Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
Kan inte ni som installerat det länka upp det här så man får se hur det funkar på olika burkar.. funderar nästan på att dumpa phpbb för att vara lite snäll

finns en sån forumsdel i kennels forum, titta där vet ja

Visa signatur

Hej

Permalänk
Hedersmedlem

Om ni vill hjälpa till och göra fler themes får ni så gärna göra det. Om ni vill skapa ett nytt theme gör ni som följer:

1. Gör en kopia på en av css-filerna i /styles och döp om den till Min_stil.css eller vad du vill kalla den. Redigera sen denna css-fil. Det är relativt självförklarande.
2. Skapa en 16x16 stor png-fil som läggs i /img och döp den till Min_stil_new.png (detta är alltså ikonen som dyker upp framför forum/trådar med nya inlägg).

Klart!

Permalänk
Medlem

Kennel du e kung

Permalänk
Hedersmedlem

Hejhå. Mycket bra forum.

Jag får ett javascript-fel när jag som admin försöker gå in på "titles".

Rad: 11
Fel: 'document.getElementById(...).newtitle' är inte ett objekt.
koden

function setFocus() { if( document.getElementById('titles') ) // <-- rad 11, men det borde vara den under document.getElementById('titles').newtitle.focus() }

Kör win2k sp2, apache 1.3.23, mysql 3.23.47-nt (vet inte vad som kan spela roll, apache och mysql borde det ju inte vara.)

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Hejhå. Mycket bra forum.

Tack

Citat:

Jag får ett javascript-fel när jag som admin försöker gå in på "titles".

Detta är fixat sedan några dagar tillbaka. I beta2 kommer denna och ett par andra små buggar vara fixade.

Jag har varit lite dålig på att uppdatera changeloggen i forumet. Nu är den uppdaterad iaf.

http://kennel.dyndns.org/viewthread.php?id=735

Permalänk
Hedersmedlem

Oj, missade det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När kommer konverterings stöd från vbulletin/phpbb ?

edit:
Kennel, vilket paket har fått mest hist, bzip,p gzip, eller zip ?

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Glömsk

Hur många nerladdningar totalt förresten? Vågar man fråga der?

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Hedersmedlem

phreak: "Line 209 - MySQL error 1064: You have an error in your SQL syntax near ' 'Test :)', 'no', 'no', 1026086745, NULL, NULL, 1026086745, 'anonym?', NULL, 0, ' at line 1"
När jag försöker göra inlägg utan användare

Kennel: Om man bara skriver tecken (inte bokstäver), räknar forumet det som caps. Ska det vara så?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

phreak: "Line 209 - MySQL error 1064: You have an error in your SQL syntax near ' 'Test :)', 'no', 'no', 1026086745, NULL, NULL, 1026086745, 'anonym?', NULL, 0, ' at line 1"

Kennel: Om man bara skriver tecken (inte bokstäver), räknar forumet det som caps. Ska det vara så?

Men sluta nu
*testa själv*

edit:
Hmm, äh dåligkod[tm] säger jag
Eller vad säger Kennel?

Visa signatur

-- Routermonkey

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phreak
När kommer konverterings stöd från vbulletin/phpbb ?

Detta är inget jag själv planerat att ge mig på, men ni är välkomna att hjälpa till

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Hur många nerladdningar totalt förresten? Vågar man fråga der?

För lite

pun10_beta1.tar.bz2 9 pun10_beta1.zip 26 pun10_beta1a.zip 37 pun10_beta1a.tar.bz2 17 pun10_beta1a.tar.gz 9

Citat:

Great! Postar buggfix i mitt forum nu.

Citat:

Ja, jag tycker det. Man vill ju inte att folk ska posta trådar med en ämnesrad som "!!!!!!!!!!!!!!" eller nåt sånt. Jag har dock ändrat på det meddelande man får. Det var lite missvisande.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel

För lite

Testa att lägga till ditt projekt hos freshmeat.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quizor

Jo, då lär det bli en hel del, men jag är lite rädd för att det kan bli för mycket då. Jag vill iaf få ut beta2 innan jag gör nåt sånt. Det är lite buggar kvar att fixa.

