[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Anledningen till att vi byter är att swepool har blivit utsatt för en attack där det finns users som inte skickar in vinnande shares => de får betalt men vi löser inga block => swepool får slut på kapital. Swepool har gått ca 75btc back per dag nu senaste dagarna och jag beklagar att jag inte kunnat haft större framförhållning.

Jag ser proportional som en mellanväg tills jag lyckats lista ut hur jag ska göra en pay-per-share modell som är svårare att fuska på.

Enda skillnaden nu mellan bitcoins.lc och swepool är att ni får betalt direkt vid blocklösning på swepool medan ni får vänta 120 block på bitcoins.lc.

Jag hade varnat dig om detta innan. Alltid lätt att va efter klok, fast nu vill nog fler av oss veta var i blocket vi ligger. Hur många shares sin miner har gjort denna rundan. Vill ju göra klart rundan, fast inte fortsätta på nästa. Kör själv bara PPS. Hoppas denna rundan är delad på hela 50BTC. Blir disconnectad väldigt ofta idag och igår.

Får bli att byta snart.. trist men sant.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Jag hade varnat dig om detta innan. Alltid lätt att va efter klok, fast nu vill nog fler av oss veta var i blocket vi ligger. Hur många shares sin miner har gjort denna rundan. Vill ju göra klart rundan, fast inte fortsätta på nästa.

Det vill jag också, statistik är påväg.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

så man behöver aldrig äta om man spelar dator? Jag har löst världssvälten!!:D

Det krävs inte lika mycket i alla fall.

Permalänk
Medlem

Se nu till att rösta på PPS hos BitCoins.lc! http://bitcoinslc.uservoice.com/forums/119221-general/suggest...

Jine har ju lovat om tillräckligt visar intresse så implementeras det efter helgen! Det är ju vi användare som vinner på det, åå vi helt plötsligt kan se vad som händer. Och vi itne trevare i det mörka hela tiden!

Så ytterligare en gång, se till att rösta! Mycket viktigare än förra valet!

Edit
@Jine: Redan 8 röster, finns nog ett hyfsat intresse!
@treeo: Deras nya sätt att räkna stämmer ju inte med det gamla. Har de haft otur så får du mindre cash. Sedan så har de ju haft problem med statestiken. Det är nog lungt för din del så länge som din miner säger att din mhash är samma nu som då.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med swepool nu då? Jag låg på ca 220mhash/s förut å hade då 0,36 bitcoins / dag. Nu ligger jag på samma och har 0,1 bitcoins / dag.

Är det bara nått fel just nu på statistiken eller är det detta som kommer gälla i framtiden?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Vad har hänt med swepool nu då? Jag låg på ca 220mhash/s förut å hade då 0,36 bitcoins / dag. Nu ligger jag på samma och har 0,1 bitcoins / dag.

Är det bara nått fel just nu på statistiken eller är det detta som kommer gälla i framtiden?

Så är det med Proportionella System. Har du inte top 30% av hashes i kakan så är det bye bye! Därför jag får byta till antingen http://www.continuumpool.com/ eller deepbit.net köra PPS igen.

Har själv 350MH borde få minst 0.55 men med Prop så ligger jag endast på 0.2 >_<

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men vafan... Det är ju en MARKANT försämring. Katastrof.

A, fint... Nu ligger jag på 220mhash/s och 0.0000 bitcoins / dag.

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Men vafan... Det är ju en MARKANT försämring. Katastrof.

A, fint... Nu ligger jag på 220mhash/s och 0.0000 bitcoins / dag.

Skulle Eriik sen ha poolhopping anti-cheating installerat. Så blir det fritt fall utan fallskärm så fort du blir disconnectad för då drar dem av massor från dina share stats. Vilket kan blir så extremt som mindre än vad 1 PPS share gav dig innan mot vad din totala förtjänst för ett helt dygn! Därför jag är en Prop hatare!

Ex: PPS dygn 0.55BTC, Prop med några disconnections 0.005 BTC för ett dygn. (CP Sjukt jag vet!!)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Skulle Eriik sen ha poolhopping anti-cheating installerat. Så blir det fritt fall utan fallskärm så fort du blir disconnectad för då drar dem av massor från dina share stats. Vilket kan blir så extremt som mindre än vad 1 PPS share gav dig innan. Därför jag är en Prop hatare!

Det kommer inte bli samma system som slush och många andra kör på.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

testade bitcoins.lc nu... det e ju prop å nu har jag ändå typ 0,36 bitcoins / dygn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nä, nu får det vara nog. Blir att ta smällen för några timmars gratis shares.. nu kör jag på deepbit.net istället.

