"Vilken bildskärm för X kronor"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jennie12:

14 ms kan det verkligen vara något å ha om man lirar fps spel? o.0 Finns det ingen 120 hz skärm du skulle kunna rekommendera?

Råkade länka till fel produkt. Denna ska det vara:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=623526

120Hz alternativ
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=628084

Permalänk
Medlem

Nu har ja fått tummen ur ... och beställt en Dell U2311H Tack Kol för tipset

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

* Användningsområden = Spel, PS3 och Film
* Önskad storlek = ca 27 tum
* Din budget = 7500 Kr

Permalänk
Medlem

Är ute efter en uppgradering.

Jag har kört på min trogna 17" skärm nu i ett par år, en Samsung Syncmaster 740BF, men nu när grabben samlar till en dator så funderar jag på att köpa en ny skärm till mig och donera min pärla. Jag blir hjälte samtidigt som jag är ursäktad att spendera på mig själv;)

Jag följer mallen:

* Användningsområden = FPS + övrig gaming.
* Önskad storlek = Tänkte ta nåt steg upp från 17", inte över 23" dock. Jag vill kunna släpa med mig skärmen på lan. Snabb respons är viktigt, men tilt och pivot och annan skit bryr jag mig inte så mkt om.

* Din budget = ca 2500 kan jag nog sträcka mig till.

Särskilda önskemål (om du har några sådana)
* Önskad upplösning = Så hög som möjligt?
* Önskat format = Har aldrig haft wide-screen förut och är kass på format. Rekomenderas wide? Vänjer man sig?
* Önskad Panel = En snabb en för fps, tn då får jag anta?
* Önskad skärmyta = Spelar ingen roll, jag vänjer mig nog med matt som glansig.
* Önskad Hz = Hög?
* Butik = komplett eller nåt annat som man kan lita på.
* Märke = Har hört dåliga saker om benq, att de tar genvägar med kvaliteten. Nåt märke med bra pixelgaranti?

Jag har kollat på LG W2363D (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=628084)som rekommenderades i början, dock så vet jag inte hur det är med 3d-stöd, märker man av det om man inte nyttjar det för 3d? Tänker ju inte sitta med brillor när jag spelar... Men, verkar som om folk är nöjda, ok pris och modern teknik. Shoot!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Redstar:

Jag har kört på min trogna 17" skärm nu i ett par år, en Samsung Syncmaster 740BF, men nu när grabben samlar till en dator så funderar jag på att köpa en ny skärm till mig och donera min pärla. Jag blir hjälte samtidigt som jag är ursäktad att spendera på mig själv;)

Jag följer mallen:

* Användningsområden = FPS + övrig gaming.
* Önskad storlek = Tänkte ta nåt steg upp från 17", inte över 23" dock. Jag vill kunna släpa med mig skärmen på lan. Snabb respons är viktigt, men tilt och pivot och annan skit bryr jag mig inte så mkt om.

* Din budget = ca 2500 kan jag nog sträcka mig till.

* Önskad upplösning = Så hög som möjligt?
* Önskat format = Har aldrig haft wide-screen förut och är kass på format. Rekomenderas wide? Vänjer man sig?
* Önskad Panel = En snabb en för fps, tn då får jag anta?
* Önskad skärmyta = Spelar ingen roll, jag vänjer mig nog med matt som glansig.
* Önskad Hz = Hög?
* Butik = komplett eller nåt annat som man kan lita på.
* Märke = Har hört dåliga saker om benq, att de tar genvägar med kvaliteten. Nåt märke med bra pixelgaranti?

Jag har kollat på LG W2363D (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=628084)som rekommenderades i början, dock så vet jag inte hur det är med 3d-stöd, märker man av det om man inte nyttjar det för 3d? Tänker ju inte sitta med brillor när jag spelar... Men, verkar som om folk är nöjda, ok pris och modern teknik. Shoot!

