Permalänk
Medlem

Det kan man, mot en kostnad såklart

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det generellt att returnera en produkt som var sönder vid leverans? I detta fall beställde jag en dator i delar och fick ett chassi som såg ut som någon lekt med ett basebollträ i fronten.

Trist med tanke på att jag inte kan plocka ihop min dator utan chassi :S

Hoppas verkligen att det går fort att lösa. Vore tråkigt att behöva vänta över en långhelg också på att få sätta ihop datorn.

Permalänk
Medlem

1-2 till dom , 1-2 dagar tillbaka till dig.
och då är inte inets hantering inräknad utan bara posten leveranstid.

Förutsatt att chassit går iväg idag, så har inet den på senast ons.
så dom har 1 dag på sig att sköta ärendet då det går minst 1 dag i leverans tillbaka till dig.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

1-2 till dom , 1-2 dagar tillbaka till dig.
och då är inte inets hantering inräknad utan bara posten leveranstid.

Förutsatt att chassit går iväg idag, så har inet den på senast ons.
så dom har 1 dag på sig att sköta ärendet då det går minst 1 dag i leverans tillbaka till dig.

Med andra ord är det ganska kört att få chassit till helgen eftersom dom först måste godkänna returen och sen antar jag att jag ska få en retursedel. Vilket gör att jag först kan skicka tillbaka chassit om typ 1-2 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Med andra ord är det ganska kört att få chassit till helgen eftersom dom först måste godkänna returen och sen antar jag att jag ska få en retursedel. Vilket gör att jag först kan skicka tillbaka chassit om typ 1-2 dagar.

Returfraktsedeln kommer i mailen som en PDF-fil. Bara att printa ut och sätta på paketet.
Det kan vara en bra ide att ringa och prata med dom. Är det en transportskada så borde det inte vara något problem att lösa det. Har du tur kanske dom kan lösa det snabbt om du förklarar situationen.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

Returfraktsedeln kommer i mailen som en PDF-fil. Bara att printa ut och sätta på paketet.
Det kan vara en bra ide att ringa och prata med dom. Är det en transportskada så borde det inte vara något problem att lösa det. Har du tur kanske dom kan lösa det snabbt om du förklarar situationen.

Blir att göra så, skriver en kommentar och berättar resultatet efter det.

edit: Pratade med Inet och de kommer skicka ut en ny frontpanel så jag kan bygga ihop datorn medan jag väntar på en ny frontpanel. Blir kanon, då slipper jag skicka in chassit överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Blir att göra så, skriver en kommentar och berättar resultatet efter det.

edit: Pratade med Inet och de kommer skicka ut en ny frontpanel så jag kan bygga ihop datorn medan jag väntar på en ny frontpanel. Blir kanon, då slipper jag skicka in chassit överhuvudtaget.

Smidig lösning och förmodligen billigast för dom också. Lycka till med bygget!

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att priserna på era 6850/6870 ligger så pass högt? Ligger på ca 1500 hos konkurrenterna, 2000 hos er. Brukar ju vara tvärtom!

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Ännu en gång ett mkt lyckad snabb leverans.

Händelser
2011-04-19 10:37 Posten SMS-avisering har skickats till mottagaren
2011-04-19 09:55 Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2011-04-19 01:48 Malmö Sorterad
2011-04-18 18:44 Göteborg Sorterad
2011-04-18 15:31 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Permalänk

Hej inet.
Var på er tidigare angående filtreringen av grafikkort.

Nu har ni "GTX 560" och "Gtx 560 ti" , vilket är korrekt då det kommer en modell som bara heter 560.
MEN. Klickar man på "560 ti" så är det bara gigabyte korten som ligger där. Resten ligger under "560".

Gör om, gör rätt

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Ni får gärna sänka priset på Asus Xonar Essence STX. Det är över 200 kr billigare hos CDON.

http://www.inet.se/artikel/6303370/asus-xonar-essence-stx
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=376133

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABEIDO:

Ännu en gång ett mkt lyckad snabb leverans.

Händelser
2011-04-19 10:37 Posten SMS-avisering har skickats till mottagaren
2011-04-19 09:55 Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2011-04-19 01:48 Malmö Sorterad
2011-04-18 18:44 Göteborg Sorterad
2011-04-18 15:31 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Ja posten är riktigt snabba.

Permalänk
Inet
Skrivet av stesor:

Som sagt ta in denna http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?leg=&psn=000101&pid=1099

Vet att ni i ett tidigare inlägg skrivit att man kan specialbeställa denna, men undrar då hur det blir med betalning? Kan man göra en direktbetalning via banken eller måste det bli faktura? Hade även tänkt lägga till några nya fläktar på ordern.

