Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Bara för att fakturan kommer per mail behöver du väl inte betala där?? Är väl bara skriva av OCR-numret och du betalar hur du vill sen.

Ok, tack så mycket för information

Permalänk

https://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-master-hyper-212-p...

Står fortfarande 50+ i lager men det är fortfarande den enda varan som inte har reserverats, drygt, ville ju få det skickat idag :(.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk

Oj, ska se till att vara i stan då Måste ha min pingvinstång!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag hoppas att ni kommer att byta ut Acer GD245HQ mot den nya Acer GN245HQ om ett par veckor (4-8)?

Jag antar att ni inte kommer att ha möjlighet att ta in Planar SA2311W?

Tack!

EDIT; Kommer ni att ta in det uppdaterade 3D Vision-paketet?

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på att intel g3 ssd ska komma in så att jag kan beställa min nya dator. Ni skulle inte kunna lägga upp den på eran sida även om den inte finns i lager? Vill bara slutföra min beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Du har fått PM.

När det gäller våra färdigbyggda burkar är vårt mål att få så bra prestanda och kvalité till ett, för er kunder, så lågt pris som möjligt. Vi satsar hellre på ett bra grafikkort och en bra processor än att lägga pengarna på ett onödigt kraftfullt nätaggregat. Vi kör hårda tester på varje konfiguration för och se att allt fungerar bra ihop och att exempelvis nätaggregatet klarar av belastningen.

Mvh / Inet

Om ni vill ha kvalité ta inte deras CX serie. De är ju som ett huntkey agg. Det har redan gått sönder 3 grafikkort med ett budget agg(går tyvärr inte att bevisa att agget är boven i dramat ).
Ni låter som min datorbutik som predikar om att sitt budget agg funkar kanon och att dom har kört med det i 10år.

Kan nämna ett den ena paja mitt i vintern de andra två i slutet av sommaren (först två 8800GT kort och sen ett HD5770 som jag köpte hos er, för garantin var tyvärr slut för de andra 8800 gt kortet).

Kan sägas att de funkar bra nu efter jag bytte till jordat uttag och köpte ett riktigt agg för inte så länge sen.

Men verkar vara en ok agg (hittade bara ett test på 430wattaren). fast ingen ni borde sätta i den värsta overkill varianten dock (alltså cx 600 watt): http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

Fast efter egna erfarenheter av budget agg, är de inget jag skulle vilja ha i burken. Men tyvärr går oftast Pris före kvalité.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Hej, när kan ni tänkas få in nya Scythe Kaze Master Pro 5.25" ??
http://www.inet.se/artikel/5321611/scythe-kaze-master-pro-5-2...

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av megagunnar:

Hej, när kan ni tänkas få in nya Scythe Kaze Master Pro 5.25" ??
http://www.inet.se/artikel/5321611/scythe-kaze-master-pro-5-2...

MVH

det är ju en beställningsvara...när du köper så beställer dom till dig

Permalänk
Medlem

När öppnar eran Stockholmbutik?

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

När öppnar eran Stockholmbutik?

är ju smygpremiär idag
var själv inne
öppet imorrn också 12-16

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Om ni vill ha kvalité ta inte deras CX serie. De är ju som ett huntkey agg. Det har redan gått sönder 3 grafikkort med ett budget agg(går tyvärr inte att bevisa att agget är boven i dramat ).
Ni låter som min datorbutik som predikar om att sitt budget agg funkar kanon och att dom har kört med det i 10år.

Kan nämna ett den ena paja mitt i vintern de andra två i slutet av sommaren (först två 8800GT kort och sen ett HD5770 som jag köpte hos er, för garantin var tyvärr slut för de andra 8800 gt kortet).

Kan sägas att de funkar bra nu efter jag bytte till jordat uttag och köpte ett riktigt agg för inte så länge sen.

Men verkar vara en ok agg (hittade bara ett test på 430wattaren). fast ingen ni borde sätta i den värsta overkill varianten dock (alltså cx 600 watt): http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

Fast efter egna erfarenheter av budget agg, är de inget jag skulle vilja ha i burken. Men tyvärr går oftast Pris före kvalité.

85 c kondningar i en värsting rigg nej tack:P

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

85 c kondningar i en värsting rigg nej tack:P

nä, de var ju så jag skrev. Men om den håller i 2-3år så behöver ju inte inet stå för kostnaden, för att agget drar med hela datorn. Mer om moral från deras sida (om dom vill låta sina kunder bli lurade på det).

Tycker de är synd att många inte bara inet litar på corsair bara gör kvalité.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att ni på Inet tar in Silverstones nya Fläktar i Air Penetration serien.. vill köpa 3st 180mm fläktar från inet..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

är ju smygpremiär idag
var själv inne
öppet imorrn också 12-16

Jo, men jag väntar på att de ska öppna officiellt och ha finfina öppningserbjudanden och dylikt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RekiN:

Jo, men jag väntar på att de ska öppna officiellt och ha finfina öppningserbjudanden och dylikt.

