Permalänk
Medlem

Logitech X-530 Brus

Hejsan!
Jag har letat här på forumet om någon har haft samma problem som jag, men inte hittat någon med samma.
Mina Logitech högtalare har fungerat perfekt i typ 3år, inget brus och jag har kunnat "kräma på" lite med (så gott det går med billiga grejer).
Nu var det så att det var åskvarning, och eftersom jag bor på landet, så brukar jag dra ur alla elkablar, allt var avstängt.
Men när jag satte i strömmen igen hade jag ett brus från mina högtalare och subben.
Bruset finns även om de inte är anslutna till datorn, vilket gör att jag utesluter att det är ljudkortet!
Bruset är konstant om jag ändrar volymen på huvudhögtalaren.
Det slutar om jag tar ur huvudhögtalarens kontakt ur subben (typ D-sub kontakt).
Jag har brus i högtalaren vä fram, vä bak, höger fram och subben. centern och subben samt höger bak har inget brus!

Är det någon som har någon ide om vad det kan vara?

MVH

Visa signatur

Burk 1: Corsair Obsidian 800d 6Gb mod, Corsair HX 750W, Corsair H100iV2, Corsair 32GB DDR3 Vengeance 1600MHZ (4X8GB), Asus Maximus IV extreme B3, Intel i7 2600K, Asus GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP 1GB, WD Velociraptor 600Gb, 2st WD Black 1TB (raid), Freecom blueray, W7 64 bit

Permalänk
Medlem

Råkat lägga någon signalkabel i en härva av strömkablar när du ryckte ur och kopplade in igen?

Permalänk

Från min kassa förstärkare brusar det om man använder den inbyggda DSP:n istället för att köra med analoga signaler från ljudkortet. Det kanske är något liknande för dig, även om jag inte vet något om hur X-530 fungerar.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.