XFX Radeon HD 6870 referens eller ej

Permalänk
Medlem

XFX Radeon HD 6870 referens eller ej

Hejsan! jag har nyss köpt ett XFX Radeon HD 6870 grafikkort, och nere vid pci-express kontakten finns ingen AMD logga som jag ser på alla andra 6870 kort.

Betyder det att det inte är ett referenskort trots att den har en referenskylare? Kommer ett 6870 vattenblock passa på den?

Här är en bild på mitt kort

Jämfört mot de som har AMD logan:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Hejsan! jag har nyss köpt ett XFX Radeon HD 6870 grafikkort, och nere vid pci-express kontakten finns ingen AMD logga som jag ser på alla andra 6870 kort.

Betyder det att det inte är ett referenskort trots att den har en referenskylare? Kommer ett 6870 vattenblock passa på den?

Här är en bild på mitt kort
http://img828.imageshack.us/img828/4765/xfx6870.jpg

Jämfört mot de som har AMD logan:
http://images.pricerunner.com/product/image/175594963/Sapphir...

Va...otroligt fult det va utan klisterlappen...

OnT:

Ja, det ser ut att va referenskylare, dock vad jag vet så MÅSTE det inte stå "AMD" på PCB´t. Dock mera som en gissning.

Eftersom det är ref-kylare, så borde vattenblock passa?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Va...otroligt fult det va utan klisterlappen...

OnT:

Ja, det ser ut att va referenskylare, dock vad jag vet så MÅSTE det inte stå "AMD" på PCB´t. Dock mera som en gissning.

Eftersom det är ref-kylare, så borde vattenblock passa?

Hmm. Vad bra om du har rätt.

Angående klisterlappen så tycker jag det ser mycket bättre ut utan den, dock inte på bilden jag tog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Hmm. Vad bra om du har rätt.

Angående klisterlappen så tycker jag det ser mycket bättre ut utan den, dock inte på bilden jag tog.

Sant Funderat på att ta av min på mitt 6950, dock är gigabytes lappar ganska snygga

men som sagt, (någon får gärna rätta mig om jag har fel!), eftersom att det är ref-design på kylaren, så borde det alltså vara ref-skruvhål så Ja, du ska kunna köpa en vattenkylare

Visa signatur

Krusidullen är stulen