Black Prophecy - Gratis rymd-MMO

Permalänk
Medlem

du har bara ett skepp å det är en "fighter" inga egna battlecruisers här inte....

Permalänk
Medlem

Mkay. Så det finns alltså bara ett skepp, det man startar med? Jag vill ju flyga f
raktare genom farliga områden och tjäna pengar

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

då e det fel spel för dig... man börjar med en human fighter (toutorial) och sedan väljer man mellan genides och tyi eller vad dom nu hette och får då ditt skepp som du får leva med sedan... men det e ju självklart modulärt... men du kan inte göra några större konfigs, det e mera välja mellan heavy vs light fighter...

så om du vill flyga fraktskepp å tjäna cash e det bara hoppa tillbaka till eve eller x3...

Permalänk
Medlem

Ah, lite synd. Men det blir nog till att prova på vid tillfälle iaf

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Jag har spelat BP sen öppna betan och är riktigt imponerad. Gillar stämningen i spelet och har planer på att starta en Genide-klan med folk från en gammal Neocron klan.

Permalänk

Verkar ju coolt det här - planerar att börja spela med några ur min EVE corp som ett komplement till EVE..
Kan jag som svensk spela på amerikanska servrarna? Spelare ur EVE corpen (guilden för oinsatta) är från US och vi vill kunna spela tilsammans...

Permalänk
Medlem

vet inte hur det är nu men eftersom spelet är fps-igt (dvs direkt kontroll) så är ping och dylikt väldigt viktigt så skulle inte rekommendera att spela på nått annat än närmsta servern...

Permalänk
Medlem

jag har kört i ca 10 timmar och letar efter andra spelare som kör på den engelska servern. Står precis i valet och kvalet att välja mellan faktionerna, men det lutar åt genoci...va dom nu heter

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kollade in spelet men då jag ville testa att köra detta som jag trodde det var tänkt, alltså ihop med andra i lag, så blev jag ytterst besviken på de i mitt tycke omöjliga uppdrag, så nu finns det inte längre på min burk

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Tjena! Installerade spelet på en fräsch (och laglig) installation av Windows 7 sp1. Spelet vägrar starta och kastar en ruta med texten "Error in Launcher: Specified cast is not valid." Någon som vet hur man löser det? Har kollat på BP's forum men ser inget... Tankade EU versionen för övrigt.

Edit: Fick nu spelet att starta genom att starta spelets egna exekrevbara fil direkt och inte gå genom Luancher.exe, dock så kan jag inte ansluta till servern. Enligt min brandvägg så använder spelet port 6800, har NAT:at den för övrigt kör jag med uPnP så det borde inte vara några problem.. :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonPulpito:

Tjena! Installerade spelet på en fräsch (och laglig) installation av Windows 7 sp1. Spelet vägrar starta och kastar en ruta med texten "Error in Launcher: Specified cast is not valid." Någon som vet hur man löser det? Har kollat på BP's forum men ser inget... Tankade EU versionen för övrigt.

Edit: Fick nu spelet att starta genom att starta spelets egna exekrevbara fil direkt och inte gå genom Luancher.exe, dock så kan jag inte ansluta till servern. Enligt min brandvägg så använder spelet port 6800, har NAT:at den för övrigt kör jag med uPnP så det borde inte vara några problem.. :S

Rapportera detta till deras forum. Jag tror det inte är bara du som har det här problemet. Själv använder jag Windows XP (ja fortfarande ).

Permalänk

Mjo egentligen borde man rapportera det, men det finns redan trådar om det och jag orkar inte registrera mig på ett till forum för att skriva att jag med har problemet... Utvecklarna lyser med sin frånvaro i trådarna har inte sett ett endaste svar från dev teamet...

Inget fel på XP, jag körde XP tills typ november förra året eller något tills jag skaffade ny dator!

Permalänk
Medlem

Bara köra detta på min nya Acer Predator då :)! funkade inte på min gamla skit burk... men nu flyter allt på och kan knappt vänta tills jag kör EVE på den här!, btw black propercy ser jävla snyggt ut

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Spelet dras tyvärr med en del enerverande buggar, lite repetitiva och enformiga missions, server-lagg och avsaknad av mer skepp och spelarstyrd marknad.
Grafiken flyter på bra och det är bra styrning osv men det har en bit kvar innan det kommer bli riktigt bra
Vi får hoppas på mer spelinnehåll i framtiden så det kan slå ordentligt.

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk

Tänkte testa spelet men det går inte att logga in i spelet. Det står bara "wrong verification file". Det finns en tråd men ingen hjälp http://blackprophecy.gamigo.com/forum/showthread.php?t=14141. Tydligen tycker supporten att inte är en "technical issue" så de vägrar hjälpa.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Tänkte testa spelet men det går inte att logga in i spelet. Det står bara "wrong verification file". Det finns en tråd men ingen hjälp http://blackprophecy.gamigo.com/forum/showthread.php?t=14141. Tydligen tycker supporten att inte är en "technical issue" så de vägrar hjälpa.

http://blackprophecy.gamigo.com/forum/showthread.php?t=14129