Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

På tal om att dubbeltrampa, Renault Clio är en skitbil.
Körde en sån på halkan och aset hade så små pedaler att man idiotvarvade vid nästan varje inbromsning

Jag själv är råförtjust i små bilar, Golf och Polo, inga problem
Toyota Auris och Yaris är inte heller några problem, morsan köpte en Auris nyligen.
Ford Focus och Fiesta funkar också bra.

Utan att rabbla halva Sveriges fordonspark kan jag väl konstatera att jag aldrig setat trångt i en bil

Volkswagen har inte det problemet, tycker inte jag i alla fall. I alla fall är gaspedalen i moderna Passat som till en lastbil.

Golf och Polo har nog vettiga pedaler..

Tror inte det har med hur ny en bil är, snarare fabrikat.. ett liten Renault eller annat budgetmärke

Skrivet av Bebben:

Absolut! Har kvar originalskivan hemma fortfarande, fast numer lirar man ju OpenTTD. Kan sitta i dagar och konkurrera ut ilskna tyskar.

Sweet Jag kör också OpenTTD

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

sitter i skolan och har sjukt tråkigt, trött och hungrig!

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Tacos idag till lunch på skolan. 15 minuters kö för alla jävla aware-folk och när man väl kommer fram finns det i stort sett ingen mat kvar

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Tacos idag till lunch på skolan. 15 minuters kö för alla jävla aware-folk och när man väl kommer fram finns det i stort sett ingen mat kvar

haha så är det när det är mat som kan ätas

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av saaade:

Ja, förjävligt :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Blir lite sur på mitt finger som inte vill bli normalt =/

(Långfinger Vs Långfinger)
någon som har erfarenhet om de bör se ut såhär typ 10 dagar efter att de klämdes?
en på jobbet tyckte att aj kanske borde kolla upp de, men ja vet inte.
De gör ju typ inte ont längre iaf, dom två första dagarna gjorde de sjukt ont xD

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av matte.90:

Blir lite sur på mitt finger som inte vill bli normalt =/
http://img251.imageshack.us/img251/3998/etett.jpg
(Långfinger Vs Långfinger)
någon som har erfarenhet om de bör se ut såhär typ 10 dagar efter att de klämdes?
en på jobbet tyckte att aj kanske borde kolla upp de, men ja vet inte.
De gör ju typ inte ont längre iaf, dom två första dagarna gjorde de sjukt ont xD

Ser ju inte riktigt friskt ut iaf

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Arg, ledsen och besviken... Fick reda på idag att Arla ska lägga ner Sveriges största mejeri i Falkenberg 2013. Varpå jag och många kollegor och vänner blir arbetslösa troligen.
Och jag som tog ett lån igår(!) på över 1,2 miljoner kronor till en lägenhet.
Tråkigt som fan! =o(

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penix.se:

Arg, ledsen och besviken... Fick reda på idag att Arla ska lägga ner Sveriges största mejeri i Falkenberg 2013. Varpå jag och många kollegor och vänner blir arbetslösa troligen.
Tråkigt som fan! =o(

Jobbigt läge. Vet ungefär hur det känns. Posten här i ånge lägger ju ner snart och där försvinner 100+ jobb vilket är väldigt väldigt mycket i en ort med 2000 invånare.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Penix.se:

Tråkigt som fan! =o(

Uff tråkigt. kanske bäst att dra tillbaka lånet eller försöka ha de ändå och hitta ett stabilare jobb? alt kanske följa med om de blir någon flytt av mejeriet?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Uff tråkigt. kanske bäst att dra tillbaka lånet eller försöka ha de ändå och hitta ett stabilare jobb? alt kanske följa med om de blir någon flytt av mejeriet?

Blir till att fixa ett annat jobb, har ju iaf ca 2 år på mig. Men eftersom man trivs bra där, och har många vänner, så känns det tungt just nu. Men det löser sig alltid.

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk

Uppsatsskrivning i Svenska B i morgon.

Jävulen vad jobbigt!

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av matte.90:

Blir lite sur på mitt finger som inte vill bli normalt =/.....

Skulle nog kolla upp det där, ser inte normalt ut.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Uppsatsskrivning i Svenska B i morgon.

Jävulen vad jobbigt!

Lycka till!

Kom ihåg att läsa instruktionerna noga

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Hedersmedlem

Hatar att skriva rapport, fan vad det är tråkigt! I mekanik också så man ska fina ekvationer och bilder, MS Word är inte alltid jättekul att använda.

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jobbigt läge. Vet ungefär hur det känns. Posten här i ånge lägger ju ner snart och där försvinner 100+ jobb vilket är väldigt väldigt mycket i en ort med 2000 invånare.

Då kan mina paket alltså sluta fastna där uppe nu!

Nej men seriöst, det är alltid tråkigt när verksamheter läggs ner så, hänt mycket i Arboga.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte.90:

Helt normalt efter en liten större kläm skada. En ansamling av gammalt blod som koagulerat, sådär 2-4v innan det kommer å bero, dock så ser nagelfästet ut som de fått sig en skada så där kan de nog dröja upp till ½år innan nagel fortsätter å växa normalt.

