Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson9:

vilken driver skulle det kunna vara då? :S har vad jag vet senaste grafikkortsdrivern. Asus live update trodde jag skulle hitta drivers, men det verkade inte göra något alls faktiskt :p.

Vet inte men jag körde senaste från NVIDIA direkt men vet att det kommit en nyare sen dess

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Alina säljer den för 9399 nu .. rätt bra pris det :9

http://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=G53JW-SZ154V&r=sb

Visa signatur

Permalänk

Haha, nu kommer jag igen med en dum fråga :P. Men när jag köpte min G53 från komplett.se så såg man en illustration över kylststemet. Det ser ut som (och som jag har läst på andra ställen) att den suger in luft från framsidan, och blåser ut på baksidan ur de två stora utblåsen. Men vart exakt på framsidan tar den sin luft? Jag ser inget insug :S. Det enda tänkbara jag kan hitta sitter på undersidan ungefär i mitten.
Känner mig bara lite orolig över placeringen, om det nu är hålen på undersidan. det är ju inte direkt öppet o luftigt under datorn. Tänker att det kan/kommer ge överhettnings problem i framtiden.

Så min fråga: Var suger datorn in kall luft? och om det är under, varför är då inte en kylplatta effektiv för denna model, som jag har sett nämnts i trådar om denna o G73.

Mvh
Andersson

Permalänk
Medlem

Hej hopp. Jag har idag inhandlat en Targus Lap Chill Mat till min G53:a, jag märker redan skillnad när jag spelar, det lixom flyter bättre, det är INTE placebo då tempsen gick ner en aning Rekommenderas! Finns på Netonnet för 249kr.

Puss o kram /laz

Permalänk

tackar ska ta en titt på den. Har läst en del om o köra med kylpasta på gpu o cpu. men det känns onödigt krångligt på denna laptop

Permalänk
Skrivet av laz3r:

Hej hopp. Jag har idag inhandlat en Targus Lap Chill Mat till min G53:a, jag märker redan skillnad när jag spelar, det lixom flyter bättre, det är INTE placebo då tempsen gick ner en aning Rekommenderas! Finns på Netonnet för 249kr.

Puss o kram /laz

Jag har den med till min MSI GX660 och den är riktigt bekväm att ha i knät och den kyler otroligt bra.

Permalänk
Medlem

Har köpt en ASUS G73SW och har precis packat upp den. Datorn piper oregelbundet med ca 1 till 30 sekunders intervall, riktigt iriterande. Ljudet kommer inte från högtalarna.

Någon som upplevt liknande problem eller vet vad detta beror på?

/Hank

Permalänk
Medlem

Jag blev intresserad av denna superburken efter en post i forum och var tvungen att söka på den och läsa om den.

Men ärligt talat. Det står inget annat än Problem om burken. Alla har issues.

Är min fokus på x52jv ett bättre val ändå? Eller vad säger ni?

MvH

Andreas

Permalänk
Skrivet av Tears:

Jag blev intresserad av denna superburken efter en post i forum och var tvungen att söka på den och läsa om den.

Men ärligt talat. Det står inget annat än Problem om burken. Alla har issues.

Är min fokus på x52jv ett bättre val ändå? Eller vad säger ni?

MvH

Andreas

Tja,
vet inte mycket om den datorn du hade som alternativ men jag är, trots att jag har ställt en hel del frågor om min asus g53jw, väldigt nöjd o det tror jag att du också skulle bli. Jag antar att det skiljer sig mellan användare och mellan datorer. Men det kommer nog alltid finnas en hel del väldigt kritiska trådar oavsett vilken dator du väljer :).
En bra dator för en bra peng!
Mina 50c

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson9:

Tja,
vet inte mycket om den datorn du hade som alternativ men jag är, trots att jag har ställt en hel del frågor om min asus g53jw, väldigt nöjd o det tror jag att du också skulle bli. Jag antar att det skiljer sig mellan användare och mellan datorer. Men det kommer nog alltid finnas en hel del väldigt kritiska trådar oavsett vilken dator du väljer :).
En bra dator för en bra peng!
Mina 50c

Brukar ju vara dom som har problem med sina produkter som man hör.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk

Tjena Asus David! Har kollat på N43SN men har blivit mer intresserad av G53 nu. Jag är inte i akut behov av dator, kan vänta någon/några månader. När tror du nästa G53 modell kommer ut i Sverige. Eller nästa 14-15'' med bra prestanda så man kan spela Shogun 2 och Battlefield 3.

Tack!

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk

Någon som har hittat en bra väska till denna dator? tycker det är svårt då det sällan står innermåtten på väskorna. Vill helst inte lägga mer än 200 kr på den, men ändå ha en duglig väska utan massa fula motiv på. Är det möjligt?

Permalänk
Medlem

Vet någon om det är sata 2 eller 3 förresten? Jag har fan kollat runt överallt men hittar ingen info om detta öht. Känns ju dumt att köpa en vertex 3 om det bara är Sata2.. nån som sett/hört nått ?

