Ingår det alltid crossfirebrygga när du köper kort?

Permalänk

Ingår det alltid crossfirebrygga när du köper kort?

Köpte nyss en dator hos Inet som inkluderade ett XFX 6950 2GB ( https://www.inet.se/artikel/5409089/xfx-radeon-hd6950-2gb ). Har nu beställt ett likadant kort till för att köra crossfire. I påsen som Inet skickade med med överblivna kablar och manualer ingick ingen crossifrebrygga och jag blir plötsligt osäker:

Ingår det en crossfire kabel med grafikkortet (och Inet glömde att skicka med den när jag köpte min dator) eller måste jag köpa en separat?

Visa signatur

i7 2600K 3,4GHz -Asus P8P67 PRO REV 3.1 - MSI Gaming 1070- OCZ SSD Agility 3 120GB - Corsair 32 GB VENGEANCE - Arctic Cooling Freezer 7 Pro - 3 x 2TB Western Digital Caviar Green

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Gigabyte 6850 OC 1gb.. har tänkt att köpa ett likadant senare men fick inte med en Crossfire kabel

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Traditionellt sett har det varit så att AMD/ATI har skickat med bryggor med sina grafikkort medans på nvidia sidan har man fått det om man köpt ett moderkort som stödjer SLI. Mina 3 senaste kort har varit AMD/ATI och alla har kommit med cf-bryggor.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Fick ingen brygga när jag köpte mitt grafikkort men det är nog bara att slå en signal till Inet och fråga fall de kan skicka en till dig.

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk
Skrivet av chipsfingers:

Traditionellt sett har det varit så att AMD/ATI har skickat med bryggor med sina grafikkort medans på nvidia sidan har man fått det om man köpt ett moderkort som stödjer SLI. Mina 3 senaste kort har varit AMD/ATI och alla har kommit med cf-bryggor.

Jag fick med en SLI-brygga till moderkortet precis som du säger. Läser man allmänt om crossifre på nätet så nämns det ofta att det följer med när man köper ett kort men jag vette tusan om det gäller aktuellt kort. Har googlat runt lite och i början (när korten var röda) verkar det ha gjort det men eventuellt inte längre. Typiskt. Inte någon som nyss har köpt ett XFX 6950 2GB?

Visa signatur

i7 2600K 3,4GHz -Asus P8P67 PRO REV 3.1 - MSI Gaming 1070- OCZ SSD Agility 3 120GB - Corsair 32 GB VENGEANCE - Arctic Cooling Freezer 7 Pro - 3 x 2TB Western Digital Caviar Green

Permalänk
Medlem

Jag har fått CF bryggor i alla AMD kort jag packat upp senaste halvåret (4 st)