Nya hörlurar för bästa musik upplevelse.

Permalänk
Medlem

Nya hörlurar för bästa musik upplevelse.

Nu var det dags att införskaffa nya hörlurar, dock känner jag mig inte riktigt hemma på ljud fronten så tänkte fråga er ljudkräsna proffs

Det jag vill ha är ett par riktigt bra musikhörlurar, alltså inte några gaminglurar...

Jag har tänkt att lägga runt 800:- på dom, räcker det eller är det dumsnålt?

Så, vilka hörlurar skulle ni köpt om ni var i min sits?

Permalänk
Medlem

Corsair HS1 USB Gaming headset.. där har du ett headset precis för 800kr, köp då från dustin home för dom är 200kr dyrare på inet. Bra headset med många effekter som "dolby headphone" och "virtual 7.1 speakers" och så kan dom köra 7.1 annars med. Sjukt skönt headset är det också, var inte rädd för o pröva corsair Dom har folk från razer, logitech, creative etc.

Hörlurna är både för gaming och musik, film. Du kan ställa in så den optimeras för bas låtar/rock etc.

Visa signatur

[Fractal Design R3 Black ][ AMD Phenom II x4 965BE (Coolermaster Hyper 212 plus) ][ Asus M4N98TD EVO ][ Nvidia Gigabyte GTX460 OC version ][ 4gb Corsair RAM ][ Corsair VX 550w ][ Razer naga mus ][ Razer BlackWidow mechanical keyboard][ Corsair HS1 Headset ][ Steelseries QcK Worgen edition musmatta ][ LG TFT 22" WIDESCREEN W2261VP-PF]

Permalänk
Medlem

Ska du ha som du själv skriver ett par riktigt bra musiklurar får du nog vara beredd att lägga lite mer pengar, annars skulle iallafall jag tycka att det vore lite dumsnålt.
Du bör nog också överväga en hörlursförstärkare för det ger ett otroligt stort lyft ljudmässigt. Jag använder asus xonar stx som har hörlursförstärkare inbyggt i kortet och som fått ganska bra kritik.

Permalänk
Hedersmedlem

För de pengarna och upp till ~1500kr finns det enligt mig bara ett alternativ.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214635

Googla dem lite så förstår du.

Låter en gnutta bättre med en hörlursförsärkare men funkar direkt i ljudkortet utan problem. Undvik dock moderkortets inbyggda, det blir för dassigt.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=62390

Har själv kört Aurvana med det kortet och det är "välljud" för kaffepengar.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av samots:

Ska du ha som du själv skriver ett par riktigt bra musiklurar får du nog vara beredd att lägga lite mer pengar, annars skulle iallafall jag tycka att det vore lite dumsnålt.
Du bör nog också överväga en hörlursförstärkare för det ger ett otroligt stort lyft ljudmässigt. Jag använder asus xonar stx som har hörlursförstärkare inbyggt i kortet och som fått ganska bra kritik.

Detta tycker jag du ska lyssna på! Om du lägger extra pengar och överväger en hörlursförstärkare kan det bli riktigt bra.
Jag personligen skulle köra på analoga lurar, och inte ett USB-headset som föreslagits.
Du kanske kan provlyssna någonstans?
Har inget direkt tips på lurar, men skulle verkligen rekommendera att överväga ett nytt ljudkort (om du inte har ett) och lägga lite mer pengar.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte_95:

Corsair HS1 USB Gaming headset.. där har du ett headset precis för 800kr, köp då från dustin home för dom är 200kr dyrare på inet. Bra headset med många effekter som "dolby headphone" och "virtual 7.1 speakers" och så kan dom köra 7.1 annars med. Sjukt skönt headset är det också, var inte rädd för o pröva corsair Dom har folk från razer, logitech, creative etc.

Hörlurna är både för gaming och musik, film. Du kan ställa in så den optimeras för bas låtar/rock etc.

amen lägg ner för f*n. han vill inte ha några sketna "gejming" headset, utan hörlurar för musik..

ont, dessa är helt okej; http://www.thomann.de/se/sennheiser_hd518.htm
Dock lite klumpiga om du tex har tänkt att använda dom när/om du tränar.
Har använt dom några gånger i studio'n. inte dom bästa precis men duger bra. kostar c:a 800 så dom är "billiga" också

Permalänk
Medlem

Tips på lurar skulle ju kunna vara Sennheiser. En sennheiserlur hamnade ju i topp i swecklockers ganska färska test av headsets

http://www.sweclockers.com/recension/13420-corsair-hs1-sennheiser-pc-360-och-steelseries-7h

Sennheiser brukar vad jag vet få ganska bra kritik och finns ju i många prisklasser.
Kanske nån i deras HD-serie.

Permalänk
Medlem

Var och köpte ett par Aurvana på netonnet och det är riktigt bra ljud även med det integrerade ljudkortet... Ska beställa ett ljudkort imorgon tänkte jag

Permalänk
Medlem

Inga jävla gaming headsets förhelvete, speciellt USB headset är det värsta du kan skaffa dig om du lyssnar på musik -.-
Dessutom kostar de ju extra eftersom de har en skiten mikrofon som du antagligen inte kommer använda, jag själv tycker att Sennheiser har de bästa hörlurar för musik, dock kostar de ju 10 000 kronor som man testade i någon affär ^^

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av jonte_95:

Finns ju väldigt mycket bättre alternativ om man bara vill lyssna på musik i den prisklassen istället för HS1. HS1 är inte bra lämpad för musik och bra undvikas för det ändamålet.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

förstärkare

Vad innebär Förstärkare? pratar ni om ett vanligt pci ljudkort? eftersom ja gör musik så ha ja en extern Audiobox (ja letar också nya lurar) vill tänka mig med eller utan mik, headset eller inte. Men mitt ljudkort fungerar som förstärkare eller hur? kostar 1600kr nytt.

