Playstation 3-tråden, del 3

Permalänk
Medlem

När öppnar dom playstation store igen? När fixar dom så man kan ladda ned sina gratis spel?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

När öppnar dom playstation store igen? När fixar dom så man kan ladda ned sina gratis spel?

Nästa vecka

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer upp imorgon då, gärna inatt också hade inte varit fel

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Playsation skrev igår i sin blogg att PS Store kommer öppna i slutet av månaden, och inte nu idag som många hört ryckten om.
http://blog.us.playstation.com/2011/05/24/playstation-network...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Så spelen man får välja försvinner sen efter 30 dagar alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Så spelen man får välja försvinner sen efter 30 dagar alltså?

För hundrade gången:

NEJ!

Missförståndet kring detta är att folk med PS Plus kan få en del spel gratis och DESSA kommer att försvinna efter 30 dagar om du inte fullföljer prenumeration på PS Plus då.

Dom 2 spel du får välja ur 5 spel listan kommer du få behålla oavsett vad.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

http://diy-machine.blogspot.com/2011/01/new-english-tutorial....

Handkontroll-emulator för Linux om man vill spela med mus + tangentbord. Kommer visst en Windowsversion också.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Ursäkta en noob men går det att installera spelen på PS3:an så man slipper skivan?
Kom bara på det helt plötsligt nu när jag spelat 3 olika spel under samma dag blev jobbigt att byta skiva hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Ursäkta en noob men går det att installera spelen på PS3:an så man slipper skivan?
Kom bara på det helt plötsligt nu när jag spelat 3 olika spel under samma dag blev jobbigt att byta skiva hela tiden

Det enkla svaret är att du måste byta skiva.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Nytt intrång hos Sony, inte PSN utan Sony Pictures dock.. de bör nog se över sina säkerhetsåtgärder för ALLA dotterbolagen när de ändå är inne på detta.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Nu är ju ps3 store öppen igen. Men jag kan inte hitta något ställe där jag kan ladda ner gratisspelen som man skulle få. Är det någon som vet något om var man hittar dom?

Permalänk
Medlem

Det är inte igång ännu Simpor.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem

Jävla skit rent ut sagt .. gick in på PSN nu ikväll, welcome back paketet låg uppe vilket var mysigt. Jag gick in och började välja bland spelen, rätt snart stod det klart att det var dead nation och infamous jag skulle välja. Sagt o gjort jag började med att ladda hem dead nation, fick lite felmeddelanden att nedladdningen inte kunde påbörjas ect sedan några siffror som förklarade felet. Jag tänkte inte mycket mer på det mer än att lite buggar får man leva med trycket på servrarna lär ju vara rätt hårt nu efter så lång tid nere så jag tryckte igen för att få igång nedladdningen och den startade. Deadnation är nere hos mig nu MEN jag har TVÅ kopior av det och kan inte längre välja något annat spel! Va Fan, visst mitt fel kan man kanske tycka men någon slags spärr eller varning borde man ju få om man försöker att ladda ner samma spel två gånger, vad skall jag med två digitala kopior till? Skall kontakta supporten men den låg nere nu, de borde ju kunna se att jag har två kopior av samma spel aktiverade och ta bort den spärren så jag kan ta hem ett annat spel..
Är ju själv tveksam men måste ju kolla med dem..

Men sammanfattningsvis, PASSA ER FÖR ATT TA HEM TVÅ VERSIONER AV SAMMA SPEL PGA FELMEDELANDE, AVAKTA OCH SE OM NEDLADDNINGEN BÖRJAR FÖRST

Permalänk
Medlem

Det du kunde gjort var att lägga spelen i Cart och sen verifiera Checkout därifrån, bra mycket smidigare
Det löser sig säkert vid kontakt med supporten.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem

Kan inte komma åt storen, någon annan som kan?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Håller på att tanka ner inFamous och ratchet

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

såg nu välkomserbjudandet, men fick upp något fel när jag gick in på det.
får försöka senare eller imorgon..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpor:

såg nu välkomserbjudandet, men fick upp något fel när jag gick in på det.
får försöka senare eller imorgon..

Jo storen e nog inte direkt stabil nu när en å annan går in samtidigt ;), jag kommer inte ens in på PSstore just nu så den e nog överbelastad

Permalänk
Medlem

Då har man fått hem och installerat totalt tre PS3 spel, fick några error men trägen vinner.

Om det inte funkar direkt när ni valt det spel ni vill ha eller om listan är borta, prova detta:
Account Management > Transaction Management > Services List
Choose “PlayStation Network Promotions” from the list of services displayed
Select either “PS3 Free Games” or “PSP Free Games” and then choose “Select Content”

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Vilka spel ska man välja? Läste runt lite och såg att Littlebig planet hade fått rätt bra betyg så tog det men tycker det är lite "barnsligt". Nu är frågan vilket spel borde man ta nu?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeovinceZX:

Vilka spel ska man välja? Läste runt lite och såg att Littlebig planet hade fått rätt bra betyg så tog det men tycker det är lite "barnsligt". Nu är frågan vilket spel borde man ta nu?

Little Big Planet är ruskigt bra...
För övrigt rekommenderar jag Infamous

Permalänk
Medlem

Dead nation är helt okej med, dock hade jag det sedan innan ihop med LBP. Valde InFamous och Racthet. Då de var de enda jag inte hade sedan innan.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Blev "Dead Nation" och "Quest For Booty"

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Dead nation och infamous då jag spelat dom andra så all good

Permalänk
Medlem

Blev infamous och little big planet.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

har nu LBP samt infamous. Och från mitt amerikanska konto dead nation samt Wipeout HD

Gällde ps+ bara i 30 dagar från nu eller från när man registrerade det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

har nu LBP samt infamous. Och från mitt amerikanska konto dead nation samt Wipeout HD

Gällde ps+ bara i 30 dagar från nu eller från när man registrerade det?

När du registrerar det, welcome back sakerna kommer bara finnas nu i en månad(?) så man bör aktivera innan dess om jag förstått rätt.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

När du registrerar det, welcome back sakerna kommer bara finnas nu i en månad(?) så man bör aktivera innan dess om jag förstått rätt.

Så har jag också förstått det. Så se till att ta del av welcome back erbjudandet inom 30 dar

Det blev på profil/konto 1 dead nation och ratchet, på profil/konto 2 blev det LBP och infamous

Permalänk
Medlem

Det blev. LBP och Wipeout på det svenska kontot. Stardust och infamous på det amerikanska.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell