Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk

Föräldrarna bråkar igen. Med varandra och mig. Sjukt jobbigt. Flyr till kompisen och LANar imorgon istället...

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

Föräldrarna bråkar igen. Med varandra och mig. Sjukt jobbigt. Flyr till kompisen och LANar imorgon istället...

Mina föräldrar pratar inte med varandra, de bråkade klart i början av 00-talet

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Gah sitter på blocket och kollar in några nissan 200sx s14, som för övrigt är min dröm bil och har alltid varit det men man har knappt råd :cry:
Har fått tankar på att ge bort en njure faktiskt

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Jag vet hur det är, sjukt jobbigt!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Mina föräldrar pratar inte med varandra, de bråkade klart i början av 00-talet

Grattis.

Skrivet av Ala_95:

Jag vet hur det är, sjukt jobbigt!

Definitivt... Det som startade det var att Pappa inte gjorde färdigt kvällsmaten i tid för han var tvungen att köpa cykeldelar direkt efter jobbet... Och sen bara drar de ur sig saker som de hållt inne länge.
Morsan sov på soffan inatt :/ inte ett bra tecken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Gah sitter på blocket och kollar in några nissan 200sx s14, som för övrigt är min dröm bil och har alltid varit det men man har knappt råd :cry:
Har fått tankar på att ge bort en njure faktiskt

Ska jag vara helt ärlig så är sr20det inte ens en särskilt bra motor. Skulle ju hellre kollat mig om efter en RX8.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ska jag vara helt ärlig så är sr20det inte ens en särskilt bra motor. Skulle ju hellre kollat mig om efter en RX8.

Jag håller mig fast vid s14 ändå för kör egenskaperna.

Visa signatur

Hemsida Instagram

Permalänk

Huuh, ska på nån slags jobbintervju nästa onsdag
Läskigt men spännande

Det kan inte vart många sökande, för jag skickade mitt CV igår kl 22 och de ringde nyss xD

Skrivet av Markthegreat:

Grattis.

Definitivt... Det som startade det var att Pappa inte gjorde färdigt kvällsmaten i tid för han var tvungen att köpa cykeldelar direkt efter jobbet... Och sen bara drar de ur sig saker som de hållt inne länge.
Morsan sov på soffan inatt :/ inte ett bra tecken.

Tänk på att alla måste få bli arga ibland, att bara gå omkring och se glad ut kan göra vem som helst psyksjuk

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Huuh, ska på nån slags jobbintervju nästa onsdag
Läskigt men spännande

Det kan inte vart många sökande, för jag skickade mitt CV igår kl 22 och de ringde nyss xD

Tänk på att alla måste få bli arga ibland, att bara gå omkring och se glad ut kan göra vem som helst psyksjuk

sant iofs. sitter nu på lan och geekar som fan
stör mig dock på att mitt kära sidewinder x4 blir så flottigt... nästa gång tar jag med servett till chipsen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan, går i valet och kvalet om man ska köpa sig en Volvo Amazon 4-dörrars från 1961... 10000 kr vill han ha och visst finns det en del rost som måste lagas innan besiktning, men det ser bättre ut än väntat. Dessutom är den besiktad ett år till så man hinner ju njuta. Lacken är solbränd och skavd av en presenning, gillar dock det patinerade stuket på den. Lite motorjustering behövs dock, men det är ju gjort på en timme i vedboden på de gamla hästarna...

Gaaaah, kan fan inte bestämma mig... Har väl imorgon på mig att tänka, sen kommer det mer folk och tittar på den.

Bild på den, jag gillar verkligen stuket. Bättrad lite här och där, men till stor del orörd.

Permalänk

Jag har spenderat hela gårdagen med att läsa förundersökningsprotokoll(mest intressant) samt domar för olika grövre brott. Vad jag har kommit fram till är att det finns mycket sjuka personer i vårat samhälle som borde spärras in på livstid, när de idag sitter i riksdagen.

Det jag reagerade på att ordet personlig integritet inte existerar i vårat rättsväsende, har t.ex. en ung tjej blivit våldtagen så blir hennes berättelse en offentlig handling. Det enda rättsväsendet gör är att låtsats dölja integriteten, genom att låta en praktiserande mellanstadieelev i all hast och mycket slarvigt stryka över personens namn med en tuschpenna. Hennes anhörigas namn som sambo står dock kvar i klartext.
Så polisen säger typ till offrena, spara på tårarna tills du får se att vi hänger ut dig och din berättelse på Flashback.

