Skyrim utvecklas för konsoler – portas till PC

Permalänk
Melding Plague

Skyrim utvecklas för konsoler – portas till PC

Det kommande storspelet Skyrim är senast i raden att utvecklas för spelkonsoler i första hand, det avslöjar Craig Lafferty på Bethesda i en intervju till tidningen CVG.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

*Dör*

Jag som såg fram emot det så himla mycket! Det gör jag fortfarande, men att det är en konsolportning är lite utav en nagel i ögat... Hoppas att de inte strular till det.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Entusiast

Vad skönt, då kanske det går att spela på en dator som inte har den absolut senaste och fetaste hårdvaran också. Goda nyheter!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

NOOOO, håller helt med första.

I hope they make it good.

Själva grejen med att spelen utvecklas till PC i första hand för att få top notch grafik och gameplay.

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem

Ovanligt.

Skitkul att skaffa hårdvara verkligen när majoriteten av spelen som släpps ändå inte nyttjar den eftersom den ska drivas av 10 år gammal skit.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Ja, ännu ett hypat spel som man såg emot, tyvärr efter denna nyhet så blir det inget!

Permalänk
Medlem

Sååå,ännu en skit konsolportning att lägga på "inte köp" högen då.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

och där tappade de en köpare som redan hade bestämt sig för att köpa det.. nu blir det istället till att göra en kovändning och inte ta i spelet ens med tång.. SUCK Bethseda, jag trodde ni gick att räkna till den lilla men vackra skaran riktiga spelutvecklare.. ack vad jag bedrog mig..

Permalänk
Medlem

Barf...inget köp av detta då.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

Driver dom med mig eller? Ska det här föreställa ett skämt?

Att köpa en dator för att kunna maxa ett spel har ju satt prägel på hela datorindustrin praktiskt taget och så bär det förbli.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

"Inte så farligt?" Yea right...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Fyfan vad trist.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Snacka om buzzkill

Permalänk
Medlem

Oooooooooooch där dog en stor del utav mitt intresse för spelet...

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk

Ok, tack. Kan dem porta till Wii't nu? För en konsol till pc port har sällan varit lyckat (MW:2 och Black Ops t ex.)

Permalänk
Medlem

Varför envisas jag med att bli förvånad? Dumma dumma mig.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Trist som fasen.

"konsollporta", "vi gillar apple", "förenkla"

Snacka om att man blir besviken

Ännu ett skäl till att stödja CDProject och köpa Witcher 2 (gärna från gog.com)

Permalänk
Medlem

Amen va fan! Trodde jag faktiskt inte om dom! Ett utav mina absolut favorit spel är Elder scrolls spelen, men nu är det fan så man tvekar på köpa det. Nu får de helt enkelt skylla sig själva ifall folk piratkopierar spelet. Inte värt att lägga en enda krona på en portning.

Tummen ner

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Får hoppas de gör något vettigt av det :/

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

"Inte så farligt?" Yea right...

Precis, säg mig en gång som portning till PC har varit lyckat utan problem!

Fan också, man ser fram emot ett spel så mycket och så kommer de och förstör det på nåt sätt, vare sig de förstör det med att ta bort dedikerade servrar, med portning osv.. Känns som om spel efter spel faller bort från min "vill-ha"-lista och det som fortfarande står kvar är månad efter månad är Battlefield 3.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Att grafiken inte blir den bästa är inte så farligt, men ofta blir gameplay lidande vid portningar till PC. En välgjord portning har jag inget emot.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på dessa fattiga jävlar till spelutvecklare!?

SLUTA PORTA SPEL!!!!!

Det är ju som gjort för att det kommer bli skit dåligt.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Ja fortsätter det såhär kommer man ju aldrig behöva uppgradera datorn till spel

Permalänk
Medlem

Fy fan.. Konsol får ju inte ta över, det leder bara till restriktioner för alla pc entusiaster..

Tänk hur mycket bättre spelet skulle bli om dem gjorde som DICE - utveckla till PC sedan för att konsoler är för klena så portar man om dem till konsol istället..

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Tveksamt om det blir ett köp då (även fast serien är en klar favorit)...

Blir att fortsätta lira The Witcher 2...

Permalänk
Medlem

Och eftersom att dem sa att dem "pressade all kraft ur konsolen när det gällde 360 och ps3" även om Oblivion så antar jag att det inte kommer bli så mycket snyggare? *suck*

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

Amen va fan! Trodde jag faktiskt inte om dom! Ett utav mina absolut favorit spel är Elder scrolls spelen, men nu är det fan så man tvekar på köpa det. Nu får de helt enkelt skylla sig själva ifall folk piratkopierar spelet. Inte värt att lägga en enda krona på en portning.

Tummen ner

Exakt vad jag tänkte. nu kan de glömma att jag köper spelet, det enda spelet som jag verkligen va 100% på att köpa.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Precis, säg mig en gång som portning till PC har varit lyckat utan problem!

Fan också, man ser fram emot ett spel så mycket och så kommer de och förstör det på nåt sätt, vare sig de förstör det med att ta bort dedikerade servrar, med portning osv.. Känns som om spel efter spel faller bort från min "vill-ha"-lista och det som fortfarande står kvar är månad efter månad är Battlefield 3.

Säg inte för mycket. Snart går väl DICE ut med att de ska porta BF3.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Och PC-elitisterna skriker och gråter utan att ens ha spelat det. Tycker det är bra att utvecklarna inte ger oss paketerad bullshit. Det är ingen nyhet att det är hos konsolerna pengarna finns, till och med Morrowind sålde mer på konsol än PC.

Självklart är det alltid tråkigt när utvecklarna inte fokuserar primärt på PC, men folk måste vakna upp från den sagovärld de lever i. Jag kommer köpa PC-versionen och jag är övertygad om att den kommer vara fantastisk.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Fan jag som hade hoppats på ett awesome spel som inte va portats men nu gick verkligen förväntningarna ned skarpt

too bad bara o längta till BF3 ännu mer då

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston