Bli bättre på FPS spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Säg att jag är rank 50, spelat 2000h och sedan skapar en ny gubbe som är rank 1.
är jag då sämre än de som rank 50 gubbar som finns på servern?
Samma fördomar finns på t.ex. playzeek.com där man har ranksystem, detsamma gäller gamla bf2 - men här visste man oftast om vilka som körde med fake-nick.
Sen har du ju blackops - prestige.

Jag säger inte att du har fel. Majoriteten av de som är i låg rank är oftast oerfarna men det finns också en stor grupp som inte är det.

Självklart kan det vara som du säger, men om han ska joina ett squad så kanske han bör välja ett squad med fler high ranked spelare än en grupp med sämre genomsnitts rank. Man märker ju ganska snabbt, om man har koll på poänglistan, om squadet man lirar med är duktiga eller ej.Man kan ju även snacka lite med dem i chat. Brukar inte vara några problem.

Permalänk
Medlem

Har stor erfarenhet enligt mig själv av FPS-spel, just CS 1.6 då främst men även andra. Började med BC2 ganska sent men har fått ett par komplimanger om mitt utvecklande i spelet, har bara spelat nästan 128h sedan jag köpte spelet i slutet mot förra året.

De du behöver göra för att bli bra är ganska självklart, du måste nöta. Spela ofta och ta lärdom av andra spelare. Om du spelar med någon som har högre rank än dig(skype är stort+) med förutsättning av att den du spelar med är bättre också, så lär du dig mer med tiden. Tog mig kanske 50h innan jag fattade att tracedarten inte tappar höjd, fick det berättat för mig

Just i BC2 så är det oftast lättare att döda någon om du är i högre grad, du har bättre vapen som gör mer skada och är mer ackurat. Om du är orolig över statsen och du bara får sämre K/D hela tiden så kanske du borde överväga att ändra taktik helt, eller spela en annan klass som omväxling. Om du är intresserad av att veta vilka vapen som skjuter rakast, skada och har minst spridning osv så kan du läsa här:

http://denkirson.xanga.com/722757523/bad-company-2/

Att du är 15år just nu spelar ingen roll, oftast om man har ett stort intresse så är det lättare att bli bra i det, så är det med allt skulle jag säga. Började själv att spela datorspel när jag var 14år, konsolspel ännu tidigare. Har spelat CS till och från över en längre period, började när jag var runt 14-15år tror jag, och spelar lite smått nu ibland, är 20 nu.

Jag personligen tycker COD är ett spel som är allt overkligt/lätt för enligt min smak.. Jag säger inte att just nyare CoD spelen kräver ingen skill, det gör det självklart, men inte så stor för att jämföras med ex. BC2. Fysiken i de olika spelen är helt olika, kulorna tappar höjd i BC2, men inte CoD, kallas gravitation

När du spelar BC2, i början om du har spelat andra spel där kulorna går spikrakt, CS för min del, så tar det ett tag att vänja sig. Efter mycket nötande så lär du dig på vilka avstånd du kan skjuta och vart du ska hålla siktet med de olika vapnen för att träffa motståndaren, du kan faktiskt döda någon på 1km avstånd i BC2 med assaultvapen, men inte genom att sikta rakt på.

Spelar gärna med dig om du vill, har inget annat för mig just nu, släng iväg ett PM så får du min skype. Svarar gärna på frågor, är inte någon expert precis men har lärt mig mycket sedan jag började spela just BC2. Har du frågor om andra FPS-spel så kanske jag även har svar där, speciellt CS 1.6. Våga ta chansen, våga fråga

Här är min statsprofil på BC2 om någon är intresserad.

http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/zin90/

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom alla inlägg men en sak kan ja säga om BFBC2 är att spel tempot är lite långsammare än i COD det är värt att tänka på.
Sen så är de inte bara run'n'gun brukar själv Campa lite å plocka av lite folk och invänta fören ja springer fram till nästa punkt (när ja säger campa menar ja att ja tar skydd nånstans inte med sniper långt bort).
Sen är Bad Company 2 ett väldigt teamplay krävande spel för att lyckas i en bana.
Finns väl fler saker än det ja har skrivit så kanske ja återkommer med fler tips.

