Permalänk
Skrivet av backspace:

bedragaren_no1: Nej, du har ingen Mac då. Du får då en "PC" med Apples operativsystem.
Alltså, vad gör du ens i den här delen av forumet? Är du arbetslös och inte har råd att köpa Apples produkter och det är därför du "trollar" eller vad handlar det om?

En mac är en pc med macosx.
Jag är här därför att detta är hackintoshforumet.

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Medlem

En MAC är en dator ifrån Apple med osx, en mac är fortfarande en mac utan osx.

Att knåpa in en osx i en dator med fantastiska möjligheter som:
-begränsade uppdateringsmöjligheter
-avtalsbrott, då osx enbart får användas på en MAC
-möjligheten att inte ha helt kompatibel hårdvara som i en mac
-och möjligheten att inte använda slogans som "it just works"

Summa summarum, denna tråden handlar om MAC och ingen halvmesyr i form av avtalsbrott i form av hackintosh

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

En MAC är en dator ifrån Apple med osx, en mac är fortfarande en mac utan osx.

Säger vem? Är samma hårdvara som i vilken laptop som helst." Men den måste nog få exkluderas från mängden bara för den är lite dyrare och lite värdelösare"

Och som någon skrev: Är du arbetslös och har inte råd med Apples produkter eller vad är det?

Det är snarare så att han tänker, uppenbarligen är en Mac inte prisvärd. Är bara jämföra lite priser så inser du snart att det är ett dumt köp hur mycket pengar du än har. http://img845.imageshack.us/img845/5393/tobuyamac.jpg

Hur som så har TS bestämt sig och då får jag hoppas att han njuter av sin nya Mac

Permalänk
Medlem

bedragaren_no1: Är detta ett "hackintoshforum"?
Du förväxlar nog forumdelen "Apple Mac" med underliggande tråd som du finner via följande URL: http://www.sweclockers.com/forum/100-apple-mac/893803-den-sto...

Och du svarade inte på min fråga. Om du nu inte är arbetslös så kanske du är en student som har lite svårt med ekonomin? Du kanske t.o.m bor hemma hos mamma och pappa och lever på barnbidrag?
Efter att jag har läst en del trådar och inlägg som du skrivit så får jag iallafall intrycket att du kanske inte är så insatt i det som du pratar om.
Men men, nu gör jag helt fel när jag matar trollungen.
Glad påsk.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Apple = varumärke
Macintosh = produktserie från ovan nämnda varumärke, oavsett OS på den

PC = dator för personligt bruk, dvs alltifrån mac till Asus EEE

Förstår inte hur valfri dator skulle kunna räknas som mac då

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

bedragaren_no1: Är detta ett "hackintoshforum"?
Du förväxlar nog forumdelen "Apple Mac" med underliggande tråd som du finner via följande URL: http://www.sweclockers.com/forum/100-apple-mac/893803-den-sto...

Och du svarade inte på min fråga. Om du nu inte är arbetslös så kanske du är en student som har lite svårt med ekonomin? Du kanske t.o.m bor hemma hos mamma och pappa och lever på barnbidrag?
Efter att jag har läst en del trådar och inlägg som du skrivit så får jag iallafall intrycket att du kanske inte är så insatt i det som du pratar om.
Men men, nu gör jag helt fel när jag matar trollungen.
Glad påsk.

Jag kan hålla med dig om att bedragaren är inne och pratar om lite fel saker när TS ber om råd om en mac och han börjar prata om hackintosh. För det lättaste sättet att köra OSX på är en mac.

Men det ger inte dig rätten till att försöka kränka honom.

"Och du svarade inte på min fråga. Om du nu inte är arbetslös så kanske du är en student som har lite svårt med ekonomin? Du kanske t.o.m bor hemma hos mamma och pappa och lever på barnbidrag?"

Tycker det är dålig stil när han ändå har en poäng: Mac är väldigt dyra och det finns andra alternativ att se över (hackintosh).

Till TS så tycker jag du borde ta och köpa en macbook om du vill ha en bärbar. Men du bör nog tänka över att vänta på imac om du vill ha en stationär.

Visa signatur

Speldator: i7 2600k @ stock/ corsair vengeance 1600Mhz 2*4GB/ gigabyte 6950 2GB
Kontorsdator: AMD athlon 64 3800+ 2.4Ghz/ ram 776MB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av backspace:

bedragaren_no1: Är detta ett "hackintoshforum"?
Du förväxlar nog forumdelen "Apple Mac" med underliggande tråd som du finner via följande URL: http://www.sweclockers.com/forum/100-apple-mac/893803-den-sto...

Och du svarade inte på min fråga. Om du nu inte är arbetslös så kanske du är en student som har lite svårt med ekonomin? Du kanske t.o.m bor hemma hos mamma och pappa och lever på barnbidrag?
Efter att jag har läst en del trådar och inlägg som du skrivit så får jag iallafall intrycket att du kanske inte är så insatt i det som du pratar om.
Men men, nu gör jag helt fel när jag matar trollungen.
Glad påsk.

Kom igen nu, sånt där vill vi inte se i forumet och det vet du så väl om!

Har du problem med något eller någon i forumet använder du dig av rapportfunktionen i första hand eller kontaktar en moderator. Det är alternativen du har om du inte kan argumentera för din sak på ett sakligt sätt.

Och vad gäller prisvärdheten på apples produkter tror jag budskapet gått fram så det kan vi släppa nu. Om TS vill bli mer insatt i ämnet är han säkert kapabel att fråga efter det.

Åter till topic!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag ber om ursäkt.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av backspace:

Jag ber om ursäkt.

Inga problem, ha nu en riktigt skön dag

/Åter till topic!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Den mest stilrena macen är helt klart Mac mini. Den är dessutom billigast, och räcker till allt som du tänkt gör med den. Min rekommendation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Den mest stilrena macen är helt klart Mac mini. Den är dessutom billigast, och räcker till allt som du tänkt gör med den. Min rekommendation.

Den är också ett skitdåligt köp i dagsläget. Vänta på den nya generationen istället.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Och några inlägg senare:
"Därför har jag kommit fram till att köpa en stilren Mac med lagom bra prestanda som ska fungera utan strul Är trött på att bygge med datorer ... ."