Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guzz

Word.
Snajsigt forum, gillar dock inte att jag får spam riktat till domänen kennel.dyndns.org i min mailbox

Om jag bara kunde påverka det på något sätt, så hade jag gjort det

Alternativet är att du väljer att dölja din e-postadress. Då kommer deras spindlar inte komma åt den.

Permalänk
Medlem

phpBB (och vbb?) har istället för att "visa" email adressen på sidan/i html-fält/kod, så att dom hanterar ditt användarID och sedan mailar via funktion som hämtar infe direkt från db.

På samma sätt som du har "Kontakt"-sidorna här i vbb.

Kanske något för nästa service-release?

Visa signatur

¤Hakuna Matata¤
# Ibland försvinner 'j', 'å', 'ä' och 'ö'...
Signatur redigerad av GAPa. I textstorlek tre får man bara ha en rad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel

Alternativet är att du väljer att dölja din e-postadress. Då kommer deras spindlar inte komma åt den.

Bah, jag håller dig som ytterst ansvarig och kräver ersättning i form av en vit sweclockers t-shirt storlek medium.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RNilsson
phpBB (och vbb?) har istället för att "visa" email adressen på sidan/i html-fält/kod, så att dom hanterar ditt användarID och sedan mailar via funktion som hämtar infe direkt från db.

På samma sätt som du har "Kontakt"-sidorna här i vbb.

Kanske något för nästa service-release?

Jo, jag har funderat på det, men jag tycker det är lite overkill. Vill man inte riskera att någon utomstående snappar upp ens e-postadress så väljer man att inte visa den. Admins och mods ser den i vilket fall som helst och om man som användare tvunget vill ha tag på en annan användare som har sin adress dold får man väl fråga en admin/mod.

Jag uppskattar alla förslag till ny funktionalitet, men jag måste varje gång göra en liten uppskattning om det är en funktion som jag anser är livsviktig. Är den inte det, så kommer den inte med. Det är lätt att spåra ut vad gäller funktionalitet. Detta vill jag inte göra med Pun.

Permalänk
Medlem

så när byter SweC ut sitt forum mot ditt Kennel Det tycker jag dom borde göra iaf! Ser inga större nackdelar med det!

Good Work!!!!

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag uppskattar alla förslag till ny funktionalitet, men jag måste varje gång göra en liten uppskattning om det är en funktion som jag anser är livsviktig. Är den inte det, så kommer den inte med.

Sant, det är dock en relativt bra funktion som höjer säkerheten i form av skydd för användarna.

Kanske får plats i low-prio framtida todo?

Kämpa på...

Visa signatur

¤Hakuna Matata¤

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RNilsson

Sant, det är dock en relativt bra funktion som höjer säkerheten i form av skydd för användarna.

Kanske får plats i low-prio framtida todo?

Kämpa på...

Japp, det är noterat. Räkna inte med det till nästa version bara

Permalänk
Medlem

Nejdå

Visa signatur

¤Hakuna Matata¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel

Såg en intressant grej nån annanstans (themes.org eller nåt) idag

Det kanske bara var just den personen men vid hans email adress så stod det "tjingtjong at hotmail.com"

Alltså utan snabelA osv
Vi människor förstår det och spiders borde inte Om det inte redan är mycket använt och de faktiskt plockar upp sådana med...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mirza

Såg en intressant grej nån annanstans (themes.org eller nåt) idag

Det kanske bara var just den personen men vid hans email adress så stod det "tjingtjong at hotmail.com"

Alltså utan snabelA osv
Vi människor förstår det och spiders borde inte Om det inte redan är mycket använt och de faktiskt plockar upp sådana med...

De flesta spiders förstår det. De förstår också NOSPAM och liknande vanligt förekommande "skydd". Sen tror jag faktiskt att de flesta använder en alternativ e-postadress när de t.ex. registrerar sig i ett forum. En adress man inte är rädd för att få spam till. Jag gör iaf det.

Permalänk
Medlem

I want Pun!

Hur går det Kennel? Kommer den nya versionen snart?
Jag börjar bli otålig.

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk
Hedersmedlem

Re: I want Pun!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TwaN

Hur går det Kennel? Kommer den nya versionen snart?
Jag börjar bli otålig.

Jodå, den kommer. Jag har fått en jävla massa annat att göra nu den sista veckan bara. Jag kämpar vidare. Språkstödet är iaf klart nu vilket är jävligt skönt.

Permalänk
Medlem

Funkar ju prima. Vågar dock inte posta länken till det då jag säkert skulle få en varning

Permalänk
Avstängd

Kan du fixa så att man kan ladda ner. Adressen funkar inte

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathias

Kan du fixa så att man kan ladda ner. Adressen funkar inte

Det var jag som pillade. Jag förberedde för det här:

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=95077

Permalänk
Medlem

Ditt forum total äger.

Kan man fixa satt man kan länka till avatars istället för att uploada ?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Nej det går inte. Kennel har inte heller några planer (vad jag vet) att lägga in det.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com