Edit: Har själv börjat spela mer igen nu, spelar mest Engineer med M14, Revolver och RPG.
Sen om du spelar på Normal så använda Q för att "Spotta" fiender, märkt att om ingen gör de när ja börjar brukar en del haka och i.o.m det blir laget mer effektivt.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Här är för alla FPS-spel.
1. Titta med musen!! Ögonen ska alltid vara på mittpunkten på skärmen. Om du vill titta åt sidan drar du med musen. Det här kan vara svårt i början, ha som vana att 5 minuter varje dag när du spelar se till att verkligen fokusera hårt på mitten. Du kommer suga under de 5 minuterna, men du kommer att bli bättre i längden.

2. Spela mot och med de bästa. Skicklighet smittar av sig. Se på hur de bästa gör, fråga vad de gör.

3. Varje gång du dör, tänk på vad du gjorde fel och hur du kan undvika det nästa gång. Det kommer att göra dig till en mer taktisk spelare.

4. Håll koll på var du är, hur kartan är utformad och varifrån fiender (och vänner) antagligen kommer att komma ifrån.

5. Spela med Headset.

6. Det här kanske är lite värdelöst, men var inte rädd för att ändra dina binds till hur du vill. Undvik att använda scrollknappen då du måste ta bort fingret från skjutknappen.

7. Teabagga alltid dina offer. ALLTID.

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Bästa är att lär dig prickskytte och spela fegt som bara fan, och använd dig av riktiga taktiker, tänk dig för innan du handlar.

Huh? Det är fan sämsta sättet. Det man vinner mest på och lör sig snabbast av är att alltid vara agressiv, alltid vara längst fram. ALDRIG någonsin ska man campa, det lär man sig aldrig nått på.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Som någon sa innan är det nog inte reflexerna som det brister i, man brukar reagera. Det som ofta saknas är koordinationen. Det som kommer med mängdträning och som skiljer mellan olika spel är klart hur spelet är uppbyggt, då kommer även koordinationen till slut. Du kan alltid tweaka en massa, speciellt i COD. Du har FOV, mus-känslighet, grafiska inställningar osv. Detta kan påverka oerhört. Försöka spela med en ganska stabil FPS just för att få ett jämnt flöde i spelet. Detsamma gäller med ping/latency. Sikta på en server med låg ping. Folk förkastar SP-delen i spel, men man kan faktiskt lära sig behärska vapen när man kör igenom..
En bra mus, med tillräcklig musmatta är också bra att ha.

En skillnad mellan spel är klart hur banorna ser ut. Alltså, kan du banan -> större chans att du vet var en motspelare gömmer sig eftersom du också gillar att stå där. När man kan banorna kommer också pixelseende, alltså att reagera på små skillnader som du annars inte ser om du inte vet hur det "egentligen" ska se ut. Te.x. om det står en motståndare lite gömt osv.

När jag kör ett nytt spel försöker jag alltid bekanta mig med olika klasser/vapen och hitta det jag känner igen mig mest i. Detta nöter jag nog med tills jag kan banor och börjar känna mig trygg osv. När det gäller BC2 körde jag alltid Assault till en början för att övergå till de andra klasserna. När jag tröttnade satsade jag på minst en guldstjärna på alla vapen och på vis fann jag favoriterna för olika scenarion

Sen sist men inte minst, vissa har en egenskap att vara extremt duktiga direkt andra inte. Med mängdträning blir du alltid bra, men man får nog räkna med att alltid ha någon överman. Har man det, sikta in dig på att försöka ta ut denne så ofta det bara går. Då kommer du pressa dig själv och lyckas du, så lovar jag att du lärt dig massor under tiden! Dessutom, BC2 är ett spel som bygger på gott samspel. Som andra sagt, hitta folk att spela med och kör lite över skype/TS mm. och du kommer märka hur stor skillnad det gör. Du kanske redan är riktigt duktig, men saknar backup som gör att du kanske får en positiv K/D utan att vara den som campar längst bak

