Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Markthegreat, vad hade du egentligen förväntat dig av en 2- och en 4-åring? Var inte tavlorna uppskattade av föräldrarna då?

Jo, det var de. Men liksom man tycker man de borde visa lite uppskattning iaf

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Jo, det var de. Men liksom man tycker man de borde visa lite uppskattning iaf

En otroligt fin tanke, men sånt går inte hem hos såna som är 2 resp. 4 år gamla. De kommer nog uppskatta den när de blir äldre.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Skrivet av Bebben:

En otroligt fin tanke, men sånt går inte hem hos såna som är 2 resp. 4 år gamla. De kommer nog uppskatta den när de blir äldre.

Tur att vi köpte leklera till dem också så de inte "kammade noll"

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Hade en superbra måndag på jobbet, tills det visar sig att många arbetskollegor uppenbarligen saknar förmågan att tänka och handla efter egen maskin... jisses!

I vårt ärendehanteringssystem måste man regga uppgifterna rätt för att saker och ting ska stämma vid statistikuttag m.m., och efter upprepade problem fick alla gå en utbildning på heldag (!) för att lära sig hur man reggar ärenden.

"Gött!" tänkte jag (det är jag som blir lidande eftersom jag administrerar systemet och tar ut statistiken m.m.), så jag kontrollerade idag om utbildngen (i fredags) hade hjälpt, men nej. Grrr...

Pratade med några om det, och i materialet de fick står det klart och tydligt "sök systemet i CMDB för att det ska knytas till rätt artikel eller system", men eftersom kursledaren inte hade visat detta för att regga mot ett visst system, så åsidosätter de utbildningslitteraturen mot demonstrationen de fick på utbildningen.

*suck*

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Barn fick två tavlor inslagna i bubbelplast. De blev gladare över bubbelplasten.

Får mig att tänka på en av mina kusiner som tyckte det var roligare att leka kurragömma i stora kartongen som julklappen kom i när han var liten.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Kom precis hem från ca 1 tim bilkö.

E6/E20 Tpl. Kronetorp. Lastbil och personbilsolycka.

Permalänk

Ooohh shiii, bytte just visningbild på msn.
Inget speciellt med det tänker ni. Men det är det om man inte bytt sen sommaren 2007

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Så lack på D-Link!

Dom har ingen e-mail på deras hemsida som man kan kontakta. Deras supportportal fungerar endast med IE6 och IE7.
Det är andra gången min DIR-635 strular. Första gången så dog strömadaptern och nu beter den sig jättekonstigt och startar om sig och vill inte fungera över lag...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Så lack på D-Link!

Dom har ingen e-mail på deras hemsida som man kan kontakta. Deras supportportal fungerar endast med IE6 och IE7.
Det är andra gången min DIR-635 strular. Första gången så dog strömadaptern och nu beter den sig jättekonstigt och startar om sig och vill inte fungera över lag...

Jag känner igen mig lite där med strömadaptern.

Mina 2 "gamla" D-link (Silver/grå/blå DI-modeller) käkade adaptrar som fan, den ena dog tillsammans med sin adapter och den andra, som fortfarande funkar, är inne på sin tredje

Den routern startar f.ö. om hela tiden om man använder routern i den, så jag har fulmoddat den till att agera accesspunkt med en annan router

D-links gamla grejer var verkligen sjukt dåliga.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Jag känner igen mig lite där med strömadaptern.

Mina 2 "gamla" D-link (Silver/grå/blå DI-modeller) käkade adaptrar som fan, den ena dog tillsammans med sin adapter och den andra, som fortfarande funkar, är inne på sin tredje

Den routern startar f.ö. om hela tiden om man använder routern i den, så jag har fulmoddat den till att agera accesspunkt med en annan router

D-links gamla grejer var verkligen sjukt dåliga.

Jo, men min är ju bara kanske 4 år gammal.
Aja, ska väl ringa dom imorgon och klaga arlset ur dom. Klagade ju sist att deras hemsida slickade babianrumpa och att dom borde fixa någon e-mail adress som alla andra företag i världen brukar ha.
Och att jag tamigfan ska ha en ny router (som jag givetvis säljer sedan).

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk

Sitter här nu och tänker tillbaka på denna extremt roliga helg i Stråssa företagsby. Airsoft är fan roligt när det dras igång på natten!
Annars så har man börjat kolla på en bil, någon här som vet en bil som passar för en som är 2m lång? ^^

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eadcruzher:

någon här som vet en bil som passar för en som är 2m lång? ^^

VW Lupo!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Aaaaaaaaaah, det vette fan asså. ^^ Jag kan klämmas in i en Chevrolet Uplander men det är lite trångt.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Skrivet av Eadcruzher:

Aaaaaaaaaah, det vette fan asså. ^^ Jag kan klämmas in i en Chevrolet Uplander men det är lite trångt.