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk

Inhandlade mig en g53jw i förrgår. 10/10. Crysis 2 på maxade inställningar, flyter som en dröm!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Knightstreet:

Tjena Asus David! Har kollat på N43SN men har blivit mer intresserad av G53 nu. Jag är inte i akut behov av dator, kan vänta någon/några månader. När tror du nästa G53 modell kommer ut i Sverige. Eller nästa 14-15'' med bra prestanda så man kan spela Shogun 2 och Battlefield 3.

Tack!

just nu är de lite brist på Sandy Bridge så leveranstiderna är lite längre än vanligt på G53SW, G53JW levereras fortfarande i massor.
F om att butiken satt upp nya produkten på sin hemsida brukar de ta cirka 4 veckor innan dem landar från fabrik.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hOTDOGMANNEN:

Inhandlade mig en g53jw i förrgår. 10/10. Crysis 2 på maxade inställningar, flyter som en dröm!

va kul att du gillar den!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är Sata 2 eller 3 i G53jw?

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Då har man äntligen fått tillbaka datorn efter lite över 2 månader, tredje moderkortet gillt

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

G53SW i7

Tjena,

Jag vill ha en G53SWi7 med dubbla hybriddiskar. Går det att få tag på en sådan i Sverige?
skulle även vilja maxa RAM till 16GB.

Vart vänder jag mig för att beställa en sådan, vilken återförsäljare?

Niklas

Permalänk
Medlem

Köpte en G53Jw igår och den fungera utmärkt under hela dagen! När jag starta den idag kom jag inte in i windows, den satt helt fast efter windows-loggan

Efter femte försöket så körde jag om C och försökte igen, kommer in i windows men får bluescreen efter ca 30 sekunder nu.

Var så lycklig igår när jag hade en fullt fungerande dator efter så mycket problem med den förra!

Edit: Körde om den igen men problemet kvarstår http://data.fuskbugg.se/skalman02/DSC00551.jpg

Fel på HDDn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infern:

Köpte en G53Jw igår och den fungera utmärkt under hela dagen! När jag starta den idag kom jag inte in i windows, den satt helt fast efter windows-loggan

Efter femte försöket så körde jag om C och försökte igen, kommer in i windows men får bluescreen efter ca 30 sekunder nu.

Var så lycklig igår när jag hade en fullt fungerande dator efter så mycket problem med den förra!

Edit: Körde om den igen men problemet kvarstår http://data.fuskbugg.se/skalman02/DSC00551.jpg

Fel på HDDn?

Har du testat googla felkoden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om jag köper denna version

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=4854982

kan jag då uppgradera den till 8 GB minne?

Kan jag även sätta i en SSD så att man har 2 hårddiskar samtidigt?

Permalänk
Medlem

Tjena! Har sitter på en G53 också och har lyckats fixa så att jag inte kan scrolla på touchpaden och inte heller stänga av touchpaden med kommando fn+f9. Någon som har en aning vad det kan bero på? Är ganska kass på sånna här saker.

tack på förhand

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oppna:

Tjena! Har sitter på en G53 också och har lyckats fixa så att jag inte kan scrolla på touchpaden och inte heller stänga av touchpaden med kommando fn+f9. Någon som har en aning vad det kan bero på? Är ganska kass på sånna här saker.

tack på förhand

det bör vara relaterat till ATK drivrutinerna, prova ominstallera alla ATK drivers. finns att ladda ned på support.asus.com

Permalänk

Fråga gällande partitionen på hårddisken

Hej!
Blir inte riktigt klok på vad som gäller här.
Har pratat med supporten 2 ggr & fått lite olika svar.
Har precis köpt en G53SW.

• Jag har gjort en recovery DVD via AI Recovery. Gick åt 5 st. DVD-skivor.

• Gjorde recovery via DVD-skivorna för att hoppas att slippa allt bloatware men ack så fel man hade där - de meningslösa programmen följde med.

Nu är det tydligen så att recovery-dvd:erna startar recovery via partitionen & ifall den inte finns där så går det inte att göra en recovery. Men vad sjutton innehåller i sådant fall alla 5 dvd-skivorna & varför överhuvudtaget göra recovery DVD:s?
Det går inte att ta bort partitionen - då bryter man garantin - fick jag höra ifrån supporten & likaså ifall man installerar ett rent windows7 som tar bort partitionen - det hela verkar helt vansinnigt tycker jag. För att garantin ska gälla måste man ha den windowsversion som datorn kom förinstallerat med - fick jag höra ifrån tel. support. Que?! Så hur kan man göra en "ren" installation så man slipper alla jädrans bloatprogram som jag inte är det minsta intresserad av att ha förinstallerat på datorn?

Niklas

Ändring i texten...
Permalänk
Inaktiv

DÅLIGA FPS

Köpte mig en g53SW nyligen. Installerade COD4. När jag kör på maxade inställningar laggar det ganska mycket. Tror inte FPSen är dålig utan det blir mer som hack hela tiden.

Någon som har upplevt samma problem?