Exempel på hur jag spelar är att jag sällan är den som springer runt med alla andra, jag kör rätt ofta lite solomanövrar. Det gör att om du är lite sneaky så vet de andra (motspelarna) inte om att du är i närheten. Skjut inte på mål bara för att du ser dem, hellre springa och gömma sig om du är osäker på om du kan vinna en skottduell. Att hålla sig vid liv är bara positivt eftersom du snart kan få backup av folk som spawnar på dig. Använd "Q" och markera ut, hela tiden! Släng inte ut ammo/medpack om du är bakom fiendelinjer (hörs) och detsamma gäller att ladda om (ja gör det med vetskapen iaf ). Tänk på allt som gör ljud!
K/D är inte allt här i världen, att ha kul när man spelar är det viktigaste!

Edit: En sak jag glömde som kan vara ganska viktig. Försök hitta en setup på tangentbordet som passar dig. Med crouch osv på "rätt" knapp och använd dig av den uppställning i alla spel. Då slipper du att anpassa dig när du byter spel -> du kommer snabbare in i det!

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

Här du min statsverse. http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/KaptenKioskMongo/ Tänkte mycket på K/D förut men så länge man tillför annat än bara kills är ju det viktiga. Har inte spelat just det här spelet så länge, har dock spelat cs intensivt i 6-7 år sedan år 2000. Jag brukar värma upp genom att spela lite audiosurf med någon skön dubstep låt Kolla också vad jag har mest poäng som, hitta en spelstil som passar dig. Jag gillar mest att köra som recon då jag alltid älskat att spela som prickskytt. Dock så är jag inte den som ligger på en kulle 24/7 utan jag är oftast inne i eldstrider Lycka till med träningen! Adda mig på friends ifall du känner för att spela någon gång

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

De mest konkreta tipsen som funkat för mig:

1. Spring inte så mycket, speciellt inte runt hörn

2. Ladda inte om direkt om du skjutit av 10-15 skott, brukar alltid vara någon jäkel som dyker upp under tiden och dödar en

3. Om du kan se fienden, kan de se dig

4. Som tidigare sagts i tråden; strunta i att gå efter K/D-ratio - det blir bara en hetsjakt

5. Välj dina vapen efter den bana som spelas, när du i ett senare skede får hagelgevär kommer du finna dem oumbärliga på banor med många hus

6. Som du själv sa; SPELA SPELA SPELA

Man kan göra sig mindre beroende på reflexer om man kör med rätt taktik, och när du har fler vapen att välja mellan kommer du hitta de kombinationer av vapen och tillbehör/prylar som kommer funka absolut bäst för dig.

Kör hårt!

Bra sagt vill gärna tillägga att du ska inte spring runt med för lite ammo utan hitta ett bra ställe att campa på sen ladda Rusha och ladda inte samtidigt !
Om du ska till ett objectiv försök skjut så många du kan innan du rushar

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Huh? Det är fan sämsta sättet. Det man vinner mest på och lör sig snabbast av är att alltid vara agressiv, alltid vara längst fram. ALDRIG någonsin ska man campa, det lär man sig aldrig nått på.

Det bästa sättet att vinna rush och conquest är att vara aggresiv ja, både som anfallare och försvarare. Alltid roligt när man som försvarare trycker in anfallarna i sin bas.

Men som anfallare så ska man pusha med en jämn linje så att hela anfallet tar sig fram på 'alla' håll, annars om ena sidan brister så blir du flankad och då är du tillbaka på noll igen. Att campa kan vara bra ibland, om du vaktar ett objektiv eller plockar ut fiendens snipers, då du själv är recon klassen.

