super kvalite laptop till rimligt pris

Permalänk

super kvalite laptop till rimligt pris

såg att en av HPs Envy har gått ner fint i pris.

har testat ett flertal Envy modeler och har alltid tyckt de är nog den bästa laptopen just nu................

checka in detta. 8000kr (med frakt) för en av de absolut bästa laptops som finns ute på marknaden........niiiiice
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=718807

i5 460M
Ati 5850 med GDDR5 1GB minne
4GB Ram
super sjyst LED skärm (Envy kör med en av de bästa LED skärmarna)
500GB 7200rpm

satan va läcker Envy serien är

Visa signatur

DELL XPS laptop ||Photo|| Intel Core 2 Extreme - 16" RGBLed 1080p - 4gb 1066Mhz - new Ati 5730 - TV Tuner - 7200rpm Free fall sensor

Permalänk
Medlem

Från vilken affär? Enda stället där det står är cdon.se men sidan hittades inte när man tog det?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk

tydligen har cdon kvar nån på huvudlagret när jag ringde idag...annars har du för 8.5k här<
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=718807

8.5k är ändå sjukt billigt för en Envy med Ati 5850 GDDR5 och i5 CPU..............

Visa signatur

DELL XPS laptop ||Photo|| Intel Core 2 Extreme - 16" RGBLed 1080p - 4gb 1066Mhz - new Ati 5730 - TV Tuner - 7200rpm Free fall sensor

Permalänk
Medlem
Skrivet av wow vilken dag:

såg att en av HPs Envy har gått ner fint i pris.

har testat ett flertal Envy modeler och har alltid tyckt de är nog den bästa laptopen just nu................

checka in detta. 8000kr (med frakt) för en av de absolut bästa laptops som finns ute på marknaden........niiiiice
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=718807

i5 460M
Ati 5850 med GDDR5 1GB minne
4GB Ram
super sjyst LED skärm (Envy kör med en av de bästa LED skärmarna)
500GB 7200rpm

satan va läcker Envy serien är
http://img856.imageshack.us/img856/9488/718807.jpg

Var väldigt sugen på en sån tidigare. Sen läste jag att de hade mycket problem med överhettning men jag fick aldrig riktigt klart för mig om det var både i5/i7 eller bara i7. Sedan har Envy 17 betydligt sämre skärm än t ex Envy 14. Men den är läcker...

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

Är den verkligen mer kvalite än andra HP modeller?

Permalänk

ja definitivt bättre kvalite.

har du känt på en Macbook pro med dess unibody design (ett helt stycke utskuret aluminium chassi)....typ så känns Envyn......sjukt bra laptop.

@lungre............det är så med alla jäkla pessimist-recensioner som klagar om laptop chassit blir 5.C för varmt.
(min XPS blir också lite varm om jag lirar MW2 i 1080p med allt på, sånt är livet och det gör mig ingenting

dessutom är det otroligt lätt att byta ut den gamla (fabrik-skit-värmepastan) till ny fräsch Artic silver pasta....och vips så har du helt plötsligt 10-15.C lägre temp

Visa signatur

DELL XPS laptop ||Photo|| Intel Core 2 Extreme - 16" RGBLed 1080p - 4gb 1066Mhz - new Ati 5730 - TV Tuner - 7200rpm Free fall sensor

Permalänk
Medlem

okejokej, men nu kostar den ju inte 8000kr utan över 10 000kr om du ska köpa från en etablerad internetaffär

Permalänk

eeehhhh.......edit.

säg mig, vilken skillnad är det på garantin eller HPs support om du köper datorn från elgiganten, on/off, cdon, mediamarkt, Dustin....os.v.....os.v ????

INGEN SKILLNAD ALLS..............(visst, cdon kanske inte har samma antal telefonister som Elgiganten (om det är så du menar).....HPs support är trots allt HPs support vart du en köper den.

Visa signatur

DELL XPS laptop ||Photo|| Intel Core 2 Extreme - 16" RGBLed 1080p - 4gb 1066Mhz - new Ati 5730 - TV Tuner - 7200rpm Free fall sensor

Permalänk
Medlem
Skrivet av wow vilken dag:

eeehhhh.........är du helt ny när det gäller garantier och support ? (måste bara fråga)

säg mig, vilken skillnad är det på garantin eller HPs support om du köper datorn från elgiganten, on/off, cdon, mediamarkt, Dustin....os.v.....os.v ????

INGEN SKILLNAD ALLS..............

Har jag sagt det då, du nämner ju bara stora affärer precis det jag söker efter nöt.
Däremot vill jag inte handla på Billigteknik.se eller Alina, som jag aldrig har hört talas om.

Permalänk

Alina är en av Östergötland bästa dator affärer (googla lite innan så ser du). har köpt en massa grejer där i Butik (dom har stort urval i deras butiker och är jäkligt duktiga......(finns även i uppsala, enköping och norrland)

skit samma egentligen..............datorn är billig.

