Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Han piratkopierade det såklart, vad annars.

Eller jobbar i en butik som säljer spelet...eller känner någon som jobbar i en butik som säljer det tidigt till sina polare.

Själv så fick jag min kopia den 15:e trots US release är 17:e. Förbokar man online brukar spelen skickas 2-3dagar innan release så man kan ofta få spelet innan release

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Känns kul att, till skillnad mot andra spel som rockstar är inteblandad i, faktiskt vara på den goda sidan för en gångs skull. Bryter upp lite mot alla gta spel som släppts, älskar självklart dem med, och ser hemskt mycket fram emot gta 5, men detta känns nytt och spännande!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Har förhandsbokat på cdon.com så med lite tur får man det på fredag...troligen inte men...

Recensionerna låter ju bra i alla fall:

http://www.gamereactor.se/recensioner/27239/L.A.+Noire/

http://www.gametrailers.com/game/l-a-noire/3244

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Någon fler som bokat nordic edition med de extra casen? Har bokat på spelbutiken.se och de lovar kunderna att spelet ska vara framme på releasedagen, någon som har några erfarenheter av att förhandsboka spel från dem?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W

Permalänk
Medlem

Jag tog nordic edition men har det förståss inte hemma ännu...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Gillar att de fortfarande är lite sandbox inspirerat som gta spelen, alltså att de inte bara är storymission. Tydligen ska man kunna svara på random larm när man är ute och åker! låter soft!

Visa signatur

Permalänk

Mitt spel fick precis statusen "skickad" hos spelbutiken.se! Så med lite tur har jag de redan den 19, alltså en dag innan releasen! SWEET!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slobodan87:

Någon fler som bokat nordic edition med de extra casen? Har bokat på spelbutiken.se och de lovar kunderna att spelet ska vara framme på releasedagen, någon som har några erfarenheter av att förhandsboka spel från dem?

Du får nog hålla dig tills på fredag. Tar två dagar för varan att komma fram från dem.

Permalänk
Medlem

Kanske man skulle ta och köpa detta till xboxen så att den inte dammar igen då det inte lär bli någon pc version som det ser ut.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Skrivet av Quantin:

Du får nog hålla dig tills på fredag. Tar två dagar för varan att komma fram från dem.

Varför två dagar? Om de läggs på lådan i morgon som vanligt brev tar de ju bara en dag innan de är framme med posten...har aldrig tagit längre för mig från någon annan om de skickas direkt hem...

EDIT: Kommit en bra recention på spelet nu, snacka om sugen man blir: http://www.youtube.com/watch?v=0lbuG51aDDo (notera transan som genomför recentionen:P haha)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om jag skall vara helt ärlig så förstår jag inte hypen med detta spelet. Visst, ansiktsanimationerna är på vissa sätt jättebra, men det kan väl inte vara jag som tycker att det blir fult så fort de öppnar munnen? Det syns varje gång nån pratar att munhålan inte är modellerad (det går inte med tekniken de använt). Den i övrigt styltiga animationen, direkt tagen ur Mafia* (ettan alltså) hjälper inte till heller.

Att karaktärerna aldrig tittar varandra i ögonen osv känns också jäkligt off, och om man nu använder en teknik som förlitar sig på att skådisen skall göra allt jobb för att få ansiktena att kännas levande, kanske man ska använda duktiga skådisar som inte stakar sig och levererar repliker som om de läste dem från ett papper framför sig. Rena skolpjäsen ju.

*observera att jag älskade Mafia och att det hade bra animationer på den tiden det kom, men nu är det nästan tio år senare och teknologin har utvecklats.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Vet heller inte vilken konsol jag ska köpa spelet på.

Xbox 360 har ju alltid fått bättre grafisk behandling av Rockstar, se bara på GTA 4 och Red Dead (PS3 vs X360). Men 3 DVD skivor? Ni som säger att man måste byta skivor, har ni installerat spelet på HDDn? Jag har X360 Slim med 250 GB och anser inte att byta skivor är aktuellt när jag har en såpass "stor" HDD.

Någon som vet skillnaden mellan de olika versionerna förutom 3 skivor vs 1 och att 360 har bättre grafik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Om jag skall vara helt ärlig så förstår jag inte hypen med detta spelet. Visst, ansiktsanimationerna är på vissa sätt jättebra, men det kan väl inte vara jag som tycker att det blir fult så fort de öppnar munnen? Det syns varje gång nån pratar att munhålan inte är modellerad (det går inte med tekniken de använt). Den i övrigt styltiga animationen, direkt tagen ur Mafia* (ettan alltså) hjälper inte till heller.

Att karaktärerna aldrig tittar varandra i ögonen osv känns också jäkligt off, och om man nu använder en teknik som förlitar sig på att skådisen skall göra allt jobb för att få ansiktena att kännas levande, kanske man ska använda duktiga skådisar som inte stakar sig och levererar repliker som om de läste dem från ett papper framför sig. Rena skolpjäsen ju.