Det är en den bästa spelskärmen för de pengarna. Kör på den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacar:

* Användningsområden = Spel, PS3 och Film
* Önskad storlek = ca 27 tum
* Din budget = 7500 Kr

Fujitsu P27T-6, Dell U2711 eller chansa på en Hazro om du vill ha glossy skärmyta.

Det som talar emot U2711 är att det är skärmen som har högst input lag av dessa men U2711 har aningen snabbare respons än Fujitsun.

Permalänk

tjena

* Användningsområden = Spela, spelar allt från FPS till strategi.
* Önskad storlek = 22->

* Din budget = 1600kr skulle jag kunna tänka mig att lägga.

* Önskad upplösning = 1080p
* Önskat format =nja inte 4:3 iaf ^^
* Önskad Panel = njet
* Önskad skärmyta = använder matt nu, men det spelar ingen roll.
* Önskad Hz = 60->
* Butik = inte så honket bara jag får min vara
* Märke = ingen plasta skit

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Råkade länka till fel produkt. Denna ska det vara:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=623526

120Hz alternativ
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=628084

Kol du verkar ha koll på vilka som skärmar som passar vem men.
Jag undrar om inte Eizo foris 23 FS2331-BK är ett bättre alternativ än dell U2311 i pris klassen 2000-2500:-?
speciellt nu när den ligger runt 2k.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozzyone:

Kol du verkar ha koll på vilka som skärmar som passar vem men.
Jag undrar om inte Eizo foris 23 FS2331-BK är ett bättre alternativ än dell U2311 i pris klassen 2000-2500:-?
speciellt nu när den ligger runt 2k.

Både U2311H och FS2331 är bra skärmar. En smaksak vad man föredrar. Dellen är aningen snabbare men Eizon har bättre kontrast.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xps_martin:

tjena

* Användningsområden = Spela, spelar allt från FPS till strategi.
* Önskad storlek = 22->

* Din budget = 1600kr skulle jag kunna tänka mig att lägga.

* Önskat format =nja inte 4:3 iaf ^^
* Önskad Panel = njet
* Önskad skärmyta = använder matt nu, men det spelar ingen roll.
* Önskad Hz = 60->
* Butik = inte så honket bara jag får min vara
* Märke = ingen plasta skit

Mvh

Överväg LG W2363D (Lite över din budget men bättre spelskärm än nedanstående)

Annars så välj BenQ G2420HDBL eller dess efterföljare GL2440HM

Permalänk
Medlem

* Användningsområden = (FPS-spel, RPG-spel, surf, bildbehandling, film etc)
* Önskad storlek =24"
* Min budget = 3000:- st. (tänkte mig 3 stycken, sida vid sida)

Särskilda önskemål.
* Önskat format = (16:9, 16:10, 4:3)
* Önskad Panel =
* Önskad skärmyta = (Matt, blank, halvblank)
* Önskad Hz =60+
* Butik = ert val
* Märke = Ert val !

Jag har själv tittat på * BenQ 24” LED G2420HDBL hos komplett... duger denna ?

( funderar även på att använda mig av ett sådant där trippelställ, delvis för att få skärmarna sitta ihop på ett bra sätt, men även att få dem en aning högre än ifall de enbart står på bordet direkt.)
Har idag min skärm så den övre kanten av skärmen är i jämnhöjd med min panna, enligt många rekommendationer så skall skärmarna vara snett nedåt, men detta finner jag är för lågt för mig, vad rekommenderar ni ? är detta helt personligt eller finns det nackdelar med personlig vinkling?
(jag sitter utvilad och bra, frågar bara för att kolla vad andra tycker..!)

Har idag en 22" Samsung 226BW och den tycker jag är väldigt bra...
så då förstår du/ni hur pass kräsen jag är

Tacksam för alla förslag !

Visa signatur

Thomas.