Visa signatur

DELL XPS laptop ||Photo|| Intel Core 2 Extreme - 16" RGBLed 1080p - 4gb 1066Mhz - new Ati 5730 - TV Tuner - 7200rpm Free fall sensor

Permalänk
Medlem

aja okej, jag vet inte hur bra det går för dom, hur som helst så kosta det 10 000kr och då ser jag ingen vits att köpa, känns inte så billigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Har jag sagt det då, du nämner ju bara stora affärer precis det jag söker efter nöt.
Däremot vill jag inte handla på Billigteknik.se eller Alina, som jag aldrig har hört talas om.

CDON och Alina är bra butiker, har du tur skickar Alina med lite godis t.o.m (:

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Ska man tala bang for the buck så är ju MSIs datorer mkt bättre än denna.. utseendemässigt vinner HPn dock

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

no offense till alla MSi lovers. men skulle aldrig lägga 8-9k på en MSi laptop.

har klämt på 2 av deras "topp-modeller" (hhmmm) på just Alina faktiskt och även provkört några spel, och tyckte hela designen var sunkig.
Touchpaden var fruktansvärd, tangentbordet flexa som en jäkla vattensäng och chassi designen såg helt knäpp ut

ja menar. att gå ner till ett Ati 5850 (HP Envy) från ett Ati 5870 (MSi GX660) gör mig absolut ingenting........(dessutom kostar båda runt 9k...hhmm, svårt val

Visa signatur

DELL XPS laptop ||Photo|| Intel Core 2 Extreme - 16" RGBLed 1080p - 4gb 1066Mhz - new Ati 5730 - TV Tuner - 7200rpm Free fall sensor

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wow vilken dag:

ja definitivt bättre kvalite.

har du känt på en Macbook pro med dess unibody design (ett helt stycke utskuret aluminium chassi)....typ så känns Envyn......sjukt bra laptop.

@lungre............det är så med alla jäkla pessimist-recensioner som klagar om laptop chassit blir 5.C för varmt.
(min XPS blir också lite varm om jag lirar MW2 i 1080p med allt på, sånt är livet och det gör mig ingenting

dessutom är det otroligt lätt att byta ut den gamla (fabrik-skit-värmepastan) till ny fräsch Artic silver pasta....och vips så har du helt plötsligt 10-15.C lägre temp

Om chassit blir varmt hjälper ingen kylpasta i världen, den gör sitt jobb som den ska och transporterar bort värmen från CPU/GPU. Hade den inte gjort hade de komponenterna blivit varma istället.

1600*900 panel känns inte riktigt 2011, annars är det nog en riktigt fin dator.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Just HP-datorerna där är ju rätt slimmade men ett 5850 går inte direkt svalt.. så är lite orolig över värmeutvecklingen i det slimmade chassit

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

...att byta ut dålig värmepasta till bra värmepasta, drar alltid ner tempen (huruvida du har ett unibody chassi eller ett enkelt plast chassi)

....om heatsinken/GPUn/CPUn alstrar mindre värme p.g.a. att du byter pasta, så självklart blir hela datorn mindre varm.

ps....finns denna Envy kvar den 25e blir det 9k mindre på lönekontot, absolut. (värmen oroar mig inte ett dugg som sagt)...been there, done that, many times

Visa signatur

DELL XPS laptop ||Photo|| Intel Core 2 Extreme - 16" RGBLed 1080p - 4gb 1066Mhz - new Ati 5730 - TV Tuner - 7200rpm Free fall sensor

Permalänk
Medlem
Skrivet av wow vilken dag:

...att byta ut dålig värmepasta till bra värmepasta, drar alltid ner tempen (huruvida du har ett unibody chassi eller ett enkelt plast chassi)

....om heatsinken/GPUn/CPUn alstrar mindre värme p.g.a. att du byter pasta, så självklart blir hela datorn mindre varm.

ps....finns denna Envy kvar den 25e blir det 9k mindre på lönekontot, absolut. (värmen oroar mig inte ett dugg som sagt)...been there, done that, many times

Det är såklart möjligt att kylningen klarar biffen.. men tyvärr innebär det troligtvis hög ljudnivå.

Slimmat chassi + Varma komponenter = ont om plats för kylningen vilket oftast resulterar i en högvarvig fläkt :/

Förstår dock inte varför du ska byta upp dig från din XPS? Så mkt bättre är den inte, och det är inte värt pengarna.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Hedersmedlem

Saken är ju den att GPU/CPU inte alstrar mer eller mindre värme av en annan pasta. Det pastan gör är att den förbättrar kontakten mellan CPU/GPU och kylaren, inget annat.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Håller med ilstallione att 1600x900 inte känns helt optimalt med alla andra fina egenskaper. Själv kommer min HP Envy 17 2092-eo med i7 och FHD samt Radeon HD 6850 och det nya förbättrade kylsystemet.
PS Ger HPStore.se och Alina tummen upp för de som inte känner till dessa företag

Visa signatur

Golv: 2st Zalman-monster Bild: Samsung UE-46B7070 LED | LG IPS236V Bärbara: se min köprådsfråga! NYHET: HP ENVY 17 2092-eo i7 FHD 2630QM Radeon HD 6850 & Asus N73SV 17.3" FHD i7 2630QM Dell XPS X15 FHD LED i7 SB | Dell XPS M1530 Samsung NC10-min snuttis | Wishlist: Asus Eee Pad Transformer