Med som du påpekar, att campa hela tiden är inte bra. Campar man lagom så fungerar det, och man behåller en fin K/D ratio som jag anser mig själv ha. Dock så får man riskera att bli kallad feg haha. Men finns folk till allt

Började spela recon först av alla klasser på BC2, så jag är bra som sniper nu. Fegar inte som de flesta snipers gör utan rör på mig och är offensiv. Shotgun, VSS, Revolver och motionmine i närstrid och du tar recon klassen till en helt ny offensiv nivå. Så mycket roligare än att campa bakom ett träd eller en sten halva kartan

Permalänk
Medlem

spela cs sen efter det äger du på alla fps spel

Permalänk
Medlem

Ett tips till, lek att du är typ världens bästa spelare, så spelar du bättre också. 99% sitter i hjärnan

Permalänk
Medlem

jag spelar framför allt rush.

Undvik hardcore, jag älskar hardcore men det ges inga andra chanser.

Lär dig banorna, visst är bc2 banorna stora i ytan men nästan varje bana är uppbyggda med flaskhalsar. Du bör undvika dessa eftersom snipers checkar alltid dessa samt att handgranatspelarna brukar vara populära här.

Anfall defensivt, jag blir väldigt imponerad när jag ser personer som bara springer in rakt emot objektet och dominerar totalt - all heder åt dom. Jag har dock alltid kört ett mer defensivt sätt som bygger på att röra sig utanför handgranaternas avstånd och långskotta ner dem.

Lär dig ett vapen som funkar är bra overall, jag kör oftast med an-94 med 4xscope. Ett bra vapen för långa avstånd samt korta. Självklart ska du alltid köra extra dmg i form av magnum kulor.

Undvik att bli stillastående, då blir du ett enkelt mål för många.

Tyvärr är jag inte så bra på spelet för att komma med mer tips, men jag har en ganska hög k/d, om det var det du ville utveckla, lycka till.

http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/-FGP-/

edit: ha bra medspelare, att bc2 är ett lagspel märks. om alla vid det försvarande laget går sniper är det rökt. alla delarna behövs för ett vinnande koncept.

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem

Och jag som var så nöjd med min K/D ratio, så kommer flertalet personer in och briljerar haha. Som Vuk skrev innan, undvik att stå stilla. De som rushar med fordon gör bara mig glad då jag spelar Engineer ofta, minor och rpg = funtime på kartor som africa harbor.

Någon som är sugen på att lira så är det bara att skicka PM!

Permalänk
Medlem

Som redan sagts, efter du bemästrat counter-strike 1.6 kommer du äga i alla FPS-spel (förutom Quake).

nuff said.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Bc2 är de viktigaste att veta mapsen, vars alla noob snipers sitter och att inte bara löpa rätt fram utan gå i sidled eller sicksaxa
Sen beroende på vad du möter är de bra att matcha sin setup.
Om du ska lira sniper exp som ja gör så är de enda viktiga ja kan säga är att Alltid röra sig skott röra sig skott du får aldrig stå still och campa för då är du ett lätt mål

Permalänk
Skrivet av zin:

Och jag som var så nöjd med min K/D ratio, så kommer flertalet personer in och briljerar haha. Som Vuk skrev innan, undvik att stå stilla. De som rushar med fordon gör bara mig glad då jag spelar Engineer ofta, minor och rpg = funtime på kartor som africa harbor.

Någon som är sugen på att lira så är det bara att skicka PM!

Arica harbour

Sen en sak som de faktiskt sa att de ändrat sen ett par patcher sen var att hit-boxarna skulle ändras när man rör sig (iaf tolkade jag patchnotes-en som det). Alltså att de blir större när man rör sig för att kompensera för den högre latency som spelet har. Egentligen skit samma, för tipsen är bra! Men att röra sig vid fel tillfälle kan göra en till en större träffyta

För övrigt tycker jag att många kommit med många bra tips här, nyttigt för alla FPS-spel även om man lirat en hel del!

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Det bästa sättet att vinna rush och conquest är att vara aggresiv ja, både som anfallare och försvarare. Alltid roligt när man som försvarare trycker in anfallarna i sin bas.