Själv är jag över 1.90 och sitter bra i de flesta bilar så länge jag får sitta i framsätet.
Baksätet är en annan historia.
Framsätena brukar vara ganska lätta att justera så att det passar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har prov i filosofi i morn, hoppas jag klarar det

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Själv är jag över 1.90 och sitter bra i de flesta bilar så länge jag får sitta i framsätet.
Baksätet är en annan historia.
Framsätena brukar vara ganska lätta att justera så att det passar

Har du testat saab 9-3? från 03 och uppåt? Jag får inte plats o förar sätet i den bilen o sj e jag 1.87

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Har du testat saab 9-3? från 03 och uppåt? Jag får inte plats o förar sätet i den bilen o sj e jag 1.87

Har bara kört gamla 9-3 Aero.
Den hade jag gott om plats i dock, om jag inte minns fel

Visa signatur

Permalänk

Fast ja, kan man exempelvis trycka in en på 2m i en Subaru Impreza -95?

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk

En nackdel när man jobbar innom bygg sektorn är just att kalle anka bilarna är så grymt små.. eller verkar vara rätt många nya personbilar i dag med som har dåligt med benutrymme.. Tacka vet jag gamla hederliga 7 och 900 serien.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Är 1.90 och har än så länge aldrig kört en bil där det varit trångt i förarsätet. Dock är ju baksätet en annan femma...

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Skrivet av Pinkspear:

Är 1.90 och har än så länge aldrig kört en bil där det varit trångt i förarsätet. Dock är ju baksätet en annan femma...

Jag säger då det.

Skulle det nu vara "trångt" är förmodligen inte ratten i sitt högsta läge, samt stolen i sitt lägsta.

Visa signatur

Permalänk

Sen bara för man är lång så behöver man inte uppleva det som trågt etc.

Mycket beror på just om man har långa ben eller inte och kanske framför allt kraftiga och långa ben.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Jag säger då det.

Skulle det nu vara "trångt" är förmodligen inte ratten i sitt högsta läge, samt stolen i sitt lägsta.

Haha ni utgår bara från nyare bilar ser ja De finns GOTT om små leksaker, vet inte hur många ggr jag dubbeltrampat på gas/broms samtidigt, slagit huvudet vid ingång samt suttit allmänt som en skit i bilen. Å så är man bara 1.87. Men dock... känner en som kört en WV golf, 2.1m lång med vikt på 165kg, så att säga att det inte går är fel, funkade för han i 8år

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Fast något jag mer stör mig på i nya bilar är hur små pedaler det är och hur tätt de sitter imellan och man halkar ju fan av pedalerna titt som tätt..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Haha ni utgår bara från nyare bilar ser ja De finns GOTT om små leksaker, vet inte hur många ggr jag dubbeltrampat på gas/broms samtidigt, slagit huvudet vid ingång samt suttit allmänt som en skit i bilen. Å så är man bara 1.87. Men dock... känner en som kört en WV golf, 2.1m lång med vikt på 165kg, så att säga att det inte går är fel, funkade för han i 8år

På tal om att dubbeltrampa, Renault Clio är en skitbil.
Körde en sån på halkan och aset hade så små pedaler att man idiotvarvade vid nästan varje inbromsning

Jag själv är råförtjust i små bilar, Golf och Polo, inga problem
Toyota Auris och Yaris är inte heller några problem, morsan köpte en Auris nyligen.
Ford Focus och Fiesta funkar också bra.

Utan att rabbla halva Sveriges fordonspark kan jag väl konstatera att jag aldrig setat trångt i en bil

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Fast något jag mer stör mig på i nya bilar är hur små pedaler det är och hur tätt de sitter imellan och man halkar ju fan av pedalerna titt som tätt..

Volkswagen har inte det problemet, tycker inte jag i alla fall. I alla fall är gaspedalen i moderna Passat som till en lastbil.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

wiie, ska ta min första mc-lektion imorgon:D

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akka:

wiie, ska ta min första mc-lektion imorgon:D

Fan vad nice Är riktigt sugen själv nu när våren tittar fram

En helt annan grej nu ! .. Transport Tycoon blir aldrig för gammalt.. sjukt underhållande

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Fan, min trogna gamla dator gör bara mer hyss och segar mer för varje dag som går :/
Jag har inte råd med ny, liksom 5 år är val ingen ålder i datorvärlden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Fan vad nice Är riktigt sugen själv nu när våren tittar fram

En helt annan grej nu ! .. Transport Tycoon blir aldrig för gammalt.. sjukt underhållande

Absolut! Har kvar originalskivan hemma fortfarande, fast numer lirar man ju OpenTTD. Kan sitta i dagar och konkurrera ut ilskna tyskar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Det är grymt störande!

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!