Lycka till Eriik hoppas det löser sig. Skulle du få napp med erbjudandet du sa innan och byter till PPS igen så skicka gärna ett mail.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Så är det med Proportionella System. Har du inte top 30% av hashes i kakan så är det bye bye! Därför jag får byta till antingen http://www.continuumpool.com/ eller deepbit.net köra PPS igen.

Har själv 350MH borde få minst 0.55 men med Prop så ligger jag endast på 0.2 >_<

Hur funkar Continuumpool? Fattar ingenting på den sidan. Hur skaffar man account/worker?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Skrivet av PoulGrym:

Nä, nu får det vara nog. Blir att ta smällen för några timmars gratis shares.. nu kör jag på deepbit.net istället.

Lycka till Eriik hoppas det löser sig. Skulle du få napp med erbjudandet du sa innan och byter till PPS igen så skicka gärna ett mail.

Vadå gratis shares - vad yrar du i? Du får väl betalt för de shares som du skickat in??

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Se nu till att rösta på PPS hos BitCoins.lc! http://bitcoinslc.uservoice.com/forums/119221-general/suggest...

Jine har ju lovat om tillräckligt visar intresse så implementeras det efter helgen! Det är ju vi användare som vinner på det, åå vi helt plötsligt kan se vad som händer. Och vi itne trevare i det mörka hela tiden!

Så ytterligare en gång, se till att rösta! Mycket viktigare än förra valet!

Edit
@Jine: Redan 8 röster, finns nog ett hyfsat intresse!
@treeo: Deras nya sätt att räkna stämmer ju inte med det gamla. Har de haft otur så får du mindre cash. Sedan så har de ju haft problem med statestiken. Det är nog lungt för din del så länge som din miner säger att din mhash är samma nu som då.

Varför vill du ha pps? Det är mer lönsamt att köra som vi gör nu. Jag har räknat på samtliga transaktioner jag fått från bitcoin.lc. Samtliga utom 1 har överstigit det värde som man får på swepool per share. Vad spelar det för roll att man får vänta några timmar för att få del av sitt arbete. Nu när bitcoin.lc har cirka 100 Ghash/s så tar det inte lång tid. På det här sättet går all vinst från blocket ut till användarna vilket det inte gör om man kör pps.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Jag kan inte annat än säga, "vad var det jag sa"

Följ gärna vår twitter för uppdateringar också!

/ Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

likt föregående inlägg så beger jag mig tyvärr bortåt tills swepool åter har PPS eller bitcoins.lc har pps

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

tycker bitcoins.lc verkar bra, trots att det är proportionellt utdelat... Jag har ju till och med slight mer än vad swepool erbjöd mig / dag under PPS-tiden.

Varför skulle detta vara så fasansfullt dåligt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

tycker bitcoins.lc verkar bra, trots att det är proportionellt utdelat... Jag har ju till och med slight mer än vad swepool erbjöd mig / dag under PPS-tiden.

Varför skulle detta vara så fasansfullt dåligt?

personliga dåliga erfarenheter med prop-payment

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

personliga dåliga erfarenheter med prop-payment

Du får mer än gärna berätta varför för en som inte är så jätteinsatt, än... Genom att fråga lär man sig

Visa signatur

Permalänk

Worker's wage har gått från 0.26 till 0.13 nu (@Swepool) blir nog tyvärr att byta till en annan

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem

Oj oj .. stackars killar. För att ni inte ska bli så besvikna så ska jag visa lite siffror.

Okej, Just nu så har vi svårighetsgraden 567,358 .. det betyder att i ett medel (avrage) ska det bara behöva ta så många lösta shares för att vi ska hitta ett block. Right, just nu så har Swepools medel blivit betydligt högre. PPS ((50-4fee)/svårighetgraden 567,358) ~81µbtc per share. Nu skulle jag vilja ha mitt medel av vad jag fick med PPS säg 0.66BTC per dygn (350MH). Det skulle då motsvara 0,66/(46/567358)=8140 shares med mina 350MH/s

Hur många shares hinner jag med på den tiden (8140/1440min) = ~5.653 shares per minut.

Alltså kan jag på ett dygn skicka in 8140 shares. Proportionellt så ska det nu istället delas med vad det egentliga totala antalet shares i poolen det tar att hitta ett block, min procent av kakan är då 1.43% av 50BTC skulle bli ganska bra 0.71BTC (50/567358=88µbtc/share) det är utan poolens avgift på 4 BTC.