Permalänk

hej på er och jag hoppas att ni kan hjälpa mig med mitt val.
Jag har under de senaste månaderna kollat på skärmar i olika prisklasser.
Först var jag inne på att testa någon billig benQ men efter att ha gått in på elgiganten och sett en av skärmarna(den billiga 24 vanliga lcd skärmen för runt 1200 kr) så blev jag besviken på den. Min gamla 4:3 19 tft från typ 2005(den var en budgetskärm ) som jag har nu har typ bättre betraktningsvinklar och mindre Blacklight bleeding än den så jag bestämde mig för att höja budgeten till runt 2000 kr.

Nu de senaste tiden har jag läst mycket och två modeller har intresserat mig mest, UH2311 och Eizo Foris fs2331.
Uh2311 med IPS ska vara lite snabbare i spel( kommer spela FPS som BF2,BF3 och lite cod) men den ska ha avsevärt mycket sämre svärta men bättre färger( hur mycket bättre vet jag inte)
jag ska även se film så bildkvalitet är viktigt och inte bara snabbhet är inte viktigast men tydligen ska eizon ha lite ghosting. Värt att nämna är att jag aldrig upplevt ghosting på min nuvarande skärm (http://www.amazon.co.uk/Digimate-L1916-TFT-LCD-Monitor/dp/B00...).

Sen har jag läst att det är lite som ett lotto att köpa dell skärmen. En del exemplar har konstiga fel och många har fått skicka tillbaka flera gånger för att efter ett 2-3 gånger få en frisk skärm och jag har inge lust o göra det.

Ni som själva har en av de två skärmarna, kan ni säga hur ni upplever er skärm? upplever ni mkt ghosting?

tack i förhand hoppas ni kan hjälpa mig för som ni antagligen märkt har jag köpångest när det gäller såna saker.

Permalänk
Skrivet av kol:

Överväg LG W2363D (Lite över din budget men bättre spelskärm än nedanstående)

Annars så välj BenQ G2420HDBL eller dess efterföljare GL2440HM

Tackar, la en beställning på LG'n

Permalänk
Medlem

* Användningsområden = FPS-spel (mest CS 1.6 och BFBC2), surf, film
* Önskad storlek = 23/24"
* Din budget =2000

* Önskad upplösning = Full HD
* Önskat format = Spelar ingen roll
* Önskad Panel = Spelar ingen roll
* Önskad skärmyta = Helst matt
* Önskad Hz = Så mycket som möjligt
* Butik = Spelar ingen roll
* Märke = Spelar ingen roll

Finns det skärmar med mer än 75hz men mindre än 120hz? TV apparater har ju normalt minst 100hz så jag tycker det verkar konstigt att datorskärmar inte har det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Luccifer:

* Användningsområden = FPS-spel (mest CS 1.6 och BFBC2), surf, film
* Önskad storlek = 23/24"
* Din budget =2000

* Önskad upplösning = Full HD
* Önskat format = Spelar ingen roll
* Önskad Panel = Spelar ingen roll
* Önskad skärmyta = Helst matt
* Önskad Hz = Så mycket som möjligt
* Butik = Spelar ingen roll
* Märke = Spelar ingen roll

Finns det skärmar med mer än 75hz men mindre än 120hz? TV apparater har ju normalt minst 100hz så jag tycker det verkar konstigt att datorskärmar inte har det.

LG W2363D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BoofnBafn:

hej på er och jag hoppas att ni kan hjälpa mig med mitt val.
Jag har under de senaste månaderna kollat på skärmar i olika prisklasser.
Först var jag inne på att testa någon billig benQ men efter att ha gått in på elgiganten och sett en av skärmarna(den billiga 24 vanliga lcd skärmen för runt 1200 kr) så blev jag besviken på den. Min gamla 4:3 19 tft från typ 2005(den var en budgetskärm ) som jag har nu har typ bättre betraktningsvinklar och mindre Blacklight bleeding än den så jag bestämde mig för att höja budgeten till runt 2000 kr.

