Grooveshark segt, flyter inte som Spotify!

Permalänk
Medlem

Grooveshark segt, flyter inte som Spotify!

Tjena, har som många andra dragit mig över till Grooveshark nu i samband med begränsningarna som införts. Kör nu alltså med Grooveshark Anywhere (Premium) som jag köpte för $20. Är ganska nöjd eftersom att det är bra kvalitet på låtarna och det finns stort utbud.

Men något som verkligen är ett stort minus är hur hela skrivbords- och även browser- klienten är seeg. Allt från att starta, logga in, bläddra mellan spellistor och även att starta låtar tar flera sekunder och det är inte ens i närheten av samma flyt och stabilitet som Spotify.

Har testat på flera datorer och problemet kvarstår. Finns det nu någon med en lösning eller tips på hur detta kan förbättras?

Tack på förhand!

Marcus

Permalänk
Medlem

Uppstart brukar vara seg för mig också, men låtarna spelas efter kanske ca 1.5 sekund vilket jag tycker är helt godkännt.
Och nej, det är inte riktigt lika snabbt som spotify överlag.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Håller med tyvärr verkar deras tjänst vara uppbyggd på det sättet, bara att skicka coments till skaparna så kanske dem kan ändra på det, vem vet, hur som helst använder jag hellre GS än spotify. Du får skriva till GS, det är min slutkommentar.

Permalänk
Medlem

Spotify-klienten är ju en "riktigt" klient, dvs. den är skriven som vilket annat program som helst. Grooveshark-klienten är dock gjord i Adobe AIR, och är väl förmodligen bara en direkt konvertering av deras web-klient till Adobe AIR. Förmodligen så är det ingen större skillnad på att köra web-klienten jämfört med skrivbords-klienten (jag har inte använt Grooveshark själv dock). Med den erfarenhet jag har av Adobe AIR så skulle jag faktiskt inte bli förvånad om skrivbords-klienten är långsammare än web-klienten. Adobe är ju inte direkt kända för att göra snabba saker

Permalänk
Medlem

Ja okej, jag verkar i alla fall inte vara ensam om att uppleva detta.

Testade iaf en annan klient som jag laddade ner från länken nedan. Tycker faktiskt att den är lite snabbare, särskilt uppstarten. Tror inte att den drivs med Adobe AIR, man får iaf en .exe fil som man bara kan starta programmet direkt ifrån.

Men får hoppas att en riktigt klient släpps snarast, borde komma i och med alla nya lyssnare dem fått i samband med Spotify begränsningarna.

Permalänk
Medlem

Hoppas inte för mycket, jag gissar på att det är deras taktik annars blir dem som alla andra, låst och med olika begränsningar, för det är inte GS vision utan den går ut på att alla skall ha tillgång till musik om jag mins det rätt, när jag läste den.

Permalänk

Det är samma här, det är segt oavsett hur bra dator/mobil man har tyvärr =/

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Glömde förresten att länka den andra Grooveshark klienten, tycker att ni andra ska testa den. Enligt mig lite av en förbättring mot den vanliga Adb AIR drivna.

http://www.tankafetast.com/torrent/8287-grooveshark-1-8

Permalänk

Jag använder Grooveshark webbklienten och i Chrome. Flyter perfekt för mig Är inget lagg what so ever har 24 mbit internet, delas av 2 pers. Tar kanske 2 sekunder innan låten spelas som jag trycker på, det är snabbt tycker jag. Och sökningarna är också snabba.

Den bästa spotify-utmanaren för tillfället. (skulle jag tro iaf)

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50