Permalänk

får ingen bild :O

heej behöver hjälp med att jag inte får någon bild i datorn jag köpte ett nytt moderkort för inte så länge sen ett MSI ms 7525 coh då fick jag igen bild och då har jag köpt en ny proccersor men fortfarande igen bild och då köpte jag grafikkort fortfrande igen bild och har provat andra minnen och olika bildskärmar provat med olika hårddiskar också men fortfrande ingen bild och inga felmeddelanden helt svart är det SNÄLLA HJÄLP!!! ty på för hand jocke

Permalänk
Medlem

Har du provat en annan skärm ? (Låna en)
Verkar det hända något annat med datorn, verkar den boota till Windows, alltså jobbar hårddisken när du sätter på datorn osv ?

Edit: Hade du samma problem innan du bytte moderkort ?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASUS TUF Gaming B650M-Plus RAM: Kingston Fury Beast 6000MHz 64GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master 3S Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Vad är det för märke modell och ålder på nätagget och vilket grafikkort den ska driva?
Har du kollat på tillverkarens hemsida om moderkortet har rätt bios för att ens klarar av processorn?

Distanserna mellan moderkortet och chassit måste sitta rätt.
Moderkortet har 2 kontakter som behöver kablar från nätagget.
Grafikkortet kan också behöva någon kabel från nätagget. Antal varierar.
Grafikkortet, minnen, kablar kan sitta snett eller ej helt nedtryckt.
Minnen måste ibland sitta på vissa platser för att få bild eller starta. Testa 1 i taget i varje plats.

Hårddiskar, tangentbord, mus och all kringutrustning mm är totalt onödiga så länge som du inte får bild och kan orsaka felet så vänta med sånt. En Dator behöver 4 delar för att starta. 5 delar med bild.

Moderkort
Processor (Kylare)
Grafikkort (Skärm + Kabel)
Nätagg (kabel)
Minne

Ta isär allt och bygg ihop bara de viktigaste delarna igen.

Nollställa bios.
Finns flera sätt. Orka man läsa manualen gör man det sättet som står där. Annars tar kan man ut det runda platta batteriet som ser ut som ett mynt. Strömkabeln ska vara utdragen så det blir ordentligt gjort. Några var även tvungen att ta bort grafikkortet om de haft problem med bilden förut medans andra kunde ha den kvar. Funkar den går du in i bios, ställ in det du vill och sparar.

Edit:
Testa skärm+kabel med en annan dator.

Permalänk
Skrivet av MadFred:

Har du provat en annan skärm ? (Låna en)
Verkar det hända något annat med datorn, verkar den boota till Windows, alltså jobbar hårddisken när du sätter på datorn osv ?

Edit: Hade du samma problem innan du bytte moderkort ?

mina usb portar fungrade inte så jag kunde inte köra något så jag köpte nytt och sen ingen bild jo när jag startar den då går allt igen förutom att jag inte får någon bild ja jag provat andra skärmar plus vga och dvi ingången

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Vad är det för märke modell och ålder på nätagget och vilket grafikkort den ska driva?
Har du kollat på tillverkarens hemsida om moderkortet har rätt bios för att ens klarar av processorn?

Distanserna mellan moderkortet och chassit måste sitta rätt.
Moderkortet har 2 kontakter som behöver kablar från nätagget.
Grafikkortet kan också behöva någon kabel från nätagget. Antal varierar.
Grafikkortet, minnen, kablar kan sitta snett eller ej helt nedtryckt.
Minnen måste ibland sitta på vissa platser för att få bild eller starta. Testa 1 i taget i varje plats.

Hårddiskar, tangentbord, mus och all kringutrustning mm är totalt onödiga så länge som du inte får bild och kan orsaka felet så vänta med sånt. En Dator behöver 4 delar för att starta. 5 delar med bild.

Moderkort
Processor (Kylare)
Grafikkort (Skärm + Kabel)
Nätagg (kabel)
Minne

Ta isär allt och bygg ihop bara de viktigaste delarna igen.

Nollställa bios.
Finns flera sätt. Orka man läsa manualen gör man det sättet som står där. Annars tar kan man ut det runda platta batteriet som ser ut som ett mynt. Strömkabeln ska vara utdragen så det blir ordentligt gjort. Några var även tvungen att ta bort grafikkortet om de haft problem med bilden förut medans andra kunde ha den kvar. Funkar den går du in i bios, ställ in det du vill och sparar.

Edit:
Testa skärm+kabel med en annan dator.

har provat olika kablar och allt och allt sitter som det ska... jag har nog provatt att ta ur batteriet och allt så men verkar inte funka

Permalänk

Du kan ju skriva vad din dator innehåller också, kanske är något som är okompatibelt?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

Du kan ju skriva vad din dator innehåller också, kanske är något som är okompatibelt?

moderkort: MSI ms 7525
cpu: intel pentium E5500
minne: 2 gig pc2-6400 800 mhz
grafik: nvidia gt 220 1 gig
hårdisk: 140 gig sata
nätagg: 530w

Permalänk
Medlem
Skrivet av hourglass:

nätagg: 530w

Du glömde märke modell och ålder. Helt meningslöst att bara skriva antal watt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hourglass:

heej behöver hjälp med att jag inte får någon bild i datorn jag köpte ett nytt moderkort för inte så länge sen ett MSI ms 7525 coh då fick jag igen bild och då har jag köpt en ny proccersor men fortfarande igen bild och då köpte jag grafikkort fortfrande igen bild och har provat andra minnen och olika bildskärmar provat med olika hårddiskar också men fortfrande ingen bild och inga felmeddelanden helt svart är det SNÄLLA HJÄLP!!! ty på för hand jocke

Punkt?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]