Ja tycker alla headset är fula, eller iaf Corsair som har miken utanför och inte går att gömma. Finns det inga snygga lurar? ja har haft steelseries 4H men dom paja efter 2-3 månader. vilket SKIT ! reklamation dirr

Visa signatur

AMD Athlon II X2 250 3.0ghz, ATI Radeon HD 4670, 4GB Ram, Silver Power 400W, 500gb hdd, MSI GF615M-P33

Permalänk
Medlem

det är lite beroende på vilken typ av musik du lyssnar på, jag själv lyssnar på hårdrock och metal och jag använder de här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=559493 . Helt klart de bästa lurarna jag har använt och om du kan tänka dig att betala lite mer så kan jag helt klart rekommendera dom.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Okej! ja dom var lite dyrare, ser ut att inte tillverkas längre heller. ja ska köpa på onoff och hade tänkt mig Creative Aurvana Live. dom verkar ha fått bra recensioner. ja gör musik så vill ha ett par bra lurar, ett par riktigt bra och sköna me riktigt bra ljud.

Visa signatur

AMD Athlon II X2 250 3.0ghz, ATI Radeon HD 4670, 4GB Ram, Silver Power 400W, 500gb hdd, MSI GF615M-P33

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

det är lite beroende på vilken typ av musik du lyssnar på, jag själv lyssnar på hårdrock och metal och jag använder de här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=559493 . Helt klart de bästa lurarna jag har använt och om du kan tänka dig att betala lite mer så kan jag helt klart rekommendera dom.

Mm, Grado är ju anpassade efter rock, så.

Permalänk
Medlem

Creative Aurvana är ju Denon D1001 i OEM, så det är bra grejer.

Vill du ha fullsize rekommenderar jag Philips SHP8900.

Grado är färgade, roliga, lurar. Så ett bra val om det är vad du är ute efter.

Permalänk
Medlem

Denon D1001 finns ju inte ? men denon D1100 verkar super? finns dom bara på hi-fi klubben? är det stor skillnad på dom och creatives ?

Visa signatur

Permalänk

Tror de kör med samma drivers, men jag är inte säker.
Annars är det bara design och kablar som skiljer åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

vad menar du med "färgade, roliga"?.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sasha:

Att tänka på är att philipslurarna är öppna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Att tänka på är att philipslurarna är öppna.

Vilket inte är något negativt. Att hitta ett par high-end lurar som är stängda är mycket svårt då allmän åsikt är att öppna är överlägsna.

Semi-stänga går att hitta dock. Som D2000.

Öppna läcker lite mer, men det är det värt med tanke på det luftigare ljudet.

Edit: För att förtydliga, jag uppfattade det inte som att du antydde att det var en nackdel, jag ville bara vara säker på att TS inte uppfattade det som det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

vad menar du med "färgade, roliga"?.

Det är när de inte är neutrala.

Det finns lurar som är till för att ge ljudet så som artisten skapade det, och de som ger sina egna nyanser på ljudet.

Vad man föredrar är helt personligt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=258041

Permalänk
Medlem

Kan inget annat att rekommendera Logitech G35, som just nu finns till ett riktigt bra pris på komplett!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=435893

Hade ett Corsair HS1 headset innan och G35:an är mycket bättre

Visa signatur

| Sony Bravia 9 75" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

Det är till musik. Inget jävla sketet gamingheadset med virtuellt surround..

Permalänk
Medlem

Jag spelar ju och ser film också men vill ha bra ljud till både min musik och spel? inte med ett headset me skitdålig mik, det har ja en stationär logitech, inget bra men bättre än dom på headsetet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grado ska vara lite färgade har jag hört, men ändå populära.
Och i high-end segmentet så är det för det mesta öppna lurar som gäller för det ger helt enkelt bäst återgivning när man kommer upp på den nivån.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Grado SR80 är helt ok (haft mina i några år nu) men dom är rätt obekväma dessvärre, samtidigt som dom släpper in mycket ljud runt omkring. Har beställt ett par Logitech G35 nu från komplett att ha när man spelar

Permalänk
Medlem

Mjo, grados känns mer ultimata för portabelt bruk under kortare perioder.

Komforten är det största problemet. Sen så är de väldigt färgade och roliga, vilket inte är en för eller nackdel, det beror på vad man är ute efter.

Permalänk
Medlem

de äldre sr80 var osköna har jag hört men nu har de gjort om dom och de heter sr80i, även om det inte alltid står sr80i så är det de ända som tillverkas och jag tycker att de är ganska sköna så de har löst komforten skulle jag gissa.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sasha:

Vilket inte är något negativt. Att hitta ett par high-end lurar som är stängda är mycket svårt då allmän åsikt är att öppna är överlägsna.

Semi-stänga går att hitta dock. Som D2000.

Öppna läcker lite mer, men det är det värt med tanke på det luftigare ljudet.

Edit: För att förtydliga, jag uppfattade det inte som att du antydde att det var en nackdel, jag ville bara vara säker på att TS inte uppfattade det som det.

Fast det är inte bara bra med öppna lurar med tanke på att ljud läcker både in och ut så det är inte så kul om man sitter på bussen eller om man sitter i ett kontorslandskap. Själv kör jag slutna för att slippa höra annat ljud och för att öppna är helt oanvändbara i studiosammanhang. Med öppna lurar får man med musiken som spelas upp i mikrofonen vilket är helt värdelöst.

Det finns fördelar och nackdelar med båda designerna så vilken man väljer beror på vad man ska ha dem till.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24