Permalänk
Medlem

Verkligen bra jobb Kennel! Beundrar att du orkat slutföra ett sådant här stort projekt. Men jag antar att du tröttnat på forumet flera gånger under resans gång?

Visa signatur

man or mouse - modem or broadband

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PanzaR^
Verkligen bra jobb Kennel! Beundrar att du orkat slutföra ett sådant här stort projekt. Men jag antar att du tröttnat på forumet flera gånger under resans gång?

Jo, det kan man lugnt säga

Permalänk
Medlem

Ville bara berömma lite.. kan tyvär inte köra forumet för jag håller mig till ASP, och dess komponenter men det ser ut att vara helt toppen! ;D

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Medlem

Kennel: Ööh, varför är jag bannad på ditt forum ?!
edit:
Hmm, mycket mysko, nu funkar det igen.

edit3: Äh, skrivet ett nytt inlägg.

Visa signatur

-- Routermonkey

Permalänk
Hedersmedlem

phreak: Det är nåt med cookies iaf. Ta bort dem så ska det funka för evigt så att säga, antar att du redan gjort det..

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt göra språkstöd för pun.

Har ni några önskemål?

Visa signatur

-- Routermonkey

Permalänk
Glömsk

Phreak: Det håller väl Kennel redan på med?

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Phreak: Det håller väl Kennel redan på med?

Men nä.
Det säger du nu

Är du _helt_ säker?

edit:
http://213.67.38.80/viewthread.php?id=1659
Jo Aja. Får väl hitta på någon annan hack då

Visa signatur

-- Routermonkey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quizor

freshmeat?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosenson

freshmeat?

http://freshmeat.net/

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phreak
Kennel: Ööh, varför är jag bannad på ditt forum ?!
edit:
Hmm, mycket mysko, nu funkar det igen.

Det är den gamla cookie-koden som spökar. Jag har ändrat på vad som sparas i folks cookies, så av någon anledning blir man bannad om den information som hittas i en användares cookie inte är korrekt formatterad. Det har blivit lite av en positiv bieffekt. Pillar man med sin cookie blir man bannad

Radera din cookie (stäng IE först) och logga in igen, så ska det vara bra.

Permalänk
Hedersmedlem

Saker som är planerade inför version 1.1:

- databasabstraktion (det blir möjligt att använda andra databaser än mysql)
- fullständig omskrivning av parserkoden för puntags, smilies osv.
- olika språk
- nåt smart sätt att använda sin egen header och footer till forumet (som här)
- mass move/delete (admin-funktion)
- post preview

Och säkert lite annat kul som jag kommer på under tiden. Jag planerar att snart släppa beta2 då folk har kört beta 1a nu ett tag och det verkar vara relativt lite buggar kvar. Det finns fortfarande saker som jag stör mig på, men för 1.0 inte ska skjutas fram allt för långt i tiden får det vänta till 1.1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kernel
Ville bara berömma lite.. kan tyvär inte köra forumet för jag håller mig till ASP, och dess komponenter men det ser ut att vara helt toppen! ;D

Jag antar att du kör iis och på det kan du installera PHP och MYSQL.
Det har jag gjort och det funkar alldeles utmärkt!

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Det är den gamla cookie-koden som spökar. Jag har ändrat på vad som sparas i folks cookies, så av någon anledning blir man bannad om den information som hittas i en användares cookie inte är korrekt formatterad. Det har blivit lite av en positiv bieffekt. Pillar man med sin cookie blir man bannad

Radera din cookie (stäng IE först) och logga in igen, så ska det vara bra.

IE

Visa signatur

-- Routermonkey

Permalänk
Glömsk

Internet Explorer. Men du kanske använder någon annan läsare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Internet Explorer. Men du kanske använder någon annan läsare?

Jo tack jag vet vad det står får Och ja, jag använder en annan läsare.

(Det var bara ett dåligt försök att vara lustig...)

Visa signatur

-- Routermonkey