator, med Sandy Bridge CPU. Så då undrar jag om denna: skulle passa till min TRUE Black på en 1155 bräda? blir nog beställning efter helgen isf

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweZor:

Hej inet.

Är påväg att köpa en uppgradering för min dator, med Sandy Bridge CPU. Så då undrar jag om denna: skulle passa till min TRUE Black på en 1155 bräda? blir nog beställning efter helgen isf

Ja vad tror du själv? Den heter Thermalright BTK Intel LGA1156 Bolt-Thru kit rev.B

Finns även en tråd http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Socket 1156 Bolt-Thru kit för Thermalright, som passar för dessa kylare:

- Cogage TRUE Spirit
- Thermalright Ultra Serie
- Thermalright HR Serie
- Thermalright MUX-120
- Thermalright IFX-14

Herre gud

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Ja vad tror du själv? Den heter Thermalright BTK Intel LGA1156 Bolt-Thru kit rev.B

Finns även en tråd http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

- Cogage TRUE Spirit
- Thermalright HR Serie
- Thermalright MUX-120
- Thermalright IFX-14

Herre gud

Du behöver inte vara så otrevlig och spela över.
Killen kanske inte visste att 1156-kylare passar på 1155-moderkort...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Du behöver inte vara så otrevlig och spela över.
Killen kanske inte visste att 1156-kylare passar på 1155-moderkort...

Tänkte samma sak, ingen mening med att använd den tonen.
Här inne är väl syftet att försöka hjälpa varandra?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

- Cogage TRUE Spirit
- Thermalright HR Serie
- Thermalright MUX-120
- Thermalright IFX-14

Herre gud

Vilket trevligt och informativt svar du lyckades vaska fram, tack för den.

Jag hade för mig att 1156 passade på 1155 men var inte säker, dessutom var jag inte säker på att dom inte ändrat någonting på konstruktionen till TRUE Black, (då det fullständiga namnet på den produkten är just TRUE Black, och inte "Ultra Extreme".) Tyckte därför det var lika bra att fråga Inet, och då samtidigt upplysa om att man kanske kan lägga till 1155 i kompabilitetslistan för att informera övriga kunder om detta. Det var absolut inte min mening att störa eller irritera dig på något sätt, vilket du kanske också borde förstått, då detta faktiskt är en tråd där man frågar Inet om hjälp, inte övriga vresiga SweC besserwisers.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jappse:

- Cogage TRUE Spirit
- Thermalright HR Serie
- Thermalright MUX-120
- Thermalright IFX-14

Herre gud

Om du går in på Inet och kollar under processorkylning, ser du att det står 1155/56 på samma kategori.
Fast du är väl så lat att det är bäst att jag länkar åt dig: http://www.inet.se/kategori/140/processorkylning

Herre gud

Permalänk
Medlem

Trodde att Sabertooth skulle komma till 1155 idag. Nu står det dock "obekräftat", vet ni något datum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweZor:

Vilket trevligt och informativt svar du lyckades vaska fram, tack för den.

Jag hade för mig att 1156 passade på 1155 men var inte säker, dessutom var jag inte säker på att dom inte ändrat någonting på konstruktionen till TRUE Black, (då det fullständiga namnet på den produkten är just TRUE Black, och inte "Ultra Extreme".) Tyckte därför det var lika bra att fråga Inet, och då samtidigt upplysa om att man kanske kan lägga till 1155 i kompabilitetslistan för att informera övriga kunder om detta. Det var absolut inte min mening att störa eller irritera dig på något sätt, vilket du kanske också borde förstått, då detta faktiskt är en tråd där man frågar Inet om hjälp, inte övriga vresiga SweC besserwisers.

TRUE står för Thermal Right Ultra Extreme

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut på Cooler Master Hyper 212 Plus-fronten? Kommer ni ta in flera sådana?
https://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-master-hyper-212-p...

Permalänk
Skrivet av Paiytor:

Hur ser det ut på Cooler Master Hyper 212 Plus-fronten? Kommer ni ta in flera sådana?

Förhoppningsvis nästa vecka, de sa att de hade beställt in ett gäng, datumet var satt till tidigt nästa vecka men det är ju borta nu så vet inte riktigt..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ett stort tack till inet med personal för smidigt byte av mitt 1155-kort.
Köpte fel modell från början och fick då under "utbytesdagarna" byta till en annan modell med hjälp av kundtänst.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.inet.se/artikel/6900933/silverstone-grandia-gd06-s...

Det står att chassit har 2 st USB 2.0 men chassit har 2 st USB 3.0.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Paiytor:

Skrivet av edasvangen:

Förhoppningsvis nästa vecka, de sa att de hade beställt in ett gäng, datumet var satt till tidigt nästa vecka men det är ju borta nu så vet inte riktigt..

Finns >50 i lager nu.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Finns >50 i lager nu.

Härligt, blir att skicka iväg en order nu då!

Edit: Stämmer verkligen lagerstatus? Har beställt men allt förutom kylaren har reserverats :(.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan Inet!
Jag undrar en sak om fakturan. Jag ska köpa en produkt från er och jag vill helst betala hela summan med faktura men när jag väljer Klarna - Faktura 14 dagar så står det "OBS! Fakturan skickas endast via e-post!".
Vad menar ni med det? Får jag inte fakturan hem så jag kan betala den med mina andra räkningar eller måste jag betala fakturan genom internet som jag helst vill undvika?
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbazor:

Hejsan Inet!
Jag undrar en sak om fakturan. Jag ska köpa en produkt från er och jag vill helst betala hela summan med faktura men när jag väljer Klarna - Faktura 14 dagar så står det "OBS! Fakturan skickas endast via e-post!".
Vad menar ni med det? Får jag inte fakturan hem så jag kan betala den med mina andra räkningar eller måste jag betala fakturan genom internet som jag helst vill undvika?
Tack!

Bara för att fakturan kommer per mail behöver du väl inte betala där?? Är väl bara skriva av OCR-numret och du betalar hur du vill sen.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)