Förutom detta borde man byta namn på svenskar till golare, t.o.m folks föräldrar och syskon golar på varandra..

Sedan en massa annat, jag blev helt chockad då jag trodde jag levde i ett annat samhälle. Sist så betedde många kriminella sig dumt åt, men det har man ju sett på film.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Åh fyfan, jag svimmar nog snart, har inte ätit i dag och när jag dushade förut gick 4/5-delar av tiden åt till att vänta ut det värsta näsblod jag någonsin haft. Jag har nog förlorat blod som ett gäng blodgivare tillsammans de senasta dagarna

Om det finns en övre makt försöker den helt klart, sakta men säkert ta död på mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Åh fyfan, jag svimmar nog snart, har inte ätit i dag och när jag dushade förut gick 4/5-delar av tiden åt till att vänta ut det värsta näsblod jag någonsin haft. Jag har nog förlorat blod som ett gäng blodgivare tillsammans de senasta dagarna

Om det finns en övre makt försöker den helt klart, sakta men säkert ta död på mig

Dra in lite toa papper i näsan

Visa signatur

Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Rör inte näsan, stoppa inte in något i den och snyt dig inte. Då ska du se att blodkärlen får tid på sig att läka igen.

Själv är jag stolt över mig själv. Gått närmare 3km idag på förmiddagen i det stekiga vädret sedan sprungit 2.6km med farsan i ännu stekigare väder på eftermiddagen. Kanondag helt enkelt.

Enda nackdelen var väl att brorsans katt lyckades hitta en fjällämmel bredvid stugan. Hann inte stoppa henne fort nog så hon hade redan skadat stackarn så han blödde från nacken och skrek som en stucken gris. Slutade med att vi fick ta ihjäl honom genom att kasta en stor sten på honom ett par gånger för att säkerställa att han var död.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

(...). Enda nackdelen var väl att brorsans katt lyckades hitta en fjällämmel bredvid stugan. Hann inte stoppa henne fort nog så hon hade redan skadat stackarn så han blödde från nacken och skrek som en stucken gris. Slutade med att vi fick ta ihjäl honom genom att kasta en stor sten på honom ett par gånger för att säkerställa att han var död.

Stenkul jul med farbror Frej?:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jag, och många andra, har klagat på skolmaten senaste 7-8 åren. Tycker mig dock märka att det blivit lite bättre nu i år men fortfarande långt kvar...

Så är det alltid i min förra skola så var det fisk 3 gånger i veckan och i den skola jag går nu är potatisen stenhård och riset smakar gummi och salt... bästa maten var på dagis

Förövrigt så såg jag 2 ormar förra veckan, någon annan som sett en/flera ormar än ? Så har jag fått en ZTE blade också

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Så här långt har påsken varit till belåtenhet. Varit hem till morsan och farsan och käkat påskmiddag. Och nu så avrundar man helgen med bärs och smågodis. Kan det bli bättre ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Dra in lite toa papper i näsan

Jo, efter 25 min sket jag i om jag sölade ner lite och gjorde det

Skrivet av Ala_95:

Rör inte näsan, stoppa inte in något i den och snyt dig inte. Då ska du se att blodkärlen får tid på sig att läka igen.

Taaaaaaack hörredu, jag har aaaaaaldrig blött näsblod förr *ironi*
Att inte stoppa in nåt i näsan var f.ö. inte ett alternativ när jag efter 25 mins tvångsdushande nästan svimmade

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Så är det alltid i min förra skola så var det fisk 3 gånger i veckan och i den skola jag går nu är potatisen stenhård och riset smakar gummi och salt... bästa maten var på dagis

Förövrigt så såg jag 2 ormar förra veckan, någon annan som sett en/flera ormar än ? Så har jag fått en ZTE blade också

inte för att vara den som är den, men varför i hela helsefyr citerade du mig där?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Skrivet av nidas:

inte för att vara den som är den, men varför i hela helsefyr citerade du mig där?

