Drivrutiner till ljudet på datorn - Moderkort Asrock Extreme 3 Intel 58

Permalänk

Drivrutiner till ljudet på datorn - Moderkort Asrock Extreme 3 Intel 58

Jag använder mig av moderkortet Asrock Extreme 3 Intel 58 och jag drog ner något program/drivrutin som heter "HD VDeck" är det ett bra program att ha? Finns det bättre där ute?

Permalänk
Medlem

Har du ett Realtek-chip så är det du ska ha. Men enklast är alltid att ladda ner från moderkortstillverkarens hemsida, så vet du att du får rätt drivrutin till ditt moderkort.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Skrivet av Dackis:

Har du ett Realtek-chip så är det du ska ha. Men enklast är alltid att ladda ner från moderkortstillverkarens hemsida, så vet du att du får rätt drivrutin till ditt moderkort.

Hur kollar jag om jag har ett Realtek Chip?

http://www.asrock.com/MB/download.asp?Model=X58%20Extreme3&o=...

Där har du alla till ljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrokenBone:

Hur kollar jag om jag har ett Realtek Chip?

Står på listan över moderkortets specifikationer vilken ljudkrets det har. Fast jag skrev fel tidigare, heter programmet HD Vdeck så är det till ett VIA-chip, inte Realtek (Realteks program heter HD Audio Manager). Har haft båda ljudchippen.

Men du har valt rätt i alla fall, och behöver inte oroa dig mer över det. Programmet spelar ingen större roll egentligen, det behöver du inte använda om du inte behöver/vill. Det viktiga är förstås att du får en drivrutin som gör att ljudet funkar överhuvudtaget.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3