Permalänk
Medlem

Fungerar dessa komponenterna?

Hej!
Jag har suttit och läst på forumet i någon vecka nu och jag har plockat ihop ett packet som jag tycker verkar vara mest "bang for the buck".
Först undrar jag om alla komponenter fungerar tillsammans, så att det inte blir några problem med att ex ramen inte fungerar med moderkortet etc.
Min andra fråga är om i den här prisklassen är bäst att välja AMD eller Intel. Jag har läst att AMD ska man bara ha i burkar för mellan 5-6k medans jag också har läst att Intel ska man bara ha om man vill ha en monsterburk. Vad rekommenderar ni?
Min sista fråga är om datorn är öppen för enkla uppgraderingar i framtiden, eller om jag måste byta ex. moderkort om jag vill byta till en nyare processor. Det mest närliggande är väll att uppgradera till 8gb ram men det borde väll fungera?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/380884/2011-04-19

Tack på förhand!

Visa signatur

Suup

Permalänk

Satsa lite sämre prolle och ta ett bättre grafikkort. 6 kärnor är lite overkill. Räcker med 4 i dagsläget. Sen framtidssäkert i all ära men nuförtiden går de flesta spel på grafiken.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Med detta moderkort skall man enligt ASUS kunna uppgradera till Bulldozer och då får du bättre uppgraderingsmöjligheter plus att Crossfire stödet är bättre.
http://www.inet.se/artikel/1901835/asus-m4a89gtd-pro-usb3

Du kan köpa en lika billig eller billigare Intel baserad dator som slår allt vad AMD har att erbjuda i spelväg när det gäller CPU prestanda men då får man vara utan möjlighet att överklocka. Men då grafikkortet är viktigare än processorn så är inte skillnaden överdrivet stor förutom i vissa CPU krävande spel. Så i ditt falla hade jag hellre valt en X4 955 BE och ett GTX 560 Ti (HD 6950 om du vill kunna köra Crossfire) istället för X6 1055T och ett GTX 460.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Att överklocka är nog en av de sakerna som ligger längst ner på måste listan, så du tycker att jag borde gå på Intel ändå?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Experto:

Att överklocka är nog en av de sakerna som ligger längst ner på måste listan, så du tycker att jag borde gå på Intel ändå?

Nej inte egentligen då spelprestanda inte skiljer i praktiken men är du t ex en Civilization 5 älskare så skall du absolut göra det. Nackdelen är dock att du får välja ett mATX moderkort.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/381120/2011-04-20

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Spelen som är aktuella är i förstahand Totalwar serien samt Bf3 och Skyrim när de släpps. Så AMD/Intel är mer en smakfråga egentligen, jag vet inte vad mATX är så det är jag inte speciellt förfärad för.

Visa signatur

Suup

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Experto:

Spelen som är aktuella är i förstahand Totalwar serien samt Bf3 och Skyrim när de släpps. Så AMD/Intel är mer en smakfråga egentligen, jag vet inte vad mATX är så det är jag inte speciellt förfärad för.

mATX är ett lite kortare moderkort designat för mindre chassin men de är kompatibla med vanliga ATX chassin.

Visa signatur

Rocking hard !!!