Acer 3820tg - släpps det bättre snart?

Permalänk
Medlem

Acer 3820tg - släpps det bättre snart?

Min gamla asus c90 sjunger verkligen på sista versen och netbooken visade sej inte vara allt för het för programmering vilket jag pluggar just nu på universitet så jag letar efter en ny.

Har länge kollat och funderat på acer 3820tg vilket enligt recensioner och så vidare verkar vara väldigt bra för det priset men eftersom jag kommer vänta till efter sommaren då jag kommer jobba och inte plugga inte har så stort behov av den på ett tag. Jag undrar mest om nån vet nåt som kommer komma inom snart framtid som matchar den i form av pris/vikt/storlek/prestanda?

Letar främst efter 13" eller 14" pga av att jag kommer släpa den fram och tillbaka till skolan några gånger i veckan och är skärmen för liten köper jag bara en extern att ha hemma. Jag har ju en liten förkärlek till asus men de verkar ju vara experter nuförtiden på att göra väldigt bra laptops på alla punkter utom grafiken vilket är lite trist, jag är ingen spelfantast på nåt sätt men jag vill ha möjligheten iallafall att prova nyare spel som diablo 3 osv och ska jag ändå lägga 5-10.000 på en dator vill jag ju kunna använda den på så många områden som möjligt. Så är det nån med lite koll på datorer som kommer komma snart eller är det acer som gäller? Jag är inte allt för intresserad av datorer som ser ut som rymdskepp typ vissa msi modeller :p.

Några basic krav är ju relativt låg vikt, 13 eller 14", i5 eller bättre och gärna likvärdig fast hellre bättre än 5650 som sitter i 3820tg.

Permalänk
Medlem

amd släpper ju sin nya arkitektur. men vet inte om den även kommer till laptop:(

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Avstängd

De har redan släppt uppföljaren till 3820tg, nämligen 3830tg. Annars tycker jag Asus U36JC eller U36SD (nya) är rätt fina.

Permalänk
Medlem

Ja, det kommer nya versioner av 3820tg hela tiden.
Det som kan tänkas ändras i grunden är att de nya SB processorena blir vanligare i laptops, sist jag kollade och i min egen är det Clarkdale/Lynnfield arkitekturen i grunden.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Moderator
Moderator

*trådens namn uppdaterat*
Lättare för folk att se och förstå vad det är du vill med tråden med mer specifik titel.

Tack för att du hjälper till att skapa ett bättre forum.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

De har redan släppt uppföljaren till 3820tg, nämligen 3830tg. Annars tycker jag Asus U36JC eller U36SD (nya) är rätt fina.

U36 SD har jag kika lite på men det är ju samma som alla andra mindre asus dåliga grafikkort, rätta mej om jag har fel men 520 som sitter i u36sd verkar ju inte vara så mycket att hänga i granen. Har kika lite på HP de har ju några med schyssta specar men de verkar ju inte vara bland de billigare sen vet jag inte hur kvalitén är på HP?