Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Skrev R.A.T 7 tidigare i tråden men nu när jag tog fram min gamla hel risiga G9'a så kan jag bara konstatera att Logitech G9 är den absolut skönaste musen jag någonsin ägt.

Haha, blev tvungen att rota fram min gamla G9 och testa och jag påmindes om varför den slutade användas efter bara en dag. Utan tvekan den mest obekväma musen jag någonsin använt

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Skrev R.A.T 7 tidigare i tråden men nu när jag tog fram min gamla hel risiga G9'a så kan jag bara konstatera att Logitech G9 är den absolut skönaste musen jag någonsin ägt.

så g9 är skönare enligt dig?

det var ju trist för jag hade ju tänkt byta upp mig till en r.a.t 9.
det ser ju iaf ut att vara lika varandra till formen.

skönaste musen jag ägt g9 med id-grepp

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Intellimouse 3.0 <3

Tyvärr så gick min sönder idag

Permalänk
Medlem

Logitech VX revolution, klart den mest ergonomiska och bekväma musen, funkar klockrent till spel.

Permalänk
Medlem

Microsoft sidewinder

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

+1
Riktigt skön mus!

Permalänk
Medlem

Saitek GM-3200

Permalänk
Skrivet av Jexmark:

Haha, blev tvungen att rota fram min gamla G9 och testa och jag påmindes om varför den slutade användas efter bara en dag. Utan tvekan den mest obekväma musen jag någonsin använt

G9 har ett väldigt destinkt grepp och för vissa funkar det inte helt enkelt, jag får t.ex kramp av mionix naos 5000 och qpad 5k men G9 är perfekt enligt mig.

Skrivet av jesusbarnet:

så g9 är skönare enligt dig?

det var ju trist för jag hade ju tänkt byta upp mig till en r.a.t 9.
det ser ju iaf ut att vara lika varandra till formen.

skönaste musen jag ägt g9 med id-grepp

Kan bara informera om att mjukvaran för programmering till R.A.T mössen är helt värdelös, själv har jag aldrig fått det att funka.

Permalänk
Medlem

Trust Predator, helt klart värd sina knappa 350kr.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Ace Edge 3200

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk

razer imperator passar perfekt för mig iaf

Permalänk

Logitech g5

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

Har två stycken gammla favoriter, dels

Razer Boomslang och sen Logitech Dual Optical Två klassiker som var hur sköna som helst

Permalänk

Sidewinder...? Har "dassalock" till händer.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

antagligen en mionix naos 3200 den var skön men dock optisk sensor men antar att naos 5000 har likadant grepp.
men sen är ikari laser också sjukt skön:3

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk
Medlem

Logitech G500. Samma grepp som MX5xx fast med förbättrat stöd för tummen och skönare matt yta som inte känns lika klibbig efter långa spelsessioner. Scrollen är helt underbar, klarar mig inte utan den längre.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Qpad 5k och Mionix Naos bra för mig med stora händer

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Mionix Saiph 3200 + Sargas 360 är ren kärlek.... <3

Aldrig köpt mer prisvärt mus/musmatta-setup!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

MX500, 510, 518 etc.

Köpte en G500 när min senaste 518 gick sönder och vilken besvikelse råttjäveln är.

Värst av allt är nog all negativ acceleration den bjuder på, totalt omöjligt att göra snabba rörelser utan att muspekarn får beslutsångest och yrar iväg åt fel håll. Sedan har vi den "valbara" scrollen som är enligt mig totalt meningslös, plus att den omöjliggör vettigt användande av scrollen som knapp. Tredje tumknappen är också rätt onödig, har aldrig använt den själv - men antar att den kan vara bra att ha i spel som kräver många musknappar (wow etc?).

Det enda som är bra är formen, då den är mer eller mindre identisk med logitechs tidigare 5-serie.

Ni som har G500:an och är nöjda med den, upplever ni inte alls någon negativ acc.? Pröva dra musen snabbt åt någondera hållen (spelar inte roll om det är i windows eller i ett spel för mig iaf) och kika om pekaren faktisk hänger med. Har inte haft problemet med mina tidigare 518.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk

Logitech Mouseman+ Optical. Använde den i över 10 år. Helt nedslipad undertill.

Permalänk
Medlem

Razer ABYSSUS
Tyvärr saknar den sid knappar

Permalänk
Skrivet av woobiin:

mx510, mx518

mhm.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

IntelliMouse 3.0 e ju verkligen en utav de absolut bästa jag haft. Min nuvarande Mionix Naos 5000 är verkligen gudomlig även den, men med tanke på priset så tror jag ändå IntelliMouse 3.0 vinner.

Permalänk

Nej tack inte ace edge 3200 har en sådan nu och vill inget annat än att få bort skräpet skulle säga Qpad 5k är skönast. Men kan kanske inte säga så mcket eftersom jag bara har haft 2 möss =D

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka
:P

Permalänk
Medlem

har säkert redan postat men Qpad 5k <3

Permalänk
Medlem

Razer Abyssus, skönare får man leta efter såvida man inte har feta händer som fan då den kanske inte är den mest behagligaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Razer ABYSSUS
Tyvärr saknar den sid knappar

Så sant, så sant..

Permalänk
Medlem

Steelseries Xai. Riktigt jävla go är den.

Körde MX510-518 innan.

Permalänk
Medlem

Logitech G9X

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

random microsoft mus typ