Självklart beror allt det där på hur många shares jag gör över vilken tid. I detta perfekta fall var det ett dygn. Då hade poolen lyckats hitta blocket på exakt på vad svårighetsgraden är. Nu är ju inget perfekt här. Det tar olika lång tid.

Senaste blocket tog 1066390 shares (86,46BTC @81µbtc PPS) Thu 20:12 >> Fri 12:19 det är 3:48 + 12:19 =16h 7min.

Istället skulle Prop kosta oss 50/1066390=~47µbtc.

Då denna rundan tog 16h 7min = 967 min * 5.653 = 5466 shares har jag teoretiskt skickat in.

5466 * 47µbtc = 0,256BTC VS PPS 81µbtc * 5466 = 0,443BTC vilket är alltså 58% mindre förtjänst än med PPS.

Summary: Du tävlar mot både mot dina pool vänner som kan ta större del av kakan mot vad du kan. Dessutom är det du själv som tar risken ifall du hittar ett block eller ej!

Skulle jag räkna om detta när det går bra istället. Blir ni bara surra! För det blir lika mycket skit ändå!

Det är du VS Alla andra i din pool. Bara den med mest MHash som skickar in flest shares inom snabbast tid, Vinner i Prop spelet.

P.S Kolla gärna så jag inte gjort något fel på någon uträkning. Har ju lunginflammation, så både hostar som fan och käkar antibiotika och har pulserande huvudvärk.

Cheers! PG's 0,02µbtc

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gör som några andra tidigare sagt och sätter mig på deepbit tills eventuellt bitcoinslc byter till PPS. Personligen som föredrar jag säker avkastning mot möjlig. Bitcoinslc hade ju ganska nyligen en jävla torka... Handlar ju bara om tur då. Något jag sällan har... Därav in på http://bitcoinslc.uservoice.com/forums/119221-general/suggest... och tryck till! Tror jag skall lägga den i signaturen.

@PoulGrym: Lägg dig och vila för fan... Bitcoins får du ju ändå! Usch att vara sjuk är verkligen skit

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

@PoulGrym: Lägg dig och vila för fan... Bitcoins får du ju ändå! Usch att vara sjuk är verkligen skit

Ligger redan och vilar.. men tack för omtanken ^_^

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklas1988:

Vadå gratis shares - vad yrar du i? Du får väl betalt för de shares som du skickat in??

Jag slutar skicka in fler nu så nu kommer mitt % att sjunka ner i botten ifall poolen inte hittar blocket inom närmsta timmarna. Istället kör jag på deepbit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Det är du VS Alla andra i din pool. Bara den med mest MHash som skickar in flest shares inom snabbast tid, Vinner i Prop spelet.

P.S Kolla gärna så jag inte gjort något fel på någon uträkning. Har ju lunginflammation, så både hostar som fan och käkar antibiotika och har pulserande huvudvärk.

Cheers! PG's 0,02µbtc

Du har nog feber också, för yrar gör du iaf.
När polens hashrate stiger, stiger också antalet block per dag.

Vad tror du det ger för utdelning?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Gör som några andra tidigare sagt och sätter mig på deepbit tills eventuellt bitcoinslc byter till PPS. Personligen som föredrar jag säker avkastning mot möjlig. Bitcoinslc hade ju ganska nyligen en jävla torka... Handlar ju bara om tur då. Något jag sällan har... Därav in på http://bitcoinslc.uservoice.com/forums/119221-general/suggest... och tryck till! Tror jag skall lägga den i signaturen.

Hur är det man ska rösta då? xD 3 votes om det är en väldigt bra idé, 2 om den är bra och 1 om den duger eller vadå?

Edit: Ajajaj vad valutan sjunker nu Account Balance is: 0.93322251 BTC (14.00 USD @ 15.00). Hoppas den återhämtar sig om ett tag. Kanske vid nya svårighetsgrad? Eller om Bitcoin kommer med i BBC den här gången?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Du har nog feber också, för yrar gör du iaf.
När polens hashrate stiger, stiger också antalet block per dag.

Vad tror du det ger för utdelning?

Jag lyssnar gärna på en förklaring, använd lite siffror från deepbit.net där har dem ett medel på 16 min per block. Totala nätverket ligger väl runt 2721 GH/s. Bara börja att skriva lite! Jag läser gärna dina resultat du visar oss.

Kör hårt!

Visa signatur
Permalänk

14 USD/BTC nu. Dags att investera snart kanske?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

14 USD/BTC nu. Dags att investera snart kanske?

Tror det kommer sjunka ännu lägre.. runt $8~9.

Visa signatur
Permalänk
Medlem