Men som anfallare så ska man pusha med en jämn linje så att hela anfallet tar sig fram på 'alla' håll, annars om ena sidan brister så blir du flankad och då är du tillbaka på noll igen. Att campa kan vara bra ibland, om du vaktar ett objektiv eller plockar ut fiendens snipers, då du själv är recon klassen.

Med som du påpekar, att campa hela tiden är inte bra. Campar man lagom så fungerar det, och man behåller en fin K/D ratio som jag anser mig själv ha. Dock så får man riskera att bli kallad feg haha. Men finns folk till allt

Började spela recon först av alla klasser på BC2, så jag är bra som sniper nu. Fegar inte som de flesta snipers gör utan rör på mig och är offensiv. Shotgun, VSS, Revolver och motionmine i närstrid och du tar recon klassen till en helt ny offensiv nivå. Så mycket roligare än att campa bakom ett träd eller en sten halva kartan

Jag sitter nog still ca 1 min varje match och det är när man cappar en flagga, annars ska man alltid röra sig. Har nog inte haft en match med negativ kd på några månader iallafall.

Liksom, är det en tank som står nånstanns och skjuter, spring runt och skjut honom i röven! Några som campar i ett hus, spring runt och stick in och pistola alla. Aldrig tjänar man på att sitta still

Jag spelar mycket sniper men aldrig mot folk som är duktiga, för duktiga spela står inte still och är därför rätt så mkt svårare att headshota.

Behöver jag säga att Lightweight är ett måste för en riktigt agressiv spelstil?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=_0tbONjMz8o
Så bra blir det om man kombinerar.

Så simpelt.

Spelregler
1. Spel är roligt
2. En projektil måste landa någonstans, bästa är att öva i Hardcore 1 shot 1 kill tills aim sitter. Våran hjärna är väldigt bra på att lösa problem, det finns inte att missa.
3. Antingen kan man nada om hur folk tänker och går på reflexer eller så tänker man sig in i hur andra spelar och rör sig därefter.
4. Tänk, bakom varje vägg finns en fiende. Var alltid redo att skjuta.
5. Försök att koppla bort omgivningen, din mus & tangentbord är din muskel.
6. Försök att röra på dig i omgångar, scanna inte skärmen efter fiender, scanna skärmen efter pixlar som flyter runt.

Eller så gär man som jag och springer in ett tunnelseende, sitt spikrakt framför monitorn så är det lättare att instinktivt hitta mitten på skärmen. Aim down sight alltid! vare sig du springer runt ett hörn eller ser rörelse

http://www.youtube.com/watch?v=u-z7EJWzHhE
5 min 38 sec in i videon ser du lite hur jag menar, stå still så ser du lättare rörelse om du är osäker.
scanna skärmen. Fram, vänster, höger, vänster högt, höger högt, vänster lågt, höger lågt. Detta gör jag instinktivt på runt en sekund

Här är en annan du kan kika på, det är 25/0 där jag nästan inte alls tittar på skärmen utan spelar med uav.
http://www.youtube.com/watch?v=nqMc_vtwNwA

listan kan göras lång.

Ska tillägga att jag alldrig prestigat i något spel, Prestige är bara en myt och säger väldigt lite om hur någon spelar.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Rör dig mycket och campa strategiskt, dvs flytta dig ofta så att när fienden väl vet var du sköt ifrån, är du inte kvar.

Träna din hand-öga koordination.

Permalänk
Medlem

Om du vill bli generellt bättre på FPS och inte spelat så mkt sådana innan BC2 tror jag det kan vara värt att testa något lite enklare, för att nöta in aim och reflexer, vilket inte känns riktigt lika viktigt i BC2 som i tex quake/cod och liknande spel som är lite mer "arcade" än BC2.

Men som med allt, spelar du mycket och tycker det är kul så kommer du bli grym med tiden ^^ .

Och håll lugnet, rage hjälper sällan ;-D !

