Permalänk
Medlem

Lan Dator till DH

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=932318...

Ser det bra ut?
*SSD är inget alternativ för jag vill ligga runt 8000kr

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Hedersmedlem

SVill du verkligen ha ut max prestanda ur din LANdator, så skulle jag definitivt kasta ut ljudkortet.
Tveksamt om du kan köra 7.1-ljud på så många LAN, nämligen

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Mjo, det ser rätt bra ut. I alla fall för dreamhack ändamål där man INTE vill ha en stor dator. Kommer ihåg när jag tog med mig min 30kg tunga fulltower dator 2009... *Ryser*

En grej bara, att du köper ett externt ljudkort tycker jag värkar ovärt. Kommer du sitta och lyssna på musik hela j*vla dreamhack eller?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

räcker det verkligen med 300w? jag tror inte det. tror du ska satsa på minst 500 till ett 6850

Permalänk
Medlem

Köpe en 700 spenn ljudkort istället för 900kr SSD. Det kallar jag prioritering.
Och ja, nät agg är för svakt. Et system med 6850 ligger på ca 250w. En no name 300w kommer aldrig klara det.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

SVill du verkligen ha ut max prestanda ur din LANdator, så skulle jag definitivt kasta ut ljudkortet.
Tveksamt om du kan köra 7.1-ljud på så många LAN, nämligen

Det är för mina Sennheiser, jag är lite av en Ljudbög så det blir nog fint så!
Det förmoddade nätagget ligger också på 300w så man kan inte köra så mycket bättre grafikkort.

Visa signatur

Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Mjo, det ser rätt bra ut. I alla fall för dreamhack ändamål där man INTE vill ha en stor dator. Kommer ihåg när jag tog med mig min 30kg tunga fulltower dator 2009... *Ryser*

En grej bara, att du köper ett externt ljudkort tycker jag värkar ovärt. Kommer du sitta och lyssna på musik hela j*vla dreamhack eller?

jo det var precis det jag råkade ut med på DHW2010 och det var förjävligt att konka på eftersom jag åkte via DH tåget haha, mardrömmar än.
Eftersom den kommer vara med på andra LAN så tycker jag det är värt med ljudkortet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av durutti:

räcker det verkligen med 300w? jag tror inte det. tror du ska satsa på minst 500 till ett 6850

Skrivet av zeleni:

Köpe en 700 spenn ljudkort istället för 900kr SSD. Det kallar jag prioritering.
Och ja, nät agg är för svakt. Et system med 6850 ligger på ca 250w. En no name 300w kommer aldrig klara det.

Det är ett 80 plus nätagg från FSP så det borde nog funka och det är inget vanligt nätagg som går att byta, Sen prioterar jag ljud över lite snabbare boot tid då jag behöver något annat än det integrerade för att driva mina lurar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCFreak:

jo det var precis det jag råkade ut med på DHW2010 och det var förjävligt att konka på eftersom jag åkte via DH tåget haha, mardrömmar än.

Skall du lyssna på musik ur dina hörlurar tycker jag inte det där ljudkortet är ett alternativ. Verkligen inte värt till en LAN dator då det sunkar ner dina övriga komponenter då din budget är ganska låg. Köp datorn och uppgradera till ett Xonar ST när du får råd om det verkligen är så viktigt.

Personligen skulle jag kört på ett http://www.inet.se/artikel/6900451/silverstone-sugo-sg07b-sva... tillsammans med ett http://www.inet.se/artikel/1901987/asus-p8h67-i-b3-miniitx .

Edit: Om du vill ha ljudkortet finns det en billigare demoprodukt på komplett: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622558

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Hedersmedlem

Tja, till alla som gnäller på tunga datorer; Se det som gratis gym!

Till TS;

Då får du fråga dig om det verkligen är värt det där chassiet, ganska dyrt för moderkort + agg + chassi med tanke på vad du får, men om nu lådan verkligen MÅSTE vara sådär liten så..