Bara och beställa!

http://www.inet.se/artikel/5409240/gk-sapphire-hd-69502gb?wh=...

Skrivet av PeeWee90:

Hej inet!

Ni har inte tankar på att ta in Lian Li BZ-502

eller

Scythe Kama Bay Plus ?

Är i stort behov av lite mer flås och vill inte byta ut mitt gamla trogna Lian Li V2000 chassi!

Scythevarianten har tyvärr utgått och Lian Li har dessvärre runt fyra månaders leveranstid.

Skrivet av Erik.Tilosius:

Såg att ett chassi hamnat galet Silverstone TemjinTJ08B Svart är ju iallafall enligt Silverstones hemsida ett mATX Chassi men ligger under ATX Torn

Mvh Erik Tilosius

Fixat, tack!

Skrivet av örli:

Kommer det verkligen att ta 2 veckor tills ni får in Cooler Master Hyper 212 Plus på lager igen?

http://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-master-hyper-212-pl...

Dessvärre är kylaren slut på centrallagret i Europa vilket gör att leveranstiden är längre än normalt.

Skrivet av tofupunk:

Hur kommer det sig att priserna på era 6850/6870 ligger så pass högt? Ligger på ca 1500 hos konkurrenterna, 2000 hos er. Brukar ju vara tvärtom!

Vi har haft lite problem med priskörningarna. Ska vara fixat nu!

Skrivet av Blackgoat:

Hej inet.
Var på er tidigare angående filtreringen av grafikkort.

Nu har ni "GTX 560" och "Gtx 560 ti" , vilket är korrekt då det kommer en modell som bara heter 560.
MEN. Klickar man på "560 ti" så är det bara gigabyte korten som ligger där. Resten ligger under "560".

Gör om, gör rätt

//BG

Hm, knepigt, programmeraren får ta en titt på vad som hänt.

Skrivet av menellerhur:

Ni får gärna sänka priset på Asus Xonar Essence STX. Det är över 200 kr billigare hos CDON.

http://www.inet.se/artikel/6303370/asus-xonar-essence-stx
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=376133

Har nu justerat ner priset så lågt som det är möjligt!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Entusiast

Hallå Inet! kommer ni ta in dessa kort: http://www.sweclockers.com/nyhet/13803-sapphire-aterupplivar-...

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Inet
Skrivet av Jonssown:

Inköpsavdelningen kollar på det, kommer upp på hemsidan om vi kan få in dem!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Entusiast
Skrivet av inet.se:

Inköpsavdelningen kollar på det, kommer upp på hemsidan om vi kan få in dem!

Mvh / Inet

Okej, Tack för snabba svaret

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ja posten är riktigt snabba.

Behöver inte lägga ett spydigt svar rent i onödan, trots allt är det INETs ansvar i mina ögon, sedan vilka de anlitar är upp till dem. Och det är även INETs ansvar att sätta krav på sina transportörer. Så vet inte till vilken gagn ditt inlägg var men jag e fortfarande nöjd med INET.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABEIDO:

Behöver inte lägga ett spydigt svar rent i onödan, trots allt är det INETs ansvar i mina ögon, sedan vilka de anlitar är upp till dem. Och det är även INETs ansvar att sätta krav på sina transportörer. Så vet inte till vilken gagn ditt inlägg var men jag e fortfarande nöjd med INET.

Jag kommenterade din copy paste från postens "händelser"
och det är så vitt jag vet posten som sköter sorteringarna/transporterna.
Förstår inte varför du vill ta ifrån postens del av berömmet att de är snabba.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Jag kommenterade din copy paste från postens "händelser"
och det är så vitt jag vet posten som sköter sorteringarna/transporterna.
Förstår inte varför du vill ta ifrån postens del av berömmet att de är snabba.

Posten skäller de flesta på av ren rutin, medan det motsatta gäller för Inet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Har ni någon rabatt kod från Swec till Inet. Är sugen på att beställa Corsair SP2500, behöver ha något kul gaming ljud.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Haziza:

Har ni någon rabatt kod från Swec till Inet. Är sugen på att beställa Corsair SP2500, behöver ha något kul gaming ljud.

Beror på hur du menar, Gratis frakt har vi på Swec med köp över 500kr på Inet.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Hej Inet.

Längtar och längtar efter min OCZ Vertex 3 120GB som beställdes hos er för över två veckor sen.