5% rabatt är väl ett trevligt erbjudande + gratis pingvinstänger!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

5% rabatt är väl ett trevligt erbjudande + gratis pingvinstänger!

Låter helt värdelöst i mina öron. Mediamarkt hade över 50%.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Mycket vill ha mera.

MM har en omsättningar på flertalet miljarder. Inet.se är en svensson butik med en mycket mindre skattkista.

Permalänk
Medlem

Mediamarkt - bra priser? Inte ofta och sällan på intressanta varor!
Trevlig att Inet tagit sig till sthlm. Var in i dag och käka pingvinstång och använde mig av den blygsamma rabatten. Min erfarenhet av Inet är att det går att diskutera och rådgöra med personalen. Även denna gång visade de på bra kunskapsnivå. Välkomna till Sthlm Inet!

Permalänk

Hej inet!
Tänkte fråga om ni har något datum på Corsairs nya chassi obsidian 650D? Andra butiker säger 1 april men när säger NI?
Citera gärna så jag ser när ni svara,

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av RekiN:

Självklart tvingar ingen dig att betala nedsatt pris, du kan även gå till mediamarkt och köpa din dator om de nu ger bättre pris på likvärdiga komponenter.

Varför handla hos Inet om du föredrar Mediamarkts priser?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta är bara smygpremiär, dom jag snackade med i butik sa att det kommer vara en riktig premiär med bra erbjudande inom en snar framtid. Hade 5% varit öppnings erbjudandet hade det varit ett skämt så sluta försvara Inet.

Permalänk

Någon som vet när dom öppnar på "riktigt"?

har en del saker jag ska införskaffa och tänkte göra det när dom öppnar men behöver planera jobbdagen lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Tämligen meningslöst inlägg. Om du inte finner deras priser tillfredsställande, beställ/handla från Mediamarkt då.
Som tidigare nämts kan du inte heller jämföra 2 så pass olika stora företag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Har ni några planer på att ta in vanliga Asus P8P67? Ni har LE versionen dock har den sämre strömförsörjning och är värdelös att klocka med och det enda extra som PRO versionen ger över standard P8P67 är bättre nic vilket jag inte tycker är värt pengarna extra det kostar (kollar på vad P8P67 kostar hos andra butiker), jag har själv redan bättre nics liggande än det i PROn så ska man gå för extra features över standard P8P67 så får det ju bli Deluxe och i ett system med relativt tajt budget är det kortet inte aktuellt.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Självklart tvingar ingen dig att betala nedsatt pris, du kan även gå till mediamarkt och köpa din dator om de nu ger bättre pris på likvärdiga komponenter.

Varför handla hos Inet om du föredrar Mediamarkts priser?

Vart har jag sagt att jag föredrar Mediamarkt? Jag gav bara ett exempel på öppningserbjudanden när Mediamarkt öppnade sin butik. Jag förväntade mig att Inet, liksom många andra butiker, har stora reor under första dagen på utvalda produkter. En 5% avdragning är inget som imponerar mig för öppningserbjudanden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Tämligen meningslöst inlägg. Om du inte finner deras priser tillfredsställande, beställ/handla från Mediamarkt då.
Som tidigare nämts kan du inte heller jämföra 2 så pass olika stora företag.

Jag jämför inte dagliga priser, lär dig att läsa. Jag tog endast exemplet för öppningen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

5% är för mig ett mycket bra erbjudande, sluta gnäll din snåla fan. Mediamarkt höjde priserna månaden innan deras senaste "rea" t.ex. och låg på samma skitnivå som vanligt. Endast vissa utvalda varor är billiga.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Jag jämför inte dagliga priser, lär dig att läsa. Jag tog endast exemplet för öppningen.

Meningslöst att fortsätta diskutera, Inet har inte samma förutsättningar att halvera priserna pga. en invigning såsom MM.
Håll hårt i plånboken vet ja, eller vänta tills nästa MM invigs.
//peace

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

OT: Jag tror inte killen förstår dels hur enormt kassa marginaler Inet har att göra med och dels att de inte har råd att gå back enorma summor som Mediamarkt för att få ut ordet om deras butik.

OnT: Ni på inet säljer mycket lian-li tillbehör och många chassin, men av någon anledning har tar ni inte in deras fläktkontroller som passar i alla(?) deras chassin.

PT-FN01 heter den - http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=4...

Skulle vara trevligt om ni kunder ta in sådana

Permalänk
Medlem

Tjena!

Ni verkar inte ha speciellt utbud på grafikkort. Finns det några planer på att ta in tex Gainward GeForce GTX 580 3072MB PhysX eller MSI Geforce GTX 580 Lightning ? Är personligen mer intresserad av 3gb varianten.