Permalänk
Medlem

Spel dator - 10k

Hej, ska köpa ny speldator. För 10k

Tillbehör: Os, HDD, DvD Brännare och en duglig spelmus. Inget annat

Permalänk

så det ska inehålla OS och brännare också?

Permalänk
Medlem

Bygger du datorn själv? Eller vill du ha den byggd av butiken?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Vill ha den byggd av butiken

EDIT: Jag går och lägger mig nu :), cya

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/406988/byggd det är mitt förslag, senare kan du köpa till ett likadant kort osv Men spara till 11 000 kr så att du får detta paket

Permalänk
Medlem

EDIT: Jag går och lägger mig nu , cya. Aa det ser bra ut. Kolla om du kan utveckla det lite under tiden jag är borta. Kommer tillbaka imorgon klockan 12 ungefär

Är inte retail bättre än OEM ?

Permalänk
Skrivet av Saw-=D:

EDIT: Jag går och lägger mig nu , cya. Aa det ser bra ut. Kolla om du kan utveckla det lite under tiden jag är borta. Kommer tillbaka imorgon klockan 12 ungefär

Är inte retail bättre än OEM ?

OEM kan bara användas på en dator, retail kan du använda på fler.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/406987/dator-10k

Detta ger mycket mer spel prestanda. Ingen SSD. Men det kan man alltid köpa till senare när budgeten tillåter, och lägga över Windows på.
SSD är mer nått man bör ta på datorbudgetar i runt 15k. Fortfarande allt för dyra för att man måste ha för tillfället.
Inkluderar även en jävligt nice CPU kylare som du kan klocka CPUn på.
Och du behöver inte mer än 550W. Mer än det är overkill och onödigt.

Släng gärna med en 140mm fläkt som man kan ha i toppen av chassiet för bättre ventialtion då det bara kostar en hundring extra.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Vad är det med alla som trycker på en 750W nätdel men väljer ett moderkort som inte ens har stöd för varken Crossfire eller SLI?

Har man tajt budget så kan man snåla lite på Watten...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Vad är det med alla som trycker på en 750W nätdel men väljer ett moderkort som inte ens har stöd för varken Crossfire eller SLI?

Har man tajt budget så kan man snåla lite på Watten...

nätagg och chassi är sånt som man kan ha till flera byggen 2-10år beroende på kvalitet. moderkort kan man oftast bara ha till ett bygge. blir mycket billigare i längden att köpa ett rejält agg och ha det i 5-10år.

sen så skulle jag inte kalla 10k för en tajt budget!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Jag skulle nog också välja parasitex bygge, behövs inte alls all den watten, även om du ska köra sli/crossfire med ett till kort! Men byt gärna ut agget mot ett som är modulärt men med samma styrka. Behöver som sagt inte ssd heller eller 8gb ram om du bara har 10k i budget. Däremot hade jag bytt chassit till ett Fractal design r3 som är av mycket hög kvalite, bra pris och tyst.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning är inte tillåtet.

Skapa inte fler trådar när jag låst tidigare i samma ämne för dig.

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.