*observera att jag älskade Mafia och att det hade bra animationer på den tiden det kom, men nu är det nästan tio år senare och teknologin har utvecklats.

Jag håller med dig MEN så länge spelet är underhållande och intressant att spela struntar jag fullständigt i vad spelet har utlovat från början och hur vissa features blev i slutprodukten eftersom detta spel har hypeats under en såpass kort tid.

Alan Wake däremot, där snackar vi 5-års hype och så blev allt pannkaka (ur ett PC-perspektiv).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Jag håller med dig MEN så länge spelet är underhållande och intressant att spela struntar jag fullständigt i vad spelet har utlovat från början och hur vissa features blev i slutprodukten eftersom detta spel har hypeats under en såpass kort tid.

Alan Wake däremot, där snackar vi 5-års hype och så blev allt pannkaka (ur ett PC-perspektiv).

Absolut, detta är långt ifrån lika hypat som en del andra spel som är mycket sämre *host* Daikatana *host*

Det jag dock förbluffas över är att den gängse uppfattningen om ansiktsanimationerna är "bästa sedan skivat bröd".
Själv tycker jag att ansiktsanimationerna i HL2 och även BFBC2 har färre irritationsmoment som tar mig ur min "verklighets-illusion". Det är just det med LA noire, ansiktsanimationerna ÄR bra, men det är för mycket detaljer som är så långt under allt det andra så att det blir mer av en immersion-breaker än andra spel som håller en lägre men mycket jämnare nivå.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Varför två dagar? Om de läggs på lådan i morgon som vanligt brev tar de ju bara en dag innan de är framme med posten...har aldrig tagit längre för mig från någon annan om de skickas direkt hem...

EDIT: Kommit en bra recention på spelet nu, snacka om sugen man blir: http://www.youtube.com/watch?v=0lbuG51aDDo (notera transan som genomför recentionen:P haha)

Gratisfrakt dröjer vanligtvis en dag extra eller två hos de flesta företag som erbjuder det. Varför vet jag inte så det får gärna någon annan svara på.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Xbox 360 har ju alltid fått bättre grafisk behandling av Rockstar, se bara på GTA 4 och Red Dead (PS3 vs X360). Men 3 DVD skivor? Ni som säger att man måste byta skivor, har ni installerat spelet på HDDn? Jag har X360 Slim med 250 GB och anser inte att byta skivor är aktuellt när jag har en såpass "stor" HDD.

Någon som vet skillnaden mellan de olika versionerna förutom 3 skivor vs 1 och att 360 har bättre grafik?

Enligt det jag läst så ska L.A Noire vara bäst på PS3.

Citat:

Having spent a lot of time with both versions of L.A. Noire, the PlayStation 3 game is the clear-cut winner. Both versions of the game look fantastic, but there were a few instances of painful frame rate drops and objects drawing in too slowly on the Xbox that didn't exist on the PS3. Also, the shadows look a bit more jagged. This is splitting hairs, since both games look good enough that you should just get the one on the platform you prefer, though the PS3 also has the added benefit of being on a single disc to the Xbox's three, and includes an exclusive downloadable case (which I didn't get to try, and you probably won't be able to play either until the PlayStation Store is back online).

Saxat från http://www.giantbomb.com/la-noire/61-21500/reviews/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aason:

Enligt det jag läst så ska L.A Noire vara bäst på PS3.

Saxat från http://www.giantbomb.com/la-noire/61-21500/reviews/

Tack för svaret. Har inte läst recensionen du länkade till men vet du om det framgår om Xbox 360 varianten var installerad på en HDD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Tack för svaret. Har inte läst recensionen du länkade till men vet du om det framgår om Xbox 360 varianten var installerad på en HDD?

Nej, det står tyvärr inget om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aason:

Nej, det står tyvärr inget om det.

Får se om jag hittar några bildjämförelser på Internet innan jag bestämmer mig för vilken jag ska köpa. Trodde inte att jag skulle behöva säga det men jag önskar att jag inte hade råd att ha två konsoler. Då slipper man detta velande.

Permalänk
Medlem

Finns en rätt intressant videorecension på GameSpot som nämner en del av det som hittils sagts i tråden.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Får se om jag hittar några bildjämförelser på Internet innan jag bestämmer mig för vilken jag ska köpa. Trodde inte att jag skulle behöva säga det men jag önskar att jag inte hade råd att ha två konsoler. Då slipper man detta velande.

De dyra är väl inte att ha två konsoller, de dyra är väl att köpa dem haha!