EDIT

Laddade ner Fraps. I filmen i början när man blir avrättad låg jag på 60-70 under de lugna partierna, men så fort det blev lite mer intensivt på skärmen droppade FPSen till 15-16!
Det står att jag har senaste drivisarna till grafikkortet, skall man testa att ladda ner dom från Nvidias sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiklasInLa:

Hej!
Blir inte riktigt klok på vad som gäller här.
Har pratat med supporten 2 ggr & fått lite olika svar.
Har precis köpt en G53SW.

• Jag har gjort en recovery DVD via AI Recovery. Gick åt 5 st. DVD-skivor.

• Gjorde recovery via DVD-skivorna för att hoppas att slippa allt bloatware men ack så fel man hade där - de meningslösa programmen följde med.

Nu är det tydligen så att recovery-dvd:erna startar recovery via partitionen & ifall den inte finns där så går det inte att göra en recovery. Men vad sjutton innehåller i sådant fall alla 5 dvd-skivorna & varför överhuvudtaget göra recovery DVD:s?
Det går inte att ta bort partitionen - då bryter man garantin - fick jag höra ifrån supporten & likaså ifall man installerar ett rent windows7 som tar bort partitionen - det hela verkar helt vansinnigt tycker jag. För att garantin ska gälla måste man ha den windowsversion som datorn kom förinstallerat med - fick jag höra ifrån tel. support. Que?! Så hur kan man göra en "ren" installation så man slipper alla jädrans bloatprogram som jag inte är det minsta intresserad av att ha förinstallerat på datorn?

Niklas

Om du får tag på en Windows 7 Home premium DVD så kan du göra en ren installation, är ju bara behålla recoverypartitionen..

Du behöver inte använda recoveryskivorna för att återställa.. Tanken med recoveryskivorna är väl att du ska kunna anpassa windows o lägga in dina grejor så allt det följer med vid recovery.

Så kör en ren installation och ifall du behöver så kan du ju återställa via recoverypartitionen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har just köpt en Asus G53Jw och den är bra för det mesta, men jag har stött på ett problem som jag hoppas att någon här skulle kunna hjälpa mig med.

I början så hade jag inga problem med laptopen, men efter en vecka så blev helt plötsligt alla bilder suddiga, internet gick segare (beror på datorn) och alla filmer (ibland bilder) fick en stor grå cirkel med en play knapp på sig (den senaste är inget allvarligt problem men det är irriterande).
Jag visste inte vad jag skulle göra så jag installerade om datorn, allting fungerade bra igen, men efter en vecka så kom problemet tillbaka och jag vet inte vad jag ska göra. Så jag undrar om det är någon som vet vad felet är och hur jag skulle kunna lösa det?

MVH

Permalänk

Hej!
Nu var det ett tag sedan jag besökte den här tråden. Jag har haft min g53a i några månader nu och den har hittills flutit på som en dröm. Det enda spelet jag har spelat mycket på den är SC2 som har spelats hela tiden med inställningarna på High med en stabil fps på 60+ (någon enstaka gång under vid t.ex. 4v4 matcher med stora arméer).

Idag satte jag mig som vanligt för att lira lite SC2, något som jag inte gjort på ca en månad av olika anledningar... Till min stora förvåning och besvikelse så laggade det som om datorn blivit besatt av satan!
för det första kunde den knappt uppdatera custom spellistorna. För att testa så joinade jag en 4v4 match och fick en initial fps på ~55 som snabbt droppade till 17! Därefter pendlade den mellan ~50 o ~10. och gick slutligen ner på 0 där den stannade...

Det sjuka är att processorn när starcraft kördes låg på 90% + i load.

Datorn verkar även arbeta och "tänka" när jag surfar, då jag i google chrome ser den där snurrande cirkeln istället för muspekare större delen av tiden.

Vad kan ha hänt? jag har inte gjort något med datorn sen jag spelade sist, förutom surfande.

Hjälp mig snälla!

/Andersson

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andersson9:

Hej!
Nu var det ett tag sedan jag besökte den här tråden. Jag har haft min g53a i några månader nu och den har hittills flutit på som en dröm. Det enda spelet jag har spelat mycket på den är SC2 som har spelats hela tiden med inställningarna på High med en stabil fps på 60+ (någon enstaka gång under vid t.ex. 4v4 matcher med stora arméer).

Idag satte jag mig som vanligt för att lira lite SC2, något som jag inte gjort på ca en månad av olika anledningar... Till min stora förvåning och besvikelse så laggade det som om datorn blivit besatt av satan!
för det första kunde den knappt uppdatera custom spellistorna. För att testa så joinade jag en 4v4 match och fick en initial fps på ~55 som snabbt droppade till 17! Därefter pendlade den mellan ~50 o ~10. och gick slutligen ner på 0 där den stannade...

Det sjuka är att processorn när starcraft kördes låg på 90% + i load.

Datorn verkar även arbeta och "tänka" när jag surfar, då jag i google chrome ser den där snurrande cirkeln istället för muspekare större delen av tiden.

Vad kan ha hänt? jag har inte gjort något med datorn sen jag spelade sist, förutom surfande.

Hjälp mig snälla!

/Andersson

låter som du har fått något program som ligger och tuggar kraft i bakgrunden, oftast brukar man kunna öppna systemövervakaren och kolla vilket program som använder mest resurerer och processorkraft.