Nu de senaste tiden har jag läst mycket och två modeller har intresserat mig mest, UH2311 och Eizo Foris fs2331.
Uh2311 med IPS ska vara lite snabbare i spel( kommer spela FPS som BF2,BF3 och lite cod) men den ska ha avsevärt mycket sämre svärta men bättre färger( hur mycket bättre vet jag inte)
jag ska även se film så bildkvalitet är viktigt och inte bara snabbhet är inte viktigast men tydligen ska eizon ha lite ghosting. Värt att nämna är att jag aldrig upplevt ghosting på min nuvarande skärm (http://www.amazon.co.uk/Digimate-L1916-TFT-LCD-Monitor/dp/B00...).

Sen har jag läst att det är lite som ett lotto att köpa dell skärmen. En del exemplar har konstiga fel och många har fått skicka tillbaka flera gånger för att efter ett 2-3 gånger få en frisk skärm och jag har inge lust o göra det.

Ni som själva har en av de två skärmarna, kan ni säga hur ni upplever er skärm? upplever ni mkt ghosting?

tack i förhand hoppas ni kan hjälpa mig för som ni antagligen märkt har jag köpångest när det gäller såna saker.

Om du inte störs av ghosting på din gamla skärm kommer du inte att störas av det på Eizon heller så kör på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

LG W2363D

Skulle du säga att det är bättre att spara lite pengar o lägga på en LED skärm med 3d typ LG D2342P eller är det samma skit fast lite mindre strömkrävande?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Luccifer:

Skulle du säga att det är bättre att spara lite pengar o lägga på en LED skärm med 3d typ LG D2342P eller är det samma skit fast lite mindre strömkrävande?

Inte för LED (ingen direkt fördel förutom möjligtvis strömförbrukning) utan i så fall för att du vill ha 120Hz via HDMi som jag tror att D2342P erbjuder. Det är en ny modell och har inte särskilt bra koll på den om jag ska vara ärlig.

Om du bara ska ha den för PC-bruk är det onödigt att köpa D2342P.

Permalänk
Medlem

Okej men då tar jag nog och beställer en LG W2363D

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Ange:
* Användningsområden = Spel, internet etc
* Önskad storlek = 24"
* Din budget = upp till ~4000-4500

* Önskad upplösning = 1920x1200 (vill ha dom extra pixlarna)
* Önskat format = 16:10
* Önskad Panel = spelar ingen roll
* Önskad skärmyta = spelar ingen roll
* Önskad Hz = 60+
* Butik = dustin, inet, misco, komplett
* Märke = ingen benq

Svårt att välja skärm, vill ha en som funkar i spel men ändå visar bra färger, kollar på en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=580584 (hp zr24w) men finns det någon bättre att välja? Dell's 24" IPS skärm verkar ha mycket problem med glow etc. Kollar även på 120hz LG skärmen oxå men denna gång skulle jag vilja köpa en skärm med bra kvalite i bilden

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk

Tänker nu ta tillfället i akt och äntligen införskaffa mig en ny skärm! valet står mest mellan dessa 2
http://www.inet.se/artikel/2203315/benq-tft-24-gl2440hm
http://www.inet.se/artikel/2204704/samsung-tft-24-s24a300b-le...
http://cdon.se/hemelektronik/lg_monitor_23%22_wide_lcd_fhd_3d...

Film och spel är väl det skärmen kommer användas mest till, frågan är vilken utav dem?

tack på förhand

Permalänk

Ange:
* Användningsområden = Film och Xbox
* Önskad storlek = 32"
* Din budget = upp till ~5000-6000

Jag vill ha en tv som jag kan kolla på film med och spela xbox. Viktigt är att det är bra bild, dvs kontrast, svärta osv. Kollat runt lite, skulle denna kunna vara något ? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=590799
Jag gillar samsungs led tv då dem är tunna och stilrena men inget måste.
Så vilken är den bästa 32" för min budget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Tänker nu ta tillfället i akt och äntligen införskaffa mig en ny skärm! valet står mest mellan dessa 2
http://www.inet.se/artikel/2203315/benq-tft-24-gl2440hm
http://www.inet.se/artikel/2204704/samsung-tft-24-s24a300b-le...
http://cdon.se/hemelektronik/lg_monitor_23%22_wide_lcd_fhd_3d...