Permalänk
Medlem

något många verkar ha missat; i BC2 handlar det inte alls om K/D. Jag ger blanka fan i vad folk här inne har i K/D för det berättar inget för mig förutom att de lärt sig att sikta och skjuta. Jag kan ge oändliga historier på lag som har alla över 2-3 i K/D men som förlorat ändå pga. andra laget har gjort jobbet bättre.

I BC2 handlar det om vad du tillför till ditt lag, hur värdefull du är överlag. Personligen har jag en totalt KD på 1.4, jag kör engi, och hamnar i princip alltid först på listan. Däremot har jag aldrig bäst K/D, även om statsen ibland kan bli skyhöga K/D-siffror. Så först och främst ska du lista ut vilken som är din typ av klass. Sedan gäller det att anpassa sig till matchen. BC2 är en liten mini-schack, inte lika strategisk och svårt, men man måste definitivt planera. K/D-nördar gör sig till ingen nytta när man ligger under pga. flaggorna eller för att ingen täcker bomben på rush.

Är det så att andra laget är många assaults och bra styrka - kör in med tank.
Är det många tanks - kör med en massa CG/AT4.
Är häflten av laget snipers på Heavy Metal, flyg runt och plocka dom.

Du förstår poängen, det handlar om hur man använder sig av banan.

Men det viktigaste är, paradoxalt nog till vad jag sagt hittills, att lära sig att skjuta bra och snabbt. I princip alla jag spelar emot, tenderar att spraya för mycket, vilket alltid ger mig tid att ta ner dem istället, fastän SMGs är det svagaste och i princip mest värdelösa vapnet i hela spelet.

Spela in med Fraps, kolla på dina hitmarkers och ungefär var skotten träffar när du dör. Var uppmärksam på vapnens uppförande, rekyl, var och hur man träffar när man "aim-down-sight" och när man skjuter från höften. För det är olika från spel till spel, garanterat. Alla de som har spelat CS vet exakt vad jag menar

Sen har de flesta redan sagt det som behövs, träna hand-öga koordination, campa inte på en plats där du redan skjutit från, fundera på hur fienden rör sig. spela spela spela, med tiden blir det excellencé (oui oui)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Håller med dig Mithras att SMG är nästintill värdelösa, går inte att träffa ibland även om du duttar dem rakt i huvudet på nära håll. Så därför spelar jag med raketgevären som engineer i närstrid, då dör de direkt och jag sparar skott i mina andra vapen. En sak till som är enormt viktigt för laget, för BC2 är ett lagspel, är att 'spotta' fienden. Du klickar "Q" när du siktar på fienden och en orange triangel poppar upp ovanför huvudet. Så många gånger man har förlorat för att ens lag inte spottar, man vet inte vart fienden är förrän det är försent.

Finns nästan inget värre än när folk som inte kan spela sin klass på rätt sätt, eller någorlunda rätt åtminstone. Assault som inte ger ammobags, engineers som inte kan tracea/reparera, medics som inte revivar när man dör bredvid dem, recons som inte har lärt sig att spotta/använda motion mines. Visst har vi alla varit nybörjare, förhoppningsvis har jag lärt några hur man bör spela för att gynna laget

Permalänk
Medlem

Alltså ni som säger att smg:s är värdelösa... LÄR ER SPELA innan ni börjar whina.
Och sluta lära folk att använda rpg och cg i närstrid.. jesus har folk ingen honour alls längre.

Men skaffa er lite "skillz" för smg:s är inte värdelösa.

Also, vid riktiga matcher så är 3D spotting avstängt så dummt att vänja sig att förlita sig helt på det.

Visa signatur

"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Medan tråden är aktiv kan jag lika gärna fråga om någon vet varför veteranstatus registreringen inte fungerar som den ska. Kan inte kontakta support för att sidan hänvisar till en annan sida jag måste logga in på först och hur jag än gör så loggas jag ut när jag klickar support

Har rätt lösen och användarnamn till spelen jag ska lägga till så jag kan få min M1 grand. Någon som har ytterligare information om vad som måste göras för att få det att fungera?

