Prestige i Blackops, varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Nä men allvarligt så fyller det inte någon funktion förutom att visa att du har mer fritid än andra

Det behöver inte vara så, kan vara att man är bättre

Visa signatur

9800X3D|32GB DDR5|5070 Ti|Lancool 207|RM850E
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är j**ligt lätt att skjuta ner motståndarna när man har börjat om i PRESTIGE men när jag har gått upp ett antal levels så laggar det och har sig. =(

Jag tycker att PRESTIGE är lite för mycket för Call of Duty till PC, jag vill att det ska vara som Cod4 av PC versionen.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag måste vara brutalt dålig på CoD, har spelat 47h och är på lvl 49 nu!

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Skrivet av vobpler:

Jag måste vara brutalt dålig på CoD, har spelat 47h och är på lvl 49 nu!

Du kanske inte xp-horar på nuketown som alla andra som jagar prestigelevels?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björnerik:

Nope, har tröttnat på nuketown dessutom. Den enda riktiga fördelen med att prestiga är väl att man låser upp resten av sina klass-slots? Ser fram emot det, annars är det skitsamma.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björnerik:

Tror att de flesta som "xp-horar" spelar Search & Destroy, det gjorde i alla fall jag

Visa signatur

9800X3D|32GB DDR5|5070 Ti|Lancool 207|RM850E
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Tror att de flesta som "xp-horar" spelar Search & Destroy, det gjorde i alla fall jag

yup, S&D eller HQ är nog de som ger mest... har fått 40k på ett game HQ xP

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Skrivet av phroggyy:

yup, S&D eller HQ är nog de som ger mest... har fått 40k på ett game HQ xP

Beror ju på hur man spelar. Mest får jag på demolition på nuke tror jag... Brukar sluta på 75-60 eller något. HQ och S&D för mig är värdelöst då jag dör hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björnerik:

Beror ju på hur man spelar. Mest får jag på demolition på nuke tror jag... Brukar sluta på 75-60 eller något. HQ och S&D för mig är värdelöst då jag dör hela tiden

hoppas du menar att ni vinner 75-60 och inte att du får 75-60k xp!

Visa signatur

Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare

Permalänk
Medlem

Installerade Black Ops här om dan igen, fan va dåligt spel. Det har ju 0 i kvalité. Var level 24 prestige 3.

Stängde av för att pausa, starta upp igen var lvl 1 prestige 3. Jaha? Men har fortfarande kvar mina klasser med vapen så som Famas, som man inte får förens lvl 4.

Suck..

Permalänk
Skrivet av phroggyy:

hoppas du menar att ni vinner 75-60 och inte att du får 75-60k xp!

Nä jag menade att jag får 75 kills och 60 deaths. Kanske något överdrivet, men min "preferred" spelstil genererar många kills men jag dör hela tiden också. 75-45 är kanske mer "normalt" för mig på en match demolition på nuketown.

Med den spelstilen skrapar man inte ihop många poäng på HQ eller S&D för jag får bara sitta och vänta på att respawna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björnerik:

Nä jag menade att jag får 75 kills och 60 deaths. Kanske något överdrivet, men min "preferred" spelstil genererar många kills men jag dör hela tiden också. 75-45 är kanske mer "normalt" för mig på en match demolition på nuketown.

Med den spelstilen skrapar man inte ihop många poäng på HQ eller S&D för jag får bara sitta och vänta på att respawna...

vad kör du för vapen, själv brukar jag köra ak74u rapid fire, M60 (har hardened på den klassen, riktigt skönt) eller ak47 suppressor Men Dom tycker jag är bra om man ska få first blood (marathon pro ) eftersom man bara kan springa till B och vänta på att de kommer, brukar ha 2-3 i ratio med M60 och runt 2 med de andra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orcas:

Jag hörde att man får små möjligheter som att ändra punkten i rödpunktsiktet och lite andra saker i Prestige bland annat,

Någon som vet ifall det stämmer ?

nej, det behövs ej prestige för.

Låste upp första prestige level för ett tag sedan för det börja bli tråkigt.

Permalänk
Medlem

Black ops var faktiskt det första spel i Cod som jag orkat levla till "toppen" så att säga. Men eftersom det gick så galet fort och jag inte fann någon anledning till att sitta med samma vapen hela tiden och i princip bara tjäna en massa cod pengar så prestigade jag direkt.

För mig är det roligaste att låsa nya vapen, det kändes tydligen lika 'rewarding' att låsa upp samma vapen igen haha.