Behöver hjälp! Ljudet har knasat till sig duktigt!

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp! Ljudet har knasat till sig duktigt!

Tja!

Jag kom hem efter en helg borta så startade jag upp min dator (sb prolle, asrock p67 extreme4,windows 7 64 bit. något mer som behövs sägas?) det som hände var iaf att jag såg att någon hade stängt av min dator fel och den frågade hur jag ville starta den (felsäkert etc) startade upp den som vanlig och skulle lyssna på lite musik när jag märkte att något var knas med ljudet!

Det lät som om någon hade sprängt mina högtalare, något konstigt skorrande och låter som man har en på tok för hög bas fast jag inte har någon bas ö.h.t. jag trodde det var mina högtalare som var sönder och satte in mitt headset, samma där, basen låter som den är påtok för hög och skorrar.

har testat kolla om jag hade senaste drivruntiner (vilket jag hade) sen försökt hitta ngt svar på internet men hittar inget!!!

Så jag vänder mig till er, va fan har hänt med min dator?!

Permalänk
Medlem

Har du provat att stänga av datorn helt, dra ur strömkabeln och väntat nån minut? Sätt sedan på datorn igen och prova om det funkar...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Har du provat att stänga av datorn helt, dra ur strömkabeln och väntat nån minut? Sätt sedan på datorn igen och prova om det funkar...

yes gjorde det nu, det blev ingen skillnad, extremt störigt!

vad kan det annars vara?

Permalänk
Rekordmedlem

Det kan ju vara så att något gått sönder och fått datorn att kracha........... har du jordade vägguttag?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det kan ju vara så att något gått sönder och fått datorn att kracha........... har du jordade vägguttag?

allt annat flyter på som det ska, det är bara ljudet som låter väldigt knas. yes det har jag

Permalänk
Medlem

En annan sak att prova är att avinstallera drivrutinerna för ljudkortet ifall du har ett sådant och sedan installera om drivisarna igen...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

En annan sak att prova är att avinstallera drivrutinerna för ljudkortet ifall du har ett sådant och sedan installera om drivisarna igen...

har jag också gjort men det vill fan inte funka ändå!?

Permalänk
Medlem

Lät den vara avstäng en natt så helt plötsligt funkade det, men nu när det ville uppdatera datorn och starta om så märkte jag nu att efter det har ljudet börja hacka, inte som det var innan utan det hackar nu, va fan händer?

Permalänk
Medlem

ingen som vet ? har ljudet pajat helt efter bara några månader? detta börjar bli väldigt irriterande!