Måste ha citerat en för mycket :s

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

hemma efter påsken... känner mig lagom go i huvvet, du vet man är ju till största delen dansk o danskar bjuder stackars 16åringar på förfriskande drycker...
hämtat ut arvet från gammelfarfar, blev en kniv, nån tavla, en krokodilskinns plånbok, och min personliga favorit, ett vinunderlägg med det officiella släkt emblemet... inte många som har det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stekigt väder flera dagar i rad nu. Men ändå är det för lite snö för att kunna ta en sväng med skotern upp på fjället... Aja, 18 grader i skuggan är ändå inte helt fel för att vara i fjälls
Träningsvärk i arslet, går som en gammal gubbe. Fråga inte vad jag gjort

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk

Inte så farligt nu, spenderat dagen med favoriten sjukt najs, vi snackade och spelade Little big planet.... hennes favoritspel

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Markthegreat:

Inte så farligt nu, spenderat dagen med favoriten sjukt najs, vi snackade och spelade Little big planet.... hennes favoritspel

Favorit: http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil... ??

Permalänk

Haahaa, det var igår det...
Nejnej, men en tjej som jag känner Sjuukt snäll och lyssnar riktigt bra.. Pratglad också så det inte bara e jag som snackar. Och hon har nörd anpassad humor, jag visade ASDFmovie och hon typ skrattade ihjäl sig x)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Surnat totalt på ena bilen, skulle fixa med bromsarna idag men skiten bara jävlas.... Alternativ ett är att köpa verktyg för att dra på egna nipplar på bromsrör imorgon och fortsätta harva med skiten. Alternativ två är att sälja skiten för en pisspeng...

Permalänk
Medlem

Jag är så innerligt trött på alla dessa grupparbeten på universitetet. Det är f*n standard att man får med sig ett sänke i varje grupp som presterar noll och knappt har lärt sig något under studietiden.

Sitter nu med en uppsats som jag till 80 % har skrivit själv och resterande 20 % måste jag skriva om eftersom vederbörande skriver på en nivå som motsvarar en niondeklassare. Utöver det här så måste jag sitta och förklara grundläggande begrepp eftersom personen har noll koll på den mest grundläggande statistiken. Hur f*n kan man vara på C-nivå och inte känna till 1. Hur man refererar 2. Hur man använder ett ordbehandlingsprogram för att undvika stavel.

Permalänk
Medlem

Lättad, ska till Elmia imorgon och upptäckte att de var damm på kamera sensorn. Fuck hur gör jag, jag har ingen blåsbälg hemma så vad gör jag?? Sen slog det mig att jag har en kompressor för inhalations bruk(dvs andningvänlig luft) så det vara bara att rycka av slangen och blåsa på. Huh.

Permalänk
Skrivet av mrc:

Jag är så innerligt trött på alla dessa grupparbeten på universitetet. Det är f*n standard att man får med sig ett sänke i varje grupp som presterar noll och knappt har lärt sig något under studietiden.

Sitter nu med en uppsats som jag till 80 % har skrivit själv och resterande 20 % måste jag skriva om eftersom vederbörande skriver på en nivå som motsvarar en niondeklassare. Utöver det här så måste jag sitta och förklara grundläggande begrepp eftersom personen har noll koll på den mest grundläggande statistiken. Hur f*n kan man vara på C-nivå och inte känna till 1. Hur man refererar 2. Hur man använder ett ordbehandlingsprogram för att undvika stavel.

Enkelt. Han/hon har kommit på det du har missat. Det vill säga, att det går att klara sig igenom allt utan att behöva göra någonting.

Det enklaste sättet att klara sig ifrån detta är att delegera uppgifter och när man redovisar så är man tydlig med vem som har hand om vad. Att göra arbetet åt någon annan är bara att göra denne en björntjänst och förstås mer arbete för dig, so don't do it!

Det tog mig fyra år innan jag insåg att det faktiskt inte är mitt ansvar att se till att hela arbetet är på rätt nivå; det gäller bara att läraren vet om vem som gjort vad i projektet så att kamraten inte sänker en själv.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Skrivet av mrc:

Ja, det här känner man igen. Själv gick jag så långt att jag printade ut en guide om Harvardsystemet och delade ut. Jag maskerade min idiotförklaring som en vänlig skest och sen var det inga problem.

Snart sommar. Håll ut!