Har ni någon info om när ni faktiskt kommer att få dem? Datumet har blivit framflyttat flera gånger, för att nu bara anges som "Försenad".

Verkar ju som att vissa andra butiker har fått in åtminstone några ex. och levererat dessa. Hoppas man ligger bra till i beställningsordningen då jag antar att det är högt tryck på dessa.

Tacksam för svar, varje dags väntan är oumbärlig

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderat*

Personliga ärenden ska tas upp direkt med butikens support.
Se: http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABEIDO:

Ännu en gång ett mkt lyckad snabb leverans.

Händelser
2011-04-19 10:37 Posten SMS-avisering har skickats till mottagaren
2011-04-19 09:55 Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2011-04-19 01:48 Malmö Sorterad
2011-04-18 18:44 Göteborg Sorterad
2011-04-18 15:31 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Skicka det till posten istället
Iprincip alla seriösa företag packar samma dag om du beställer innan KL X.
Sen är det 100% posten som gäller.

Självklart är du nöjd men det lät lite konstigt och posta här till inet när dom inte har hand om hastigheten på leveransen utanför packning.

Fått allt jag beställt dagen efter beställning ifrån 10-15 olika ställen senaste året typ.

Permalänk

tjena.Var tvugnen att skicka in en dator till er.Den funkade inte som den skulle när jag fick den.Jag skickade faktiskt in och frågade hur långt ni hade kommit , men tyvärr hade ni inte ens börjat att försöka fixa felet.Ca hur långt tid brukar det ta för er att komma igång och fixa Bluescreen/freeze lagg?.

MVH

EDIT: såg att dom hade pörjat att laga den nu iallafall!

Visa signatur

MSI P67A-GD65 REV B3,Intel Core i5 2500K 3,3GHz, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB,Fractal Design Newton R2, 1000W,Fractal Define XL Svart,Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM,Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1,Corsair SSD Nova Series 32GB
,1.5TB Samsung Ecogreen F3EG,Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3
,LG 23" TFT W2363D-PF 120hz,

Permalänk
Inet
Skrivet av Gling:

Hej Inet.

Längtar och längtar efter min OCZ Vertex 3 120GB som beställdes hos er för över två veckor sen.

Har ni någon info om när ni faktiskt kommer att få dem? Datumet har blivit framflyttat flera gånger, för att nu bara anges som "Försenad".

Verkar ju som att vissa andra butiker har fått in åtminstone några ex. och levererat dessa. Hoppas man ligger bra till i beställningsordningen då jag antar att det är högt tryck på dessa.

Tacksam för svar, varje dags väntan är oumbärlig

Vi har Vertex3 på väg in, dock är inte datumet bekräftat till 100%.

Skrivet av mackan242:

tjena.Var tvugnen att skicka in en dator till er.Den funkade inte som den skulle när jag fick den.Jag skickade faktiskt in och frågade hur långt ni hade kommit , men tyvärr hade ni inte ens börjat att försöka fixa felet.Ca hur långt tid brukar det ta för er att komma igång och fixa Bluescreen/freeze lagg?.

MVH

EDIT: såg att dom hade pörjat att laga den nu iallafall!

Vi brukar normalt påbörja ärenden inom fem arbetsdagar. Det beror lite på hur många datorer vi har inne för tillfället. När det gäller enskilda ärenden är det bästa att kontakta vår serviceavdelning på service@inet.se eller 031-652700 för besked.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Inet,

Tänkte höra hur tunga processorkylare ni monterar ifall man beställer ett helt system?

Visa signatur

|| Fractal Define C || EVGA Supernova G2 750W || Gigabyte Z97X Gaming G1 || Intel Core i5 4690K @stock || Dark Rock Pro 3 || 8GB G.Skill Ares Low Profile 1866Mhz || MSI GTX 970 || Samsung 850 Pro 256GB || Win 10 ||

Permalänk
Inet
Skrivet av ekscha:

Hej Inet,

Tänkte höra hur tunga processorkylare ni monterar ifall man beställer ett helt system?

Det beror främst på fästanordningen på kylaren. Slå oss en signal eller skicka ett mail så hjälper vi till med kylare som går att skicka monterade utan att det blir fraktskador.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag tänkte beställa dessa minnen:
https://www.inet.se/artikel/5315067/corsair-8gb-2x4096mb-1600... (Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE)
Men lagerstatus står som "Försenad". Kan ni svara på om det handlar om dagar eller veckor? Har jag dom tills nästa vecka om jag beställer nu?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Hur är era arbetstider nu under påsken?
Beställde ny dator med montering för 3 dagar sen, därför undrar jag.