Permalänk
Medlem

Spela på morgonen, då hjärnan är mest aktiv

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Sedan är det värt att nämna att det är kan vara en enorm skillnad mellan olika FPS spel.
Ta tex CS och Team fortress 2 eller Quake.
I de två sistnämnda spelen är olika former av trickrörelser, såsom rocket-jumping, sticky jumping och annat en mycket viktig del av spelet som tar en viss tid att bli bra på. I CS är det helt andra saker som är viktiga, som aim på pixelnivå och att smyga mm.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Sedan är det värt att nämna att det är kan vara en enorm skillnad mellan olika FPS spel.
Ta tex CS och Team fortress 2 eller Quake.
I de två sistnämnda spelen är olika former av trickrörelser, såsom rocket-jumping, sticky jumping och annat en mycket viktig del av spelet som tar en viss tid att bli bra på. I CS är det helt andra saker som är viktiga, som aim på pixelnivå och att smyga mm.

Mm...

I CS behöver du vara lagd för lagspel, mycket samarbete, kunna bearbeta information, vinklar, granater, rätt hantering av vapen, ekonomi, reflexer, taktiker, kunna kartan du spelar från minsta vinkel till position, wallbanging(aka hax), analysera egen spelstil och förbättra, läsa din motståndares minsta rörelse.

Förutom det måste man kunna bedöma lägen utifrån situation och göra perfekta beslut som leder till en positiv utgång, oftast vinst.

Aim, det är bara en liten del. Just den biten är svårast att uppnå på professionell nivå, något jag aldrig lyckades så bra på. Om du bara saknar en av dessa små delar som gör en spelare någorlunda bra, så når man inte toppen, alls. Blir sugen på att börja seriöst igen med CS när jag läser min egen text haha, snacka om egenkärlek

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Mm...

I CS behöver du vara lagd för lagspel, mycket samarbete, kunna bearbeta information, vinklar, granater, rätt hantering av vapen, ekonomi, reflexer, taktiker, kunna kartan du spelar från minsta vinkel till position, wallbanging(aka hax), analysera egen spelstil och förbättra, läsa din motståndares minsta rörelse.

Förutom det måste man kunna bedöma lägen utifrån situation och göra perfekta beslut som leder till en positiv utgång, oftast vinst.

Aim, det är bara en liten del. Just den biten är svårast att uppnå på professionell nivå, något jag aldrig lyckades så bra på. Om du bara saknar en av dessa små delar som gör en spelare någorlunda bra, så når man inte toppen, alls. Blir sugen på att börja seriöst igen med CS när jag läser min egen text haha, snacka om egenkärlek

Jojo, jag vet. Ville bara tydliggöra något speciellt som skiljde de olika spelen åt.
Alla de saker du beskriver om CS gäller(utom ekonomi) även för Team fortress 2 och Quake också så fort man vill köra på en lite högre nivå, därför tog jag inte upp dem. Det jag ville få fram är att millimeteraim och smygande spelar en mycket större roll i CS än i TF2 och Quake.
Att träna för att bli bra i CS är mycket annorlunda jämfört med att träna för att bli bra i TF2 och Quake.

Jag skulle nog vilja säga att det i grova drag finns just två typer av FPS, smyg + aim FPS och snabba "fantasy" FPS, där den första kategorin försöker eftersträva att vara realistisk och där den andra kategorin fokuserar mycket mer på olika former av trickrörelser såsom rocket jumping och snabbhet i rörelserna.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Ett par tips till; om du vill levla snabbt så lira på servrar där de endast tillåter pistoler och granater.

Som assault och medic, lägg ut så många "lådor" du kan. Det får man många poäng för.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Dot skjuter du bra? Det var mitt största problem första gången jag körde bc2. Tog säkert 10-15 levlar innan det satt bra, var så väldigt van vid quake.

Om du har taskiga reflexer, kör quake live, liten bana med 16 bottar på näst svåraste. Då kommer reflexer, tempo och aim förbättras.