Sen om jag ska bidra till disskustionen ang besvikelsen för motionanimationerna tycker jag personligen att små små buggar som de pratas om, med munhålor som inte uppfyller era krav bara är gnäll. Inga spel är perfekta men detta spel ser helt klart bra ut, och ska bli kul med ett spel där ansiktsuttrycken spelar in i själva storyn som de gör i detta spel. En annan del jag ser fram emot är att få spela på polisens sida till skillnad från andra liknande spel som typ GTA och Maffia. Har inte sett något liknande spel tidigare.
Så ska man inte hänga upp sig på småsaker så tvivlar jag inte en sekund på att detta kommer bli ett kalasspel...

EDIT: Har nu suttit en stund och letat runt efter klipp där de skulle vara något fel på animationerna men har svårt att hitta de. Är de jag som är blind eller är de ni som är kräsna?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slobodan87:

Nej jag vet, asså köper man från Webhallen så kommer det ju redan nästa dag, fast Spelbutiken är knas, skickar spelen mån-ons-fre men det tar två dagar innan det kommer fram, liksom hur går det ihop :S

Haha, klockren!

Permalänk

Ja vi får väl se helt enkelt, men de skickar de idag, så i värsta fall har jag de på fredag om inget oförutsätt händer, och de är ju release på fredag så man kan ju inte bli besviken om man inte får de på torsdag, fast de vore nice:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt exemplar skickades idag från Discshop iaf.

Att leveranstiden kan se olika ut från olika ställen är inget konstigt. Det beror helt på hur företagets egna posthantering ser ut. Ni som någonsin bemödat er med att läsa på de gula postlådorna som sitter lite överallt i vårt avlånga land vet att varje område/stad/whatever har en "sista inlämningstid". 99% av all post som skickas med Posten AB körs på nätterna, men behandlas på eftermiddagarna. Därför måste man lämna in posten i rätt tid för att den ska kunnas köra ut på natten.

MVH,
Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av El1min4tor:

Gratisfrakt dröjer vanligtvis en dag extra eller två hos de flesta företag som erbjuder det. Varför vet jag inte så det får gärna någon annan svara på.

Skrivet av slobodan87:

Ja vi får väl se helt enkelt, men de skickar de idag, så i värsta fall har jag de på fredag om inget oförutsätt händer, och de är ju release på fredag så man kan ju inte bli besviken om man inte får de på torsdag, fast de vore nice:P

Spelbutiken skickar från Danmark, därav den längre leveranstiden. Och ja, jag har haft mycket dålig erfarenhet av dom tyvärr.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Spelbutiken skickar från Danmark, därav den längre leveranstiden. Och ja, jag har haft mycket dålig erfarenhet av dom tyvärr.

Tråkigt att höra. Jag har beställt säkert 10 gånger därifrån och alltid varit nöjd.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk

Ja får hoppas de kommer på fredag iaf, skicakdes ju idag och om de håller två dagars leverenstid borde de ju komma på fredag:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skickades idag från cdon!
Får det troligen inte till helgen eftersom cdon har den sämsta leveransen av alla ställen jag köer spel på!
Beställde en gång lite saker från cdon och amazon.uk på samma gång och tro det eller ej men tydligen så var frakten från England till Finland snabbare än från Åland, och då var det ändå fraktfritt från amazon!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Skrivet av Haglund:

PS3 versionen av La Noire har faktiskt varit Lead In. Så det är i första hand utvecklat till PS3. I de flesta andra fall har X360 varit Lead In. Därför har vissa PS3 spel sett sämre ut än X360 versionen.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk

Hittade en film på tuben där man får se gameplay från privatperson, och inte scriptat gameplay från rockstar eller team bondi själva. http://www.youtube.com/watch?v=rooH1sGhpe0
Lägg också märke till extramaterialet som följer med för oss som bokat "Nordic edition": The Naked City och The badge pursuit challange.
Va jag förstår kommer de tredje extramaterialet "the consuls car" inte vara något som följer med i nordic edition?

Hur som helst, ser riktigt lockande ut!

EDIT: Efter att ha sett klippet måste jag säga att jag ser väldigt mycket fram emot detta. Precis som videoskaparen säger så är inte detta "same old" som många andra spel där ute. Detta är mer som en bra deckare där man själv får utreda brott och inte bara skapa dem, haha! Gillar också att de är så pass detaljrikt och att man får gå igenom allt bit för bit, men också att de är uppblandat med biljakter och skjutningar som de kommer vara.

Enda jag har att klanka ner på just nu är synken på rösterna, men de har nog till stor del att göra med att de är just ett klipp på youtube och kommer nog inte vara en så stor sak när man väl spelar hemma. Sen tycker jag också, som nämndes tidigare i denna tråd, att rösterna stundtals kan låta lite "studio-inspelade" och inte anpassade efter omgivningens ljud eller situationen som spelaren är i...

Visa signatur