Skrivet av saaade:

Klaga, vägra äta skit, ifall elever är hungriga å redovisar skit resultat så måste politiker agera, annars får dom vite å negativ status å blir inte omvalda.

Skrivet av Penix.se:

Blir till att fixa ett annat jobb, har ju iaf ca 2 år på mig. Men eftersom man trivs bra där, och har många vänner, så känns det tungt just nu. Men det löser sig alltid.

Börja tidigt, bara 7.8% arbetslöshet (inkl dom som är redan på sysselsättning)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Klaga, vägra äta skit, ifall elever är hungriga å redovisar skit resultat så måste politiker agera, annars får dom vite å negativ status å blir inte omvalda.

Jag, och många andra, har klagat på skolmaten senaste 7-8 åren. Tycker mig dock märka att det blivit lite bättre nu i år men fortfarande långt kvar...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Då kan mina paket alltså sluta fastna där uppe nu!

Nej men seriöst, det är alltid tråkigt när verksamheter läggs ner så, hänt mycket i Arboga.

Finns det ens något att lägga ner i den hålan? Kommer ihåg när jag blev tvingad av jobbet på kurs i Arboga i 2 dagar.. tror jag såg 3 människor utanför området och en sunkig pizzeria i princip.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Skrivet av nidas:

Finns det ens något att lägga ner i den hålan? Kommer ihåg när jag blev tvingad av jobbet på kurs i Arboga i 2 dagar.. tror jag såg 3 människor utanför området och en sunkig pizzeria i princip.

Vi har faktiskt 9 pizzerior på 13k invånare, vilket är 8 för många.
Och nej det finns inte så mycket , för allt lagt ner ; )

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Man blir ju inget annat än lycklig när man är ute och kör, höjer volymen på stereon, displayen dör men fortsätter höja så man nästan skiter ner sig.
Tur att jag prickade releaseknappen för fronten så snabbt, annars hade det inte varit mycket kvar av mina högtalare

Note to self: Skaffa ny bilstereo innan du skadar andra medtrafikanter

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Vi har faktiskt 9 pizzerior på 13k invånare, vilket är 8 för många.
Och nej det finns inte så mycket , för allt lagt ner ; )

En pizzeria på 1000 invånare är ungefär lagom har jag kommit fram till
Vi har två ställen i Ånge som säljer pizzor och vi är strax över 2000 pers. Snackade med någon kille söderifrån och där han bodde var det också en pizzeria per ca 1000 invånare.

Premiärkörde moppen igår. Tog fram den igår, bytte olja och konstaterade att batteriet skulle behöva bytas ut. For iväg nu när jag kom hem från att ha tränat. Stoppa i gammelbatteriet lite snabbt, startade på andra kicken (:O) och gick faktiskt rätt så bra. Lite trög i början men när han blivit varm så gick han lite bättre.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag, och många andra, har klagat på skolmaten senaste 7-8 åren. Tycker mig dock märka att det blivit lite bättre nu i år men fortfarande långt kvar...

Saken är ju att man måste komma med lite konstruktivt klagande annars får man inte ett skit tillbaka. Ofta får man ju gå längre än att bara snacka med rektor/lärare o.s.v. och det brukar man inte orka göra

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Det här var ju gött, nu har man gått och skaffat sig en sommarjobb som sträcker sig över totalt tre månader varav en månad är betald utbildning, med tanke på hur mycket strötid man hade sommarn '10 så är detta jäkligt välkommet!

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Det här var ju gött, nu har man gått och skaffat sig en sommarjobb som sträcker sig över totalt tre månader varav en månad är betald utbildning, med tanke på hur mycket strötid man hade sommarn '10 så är detta jäkligt välkommet!

Roligt att höra
Vet många som går med attityden 'Vi tar det sen' Fan bara ligga på och skita i lönen och ha något skit jobb så man bara får in en fot eller att ha något att göra. att gå Arbetslös är för jävla tråkigt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Nä usch. Om FBK tar guldet kommer man få höra från brorsan :S
Nä, hoppas hellre att SAIK tar det.

Är brorsan dryg nu? ;D

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Är brorsan dryg nu? ;D

Har inte träffat, men har har ju berättat över Facebook iaf... Tror jag slipper honom i helgen om jag har tur så förhoppningsvis dröjer det länge så han har glömt bort det nästa gång vi träffas

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Ala_95: -Ge mig ett "F", ge mig ett "B", ge mig ett "K" vad blir det?! (avd. strö salt i såren)

Kul för mig som FBK:are men det var den tråkigaste finalserien i mannaminne.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem
Skrivet av McFeast:

Ala_95: -Ge mig ett "F", ge mig ett "B", ge mig ett "K" vad blir det?! (avd. strö salt i såren)

Håller helt med, jag tror Skellefteå var nöjda med att ha kommit så långt. Även om dom självklart ville vinna. Grattis alla FBK:are!

Permalänk
Medlem
Skrivet av McFeast:

Jo, kan ju inte annat än gratulera. Någon ska ju ta guldet och ser hellre att FBK gör det än Djurgårn' eller AIK.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000