OM du inte LANar varje dag, och köper datorn mest till DH, så skulle iallafall jag säga att du bör välja en aning större chassi, välja moderkort och nätagg själv, och ändå tjäna på det. En tiokilosdator är inte så farligt faktiskt, och om du åker med ett par kompisar så kan ni gå flera gånger med skiten.

MIn 20-kilosdator är inga problem på DreamHack, vi byggde dessutom en 2.5 m bänk att ta med också x)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag släpade med mig mitt 800D med tillbehör, jobbade där så vi fick åka truck med datorerna.
Jag gör inte om det

Permalänk
Medlem

300w räcker bra till ett 6850. Det var ju en 2500 och inte 2500k så han kommer ju inte överklocka heller.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Lite för mycket personliga tycken här, Fokus är verkligen en liten dator så det känns som jag har kommit dit jag vill, sen tycker jag att alla här på Sweclockers spenderar onödigt mycket på grafiken, jag skulle klara mig med ett 5770 utan problem...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCFreak:

Lite för mycket personliga tycken här, Fokus är verkligen en liten dator så det känns som jag har kommit dit jag vill, sen tycker jag att alla här på Sweclockers spenderar onödigt mycket på grafiken, jag skulle klara mig med ett 5770 utan problem...

Personligen skulle jag välja precis det som jag har till dator (Dock ett 560 Ti så slipper du modda)
Äger den perfekta landatorn enligt mig Dvs, satsa på M-itx när väl Z68 moderkorten hittar ut i butiker.

Annars gå på M-atx, jag tog detta, inte super genomtänkt, t.ex skulle jag aldrig välja det chassit, då det är för "stort" för min smak
http://www.inet.se/kundvagn/visa/480522/2011-05-29

Annars, om du vill ha mindre. Kolla min signatur, och kopiera helt enkelt Min åsikt, den är knäpptyst, otroligt liten och iskall. CPU går ALDRIG över 45 C. Dock så går inte Lanparty serien få tag på längre :/ Men det jag försöker säga är att M-ITX är en väldigt kompatibel plattform. Du KAN faktiskt göra en mer än tillräcklig speldator i ett chassi som är ~20x20x26 cm. (Med ett grafikkort som är 27 (Y))

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PCFreak:

Spelar man tyngre spel (Crysis/BC2 osv..) och är kräsen med ögongodis och inte vill att spelet ska se ut som teletabbis så lär man ha bättre kort än ett 5770. Men alla är vi olika, som tur är!
Spelar man bara simpla spel som tex Mw2, HoN/LoL osv.. Så är ett 5770 helt perfekt.

//Jonssown

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Spelar man tyngre spel (Crysis/BC2 osv..) och är kräsen med ögongodis och inte vill att spelet ska se ut som teletabbis så lär man ha bättre kort än ett 5770. Men alla är vi olika, som tur är!
Spelar man bara simpla spel som tex Mw2, HoN/LoL osv.. Så är ett 5770 helt perfekt.

//Jonssown

med lite oc så kommer man lätt up i 50+ fps i bc2 med ett gts 450 som presterar lite under ett 5770

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Personligen skulle jag välja precis det som jag har till dator (Dock ett 560 Ti så slipper du modda)
Äger den perfekta landatorn enligt mig Dvs, satsa på M-itx när väl Z68 moderkorten hittar ut i butiker.

