Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

Men då får man tumma så mycket på prestandan, inte värt sådan stor prestanda minskning. Försök få in ett 580 i ett sånt minichassi!

Det går Utan problem Om jag får in mitt 6950 utan någon..större modd, så ska du se att ddet går Sticker ut lite, visst, men med mitt grafikkort så blev det riktigt snyggt

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Det går Utan problem Om jag får in mitt 6950 utan någon..större modd, så ska du se att ddet går Sticker ut lite, visst, men med mitt grafikkort så blev det riktigt snyggt

Kanon! Mitt bygge blev rätt klockrent också, haha! Det var fram med plåtsaxen och vinkelslipen. Efter att gjort lite hål, klippt av några stag osv blev det riktigt bra. Går typ inte att få på locket dock, eftersom att radiatorn till H70 sticker upp. Kan nog hända att man borrar några nya hål och kör en bult/mutter lösning på det hela.

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

Kanon! Mitt bygge blev rätt klockrent också, haha! Det var fram med plåtsaxen och vinkelslipen. Efter att gjort lite hål, klippt av några stag osv blev det riktigt bra. Går typ inte att få på locket dock, eftersom att radiatorn till H70 sticker upp. Kan nog hända att man borrar några nya hål och kör en bult/mutter lösning på det hela.

Kan tänka mig det, det är en lite låda du har

TS:

Mitt tips, satsa på en så liten som du kan, men även så kraftfull som du klarar av/behöver

Mitt tips är en ITX låda med Z67/I5 2500k/ ssd/ t.ex H50/6+/Antec Kühler 620 med 2 st Scythe GT, ett 560 TI och en Silverstone SG05B. Alt SG07B, då detta är bättre när det gäller kylning, dock fuynkar det inte med kylarna då

Alternativt så tar du en halvliten M-atx burk, fördelen är väl att kylningen blir billigare.

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

TS:

Mitt tips, satsa på en så liten som du kan, men även så kraftfull som du klarar av/behöver

Mitt tips är en ITX låda med Z67/I5 2500k/ ssd/ t.ex H50/6+/Antec Kühler 620 med 2 st Scythe GT, ett 560 TI och en Silverstone SG05B. Alt SG07B, då detta är bättre när det gäller kylning, dock fuynkar det inte med kylarna då

Alternativt så tar du en halvliten M-atx burk, fördelen är väl att kylningen blir billigare.

Mvh

Faktiskt riktigt bra sagt. Blev sugen på att göra ett sånt paket. Kommer straxxx.

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

TS:

Mvh

Hmm, vad tror ni om denna. Med reservation för att inte PnP passar, men det tror jag.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/481020/wtf

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

Hmm, vad tror ni om denna. Med reservation för att inte PnP passar, men det tror jag.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/481020/wtf

Såg väl..okey ut, men inget mer. Ge mig 5 min

Detta hade jag själv valt
http://www.inet.se/kundvagn/visa/480541/vanta-pa-z68
DOCK så skulle jag väntat någon månad tills du kan hitta M-itx Z68 moderkort, vilket ger dig oc potential det vill du ha med sandy bridge!

edit 2*
Dessutom hade jag själv valt Sugo 05B, då jag tycker det är...snyggare tyvärr är 400W lite...i det tunnare lagret med setupen jag äger nu. Ursäkta om jag säger ofta att jag hellre skulle tagit det jag har, är så förbannat nöjd med den bara :$

Edit3*

Nytt paket, detta tycker jag ser bra ut, du får med en liten SSD som jag tycker är en av dem helt klart bättre uppgraderingar du kan göra till en dator. 40 Gb räcker till OS, något spel och essentiella program (t.ex VLC/Spotify/(Chrome/IE9/FireFox4)/MSN/ winrar osv

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Såg väl..okey ut, men inget mer. Ge mig 5 min

5 min har gått! Vart är resultatet ? >:(

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

5 min har gått! Vart är resultatet ? >:(

Där

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

haha, det var ju nästan samma ju!

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

haha, det var ju nästan samma ju!

Vet Skillnaden är grafikkort och processor (Moderkort senare)

1. Bättre grafikkort, Ti ger några mer CUDA kärnor.
2. Processor. Samma klock, dock så går denna få upp 4,5Ghz+ med kylaren.
3. Som sagt innan, vänta på Z68 moderkorten så kan du även klocka

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Vet Skillnaden är grafikkort och processor (Moderkort senare)

1. Bättre grafikkort, Ti ger några mer CUDA kärnor.
2. Processor. Samma klock, dock så går denna få upp 4,5Ghz+ med kylaren.
3. Som sagt innan, vänta på Z68 moderkorten så kan du även klocka

Mvh

Kanon, Ti missade jag, processorn anpassade jag till dagens moderkort eftersom det inte går att överklocka så framgångsrikt med H67. Självklart ska TS vänta till Z68, totalt onödigt att köpa innan.

Visa signatur

Primum non nocere