Jag har kört på min trogna 17" skärm nu i ett par år, en Samsung Syncmaster 740BF, men nu när grabben samlar till en dator så funderar jag på att köpa en ny skärm till mig och donera min pärla. Jag blir hjälte samtidigt som jag är ursäktad att spendera på mig själv;)
Jag följer mallen:
* Användningsområden = FPS + övrig gaming.
* Önskad storlek = Tänkte ta nåt steg upp från 17", inte över 23" dock. Jag vill kunna släpa med mig skärmen på lan. Snabb respons är viktigt, men tilt och pivot och annan skit bryr jag mig inte så mkt om.
* Din budget = ca 2500 kan jag nog sträcka mig till.
Särskilda önskemål (om du har några sådana)
* Önskad upplösning = Så hög som möjligt?
* Önskat format = Har aldrig haft wide-screen förut och är kass på format. Rekomenderas wide? Vänjer man sig?
* Önskad Panel = En snabb en för fps, tn då får jag anta?
* Önskad skärmyta = Spelar ingen roll, jag vänjer mig nog med matt som glansig.
* Önskad Hz = Hög?
* Butik = komplett eller nåt annat som man kan lita på.
* Märke = Har hört dåliga saker om benq, att de tar genvägar med kvaliteten. Nåt märke med bra pixelgaranti?
Jag har kollat på LG W2363D (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=628084)som rekommenderades i början, dock så vet jag inte hur det är med 3d-stöd, märker man av det om man inte nyttjar det för 3d? Tänker ju inte sitta med brillor när jag spelar... Men, verkar som om folk är nöjda, ok pris och modern teknik. Shoot!