Film och spel är väl det skärmen kommer användas mest till, frågan är vilken utav dem?

tack på förhand

LGn verkar rekomenderas ganska ofta i dessa trakter, men den är ju så sjukt ful.

Permalänk
Medlem

Letar efter en skärm med "slät" frontpanel. Att det inte är någon kant mellan ytan som visar bilden och ramen. Finns det?

Permalänk
Inaktiv

Funderar på att köpa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=623526 och vill höra om den kommer funka bra kopplad till min xbox 360? kommer köra mest shooting spel men också racing och allt annat, så är rädd att jag kommer uppleva lagg? Leverar den här skärmen bra bildkvalité?

Har läst omdömen, men iom att dom flesta har monitorn uppkopplad till sin dator så kan det ju vara annorlunda spelkänsla än om man använder den till konsolen?
Och iom att jag har ett mindre rum så vill jag ha en monitor kopplad till xboxen och inte en tv samt att jag reser mycket så vill gärna ha med skärmen och xboxen på resan. Ingen lust att ha med en 42-50'' tv

Permalänk

Letar efter en 27 tumms skärm som har 120 hz, pris spelar inte så stor roll men under 3000 är ett plus.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

Letar efter en über 27 tummare för all-round användning, med fokus på färg, svärta samt 120hz.
Input-lag samt ghostning så minimalt som möjligt.
Skarp 1280x720 (720p) bild för krävande spel är ett stort plus.

Ange:
* Önskad storlek = 27 tum
* Din budget = 8000kr

Särskilda önskemål
* Önskad upplösning = 1920x1080
* Önskat format = 16:9
* Önskad Panel =
* Önskad skärmyta =
* Önskad Hz = 120

Tack på förhand
* Butik =
* Märke = (EJ Benq)
* Anslutningar = HDMI (1, 2), DVI, VGA (Ej ett måste)

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem

* Användningsområden = Surf och video skärm (Datorn den ska kopplas in i ska främst stå i köket och stå på bordet för o kunna kolla på aftonbladet etc vid morgon kaffet tex.)

Touchscreen för att slippa ha tangentbord + mus på köksbordet etc.
(Jag är högst medveten om att det kan bli kladdigt med feta frukost fingrar men anyway.)

* Önskad storlek = 21" - 24" (Även mindre går bra men ej större)
* Din budget = Ca: 3000kr

* Önskad upplösning = Ingen specifik
* Önskad Panel = Touchscreen
* Önskad skärmyta = Bäst för video och surf

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Jag köpte denna för 1 månad sedan för 1.7k från inet https://www.inet.se/artikel/2233491/lg-23-tft-w2363d-pf-120hz.
Tycker den är väldigt fin och skarp bild, gillar den starkt. Köpte också 3D-glajor för skoj skull ;).

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500k (4.5gHz), MB: Asus P8P65 PRO Rev(3.1),
PSU: XFX 750w (modular), RAM: 2x Crosair Vengence 1600mz 4024mb
Cooling: CoolIT ECO A.L.C CPU COOLER
Chassi: Raven rv03

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Problematick:

Letar efter en 27 tumms skärm som har 120 hz, pris spelar inte så stor roll men under 3000 är ett plus.

Skrivet av Mr Mack:

Letar efter en über 27 tummare för all-round användning, med fokus på färg, svärta samt 120hz.
Input-lag samt ghostning så minimalt som möjligt.
Skarp 1280x720 (720p) bild för krävande spel är ett stort plus.

Ange:
* Önskad storlek = 27 tum
* Din budget = 8000kr

Särskilda önskemål
* Önskad upplösning = 1920x1080
* Önskad Panel =
* Önskad skärmyta =
* Önskad Hz = 120

Tack på förhand
* Butik =
* Märke = (EJ Benq)
* Anslutningar = HDMI (1, 2), DVI, VGA (Ej ett måste)

Enligt prisjakt finns det bara två 27-tummare med 120 Hz i svenska butiker.