Annars gå på M-atx, jag tog detta, inte super genomtänkt, t.ex skulle jag aldrig välja det chassit, då det är för "stort" för min smak
http://www.inet.se/kundvagn/visa/480522/2011-05-29

Annars, om du vill ha mindre. Kolla min signatur, och kopiera helt enkelt Min åsikt, den är knäpptyst, otroligt liten och iskall. CPU går ALDRIG över 45 C. Dock så går inte Lanparty serien få tag på längre :/ Men det jag försöker säga är att M-ITX är en väldigt kompatibel plattform. Du KAN faktiskt göra en mer än tillräcklig speldator i ett chassi som är ~20x20x26 cm. (Med ett grafikkort som är 27 (Y))

Jo det är ju det mitt paket är - M-ITX och chassit är ännu mindre än ditt

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av upl8447:

med lite oc så kommer man lätt up i 50+ i fps med ett gts 450 som presterar lite under ett 5770

Pratar vi Pacman då eller tyngre spel? Grafikinställningar? övriga komponenter?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PCFreak:

Nog är det mindre, men dubbelt så dyrt också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCFreak:

Nog är det mindre, men mitt är dubbelt så bra som ditt...och hälften så dyrt

Tror jag la runt 8 för den datorn jag har nu, och då får jag, jämfört med ditt:

+ SSD
+ Grafikkort
+Ljudnivå
+Kylning CPU
+ OC potential (dock kan man komma rätt högt med originalkylare, MEN där ryker ljudnivån)
+ Prisvärdhet
+ Du kan inte klocka ditt, inte ens lite.
+ Lagring (500 vs 1000 Gb)
+ Nätagg. 450W 80 + Bronze VS 300W 80+)
+ Storlek. Mitt ÄR (~) mindre än ditt
(22/27/17) vs (32/21/18)
-------------------

- Sandy Bridge ("-"?)
- Ljudkort (Har THX inbyggt, så inte så stor skillnad)
- Minnesplatser. 2 vs 4

jadu? Bestäm själv om ditt system är värt

Edit 234314*

Såg nu att din inte använder stock Intel kylare, utan en luftlösning från Shuttle. Still, it probably sux

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Tjenare! Jag förstår precis vad du är ute efter. Jag hade samma problem som många andra, att åka till DH med ett stort chassi. Nu är det ett minne blott, då jag har monterat in mina komponenter i ett cube-chassi. Funkar kanon, utom att det är svårt att få igen. Men mitt tips till dej TS; köp ett cube-chassi och ett mAtx moderkort och anpassa delarna efter det. Du kommer inte ångra dej.

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

Tjenare! Jag förstår precis vad du är ute efter. Jag hade samma problem som många andra, att åka till DH med ett stort chassi. Nu är det ett minne blott, då jag har monterat in mina komponenter i ett cube-chassi. Funkar kanon, utom att det är svårt att få igen. Men mitt tips till dej TS; köp ett cube-chassi och ett mAtx moderkort och anpassa delarna efter det. Du kommer inte ångra dej.

Eller så går man ännu mindre... hahah

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Pratar vi Pacman då eller tyngre spel? Grafikinställningar? övriga komponenter?

bc2 allt på max i 1080p övrigt i5-760 (3,7 ghz), 4gb ram, caviar blue 500gb hdd, xfx 750 wattas agg och gts 450 (1000mhz)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Men då får man tumma så mycket på prestandan, inte värt sådan stor prestanda minskning. Försök få in ett 580 i ett sånt minichassi!

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Det här misstänker jag är det du har roligast för de pengarna!

https://www.inet.se/kundvagn/visa/480989/dh-smart

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

Det här misstänker jag är det du har roligast för de pengarna!

https://www.inet.se/kundvagn/visa/480989/dh-smart

Det skulle jag gå på iaf
Dock så brukar Lian-Li´s "M-ATX" lådor vara ganska...stora :/

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Det skulle jag gå på iaf
Dock så brukar Lian-Li´s "M-ATX" lådor vara ganska...stora :/

hmm, typ en 30cm kub tror jag. Inte asstort.

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

hmm, typ en 30cm kub tror jag. Inte asstort.

Jo sant...personligen gick jag på det minsta som gick att få tag i Dessutom så kunde jag behålla mitt 6950, då det blev en "ganska" snygg modd, sett en kille innan på nätet som gjorde likadant. Blev snyggare när han gjorde det dock..

Visa signatur

Krusidullen är stulen