Permalänk
Inaktiv

Problem med SSD!

Har en Msi GT663, har satt i en Ocz Agility 3 120gb SSD i andra HDD platsen. Windows ser den i bios men i datorn så syns bara den vanliga... Så hur får jag datorn att visa SSDn... Mvh Simom

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut i disk management? Tomt där också?

Permalänk
Medlem

Högerklicka på dator > Hantera > diskhantering
Ser du den där? I så fall, klicka på den och formatera

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rydisen:

Högerklicka på dator > Hantera > diskhantering
Ser du den där? I så fall, klicka på den och formatera

den fanns där, formaterade och flyttade hela OS:et från min hårddsik till SSD:n med hjälp av ett program. men windows startar inte från SSD:n och det gick inte att installera om OS:et på SSD:n heller.... hjälp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

den fanns där, formaterade och flyttade hela OS:et från min hårddsik till SSD:n med hjälp av ett program. men windows startar inte från SSD:n och det gick inte att installera om OS:et på SSD:n heller.... hjälp?

Vet tyvärr inte vad som är fel :/

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

vissa OEM versioner av ditt OS kanske inte tillåter att byta din disk?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av olle360:

vissa OEM versioner av ditt OS kanske inte tillåter att byta din disk?

men jag har kört ett recovery program som bränner ut OS skivor som jag sedan installerade på SSD:n dock gick inte installationen igenom och SSD:N syns fortfarane inte i "Den här datorn"...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst och rensad*

Mina herrar, läs §7 i reglerna. IAmSimon, låt mig inte se några såna länkar igen.