SweClockers drop!

Skärmen dör vid flera tillfällen.

Permalänk
Medlem

Skärmen dör vid flera tillfällen.

Hallå Sweclockers!
Idag startade jag igång Counter Strike Source och började spela en stund. Efter tio minuter ungefär så blir allt helt svart på hela skärmen och den söker efter t.ex HDMI, Analog och Digital. Jag hör fortfarande ljudet från spelet och min polare som pratar på Skype. När jag sedan testar att dra strömmen från datorn och sätter i den igen så funkar skärmen i ungefär en kvart igen tills den dör igen. Misstänker att mitt grafikkort håller på att dö? Tacksam för snabba svar då jag bara har ett par veckor kvar på garantin om det skulle vara helt kaputt!

Tack på förhand!

PS. Flytta gärna tråden om jag postat i fel ämne.

//Razacer

Visa signatur

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 2600K @ 3,40 GHz | ASUS P8P67 Deluxe | XFX Radeon 7970 Black Edition 3 GB | Corsair Vengeance 4x4GB | Samsung HD103UJ ATA 1 TB | Corsair Force GT 120GB | Corsair AX750W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sennheiser PC360 | Qpad MK-80 | Qpad 5K |

Permalänk

testa grafikkortet i en annan pci-express port eller i en annan dator för och se om det är kortet.

//BlackHorizon

Permalänk

Har du koll på temperaturen på kortet? Kan mycket väl vara så att de blir överhettat och stänger av sig själv av den anledningen, vanligtvis beroende på att de är mycket damm i kortets kylare. Har du inte gjort rent kortet på länge så rekommenderar jag att du tar ur de ur datorn och blåser rent de, gärna med trycklyft från burk eller kompressor, försök undvika dammsugare då denna kan skapa statisk elektricitet och förstöra kortet...

Kan också vara så, OM du har ett AMD grafikkort med catalyst 11.0 drivrutiner eller senare, att de är den automatiska överclocksfunktionen som spökar. På 11 utgåvan så ställer nämligen catalyst automatiskt om kortet i överclock läge utan att användaren behöver göra något själv, och du måste själv stänga av de om du inte vill använda detta. För mig skapade detta flimrande skärmar då catalyst själv ställde sig i ett ostabilt clockläge...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Jag sitter i skolan nu men jag får testa lite när jag kommer hem. Jag har ju inte rengjort graffekortet på 2 år så det är nog dags nu, hoppas det är så lätt.

Visa signatur

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 2600K @ 3,40 GHz | ASUS P8P67 Deluxe | XFX Radeon 7970 Black Edition 3 GB | Corsair Vengeance 4x4GB | Samsung HD103UJ ATA 1 TB | Corsair Force GT 120GB | Corsair AX750W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sennheiser PC360 | Qpad MK-80 | Qpad 5K |

Permalänk

Har du fått de att fungera nu?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

... har liknande problem!

Hej!

Min Acer 23" skärm ca 2 år dör helt plöstsligt också. "No signal", alternativt blåskärm där den gnäller på grafikkortet.
Datorn är i gång och fungerar men inte skärmen. Tog bort lite damm med damsugaren. Kortet sitter ganska nära mitt nättagg men inte precis bredvid. (Fractal Design Tesla W650)

Tempen på processorn är låg och grafikkortet ligger på ca 46 grader idle. Kör jag BFBC2 så går den upp till 70 grader. Är det normalt?

Hade överklockat mitt Radeon HD 5750 i programvaran catalyst. Har nu ställt tillbaka allt.

/Oliver

Stationär:
CPU: AMD Phenom II x4 955 3,2 Ghz (RB-C3)
GPU: Radeon HD 5750 1 GB
RAM: RAM 8 GB DDR3
PSU: Fractal Design Tesla W650
Mobo: Asus M4N98TD EVO
Chassi: Cool Master Storm Case
Kylning: CoolIT ECO A.L.C. CPU