Permalänk
Medlem

Besviken på Razer Mamba

Tjo!
Jag köpte en Razer Mamba för ungefär 1,5 år sen och jag har haft massa krångel med den..
Redan första halvåret började scrollen gnissla som fan.
Dustin skickade då en ny Mamba.
Men ett halvår senare så börjar högra gummigreppet lossna.
Och nu ett halvår efter att de högra gummigreppet började lossna så har nu vänstra också släppt.
Så nu rör sig gummigreppen hela tiden när jag använder musen.
Dåligt lim eller något kanske..

Förutom de problemen, så krånglar den när man ska byta från trådlöst till sladdläge eller tvärtom så kan man inte trycka på något med musen..
Och nu känns det som att högerklick och vänsterklick är alldeles för lösa.
Jag kan inte ens vila fingrarna utan att de trycks ner!?
Vet inte om det bara är jag eller om jag håller fel, men ändå konstigt att det uppstod nyligen!

Inga extrema problem, men tillräckligt för en sådan dyr mus som den är.

Garantin på Dustin var 1 år, vilket det redan har passerat.
Men har man fortfarande rätt att klaga på Razer om varan?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyCow:

Tjo!
Jag köpte en Razer Mamba för ungefär 1,5 år sen och jag har haft massa krångel med den..
Redan första halvåret började scrollen gnissla som fan.
Dustin skickade då en ny Mamba.
Men ett halvår senare så börjar högra gummigreppet lossna.
Och nu ett halvår efter att de högra gummigreppet började lossna så har nu vänstra också släppt.
Så nu rör sig gummigreppen hela tiden när jag använder musen.
Dåligt lim eller något kanske..

Förutom de problemen, så krånglar den när man ska byta från trådlöst till sladdläge eller tvärtom så kan man inte trycka på något med musen..
Och nu känns det som att högerklick och vänsterklick är alldeles för lösa.
Jag kan inte ens vila fingrarna utan att de trycks ner!?
Vet inte om det bara är jag eller om jag håller fel, men ändå konstigt att det uppstod nyligen!

Inga extrema problem, men tillräckligt för en sådan dyr mus som den är.

Garantin på Dustin var 1 år, vilket det redan har passerat.
Men har man fortfarande rätt att klaga på Razer om varan?

Tacksam för svar!

Elektronik har man rätt att reklamera för fel upp till tre år. Står någonting om det på konsumentverket. Zcenix kan mycket i ämnet med.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Beror också på hur du har använt den. Är du en extrem spelare och använder den hårt så är de klart att den tar stryk. Har haft min Naga i snart 1 år och den är som ny i princip.

Man ska också rengöra sina möss ibland efter ett par månader (1/2 år) iallfall då håller de längre och ser bättre ut.

Annars om garantin är 1 år så har du nog passerat detta och får helt enkelt köpa en ny mus. Tror inte du kan lämna in den och få en ny tyvärr.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Beror också på hur du har använt den. Är du en extrem spelare och använder den hårt så är de klart att den tar stryk. Har haft min Naga i snart 1 år och den är som ny i princip.

Man ska också rengöra sina möss ibland efter ett par månader (1/2 år) iallfall då håller de längre och ser bättre ut.

Annars om garantin är 1 år så har du nog passerat detta och får helt enkelt köpa en ny mus. Tror inte du kan lämna in den och få en ny tyvärr.

Mjo, sitter ju vid datorn hela tiden.. så den slits väll antar jag.
Fast ändå lite tråkigt med en sådan dyr mus, fast jag har iaf lärt mig att det inte alltid lönar sig att köpa det dyraste

Permalänk
Skrivet av JellyCow:

Mjo, sitter ju vid datorn hela tiden.. så den slits väll antar jag.
Fast ändå lite tråkigt med en sådan dyr mus, fast jag har iaf lärt mig att det inte alltid lönar sig att köpa det dyraste

Nej det är som man spelar mycket och trycker hårt. Tänk på hur många klick du gör per dag, den tar stryk.

Jo microsoft har en bra mus, Explorer 3.0, kostar nästan ingenting och håller jätte länge sen när den går sönder köper man bara en ny

Visa signatur

Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Nej det är som man spelar mycket och trycker hårt. Tänk på hur många klick du gör per dag, den tar stryk.

Jo microsoft har en bra mus, Explorer 3.0, kostar nästan ingenting och håller jätte länge sen när den går sönder köper man bara en ny

Sant, fast vill ha en spelmus, så de blir lite dyrare..

Permalänk
Skrivet av JellyCow:

Sant, fast vill ha en spelmus, så de blir lite dyrare..

Jo det är sant men med vanligt bruk håller dessa ett bra tag också. Dock har jag ingen mamba själv men sitter på Nagan vilket är underbart.

Visa signatur

Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Elektronik har man rätt att reklamera för fel upp till tre år. Står någonting om det på konsumentverket. Zcenix kan mycket i ämnet med.

Det stämmer till vissdel.
Om det nu inte ändrat sen mina 2 år i försäljning inom elektronik.
Du har 3 års reklamationsrätt. Första 6 månaderna av dessa är de upp till butiken du köpt av att bevisa att felet är handhavande.
Resterande tid är det upp till kunden att faktiskt bevisa att de är ett fel som varit sen den köptes. De ska alltså vara ett fabriksfel och inte wear-an-tear
Det är fin linje att balansera fram på, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Du har 3 års reklamationsrätt. Första 6 månaderna av dessa är de upp till butiken du köpt av att bevisa att felet är handhavande.
Resterande tid är det upp till kunden att faktiskt bevisa att de är ett fel som varit sen den köptes. De ska alltså vara ett fabriksfel och inte wear-an-tear

så var det nog, alltid finns det någon klausul som sätter käppar i hjulen.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Okej, ska försöka få tag på razer.
Tack för svar!

Permalänk
Antielefant
Skrivet av sj6:

Skrivet av RedFLip:

Stämmer, dock skulle jag tveka både en och två gånger innan jag tar emot en väldigt sliten mus på reklamation annat än för exempelvis laserfel. Kedjan jag jobbar åt skulle inte ta emot den.

Just datormöss får snarare ses som förbrukningsvara än något annat då slitaget ibland kan bli extremt, och trådlösa möss tenderar dessutom att gå i backen ett antal gånger under sin livstid.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Stämmer, dock skulle jag tveka både en och två gånger innan jag tar emot en väldigt sliten mus på reklamation annat än för exempelvis laserfel. Kedjan jag jobbar åt skulle inte ta emot den.

Just datormöss får snarare ses som förbrukningsvara än något annat då slitaget ibland kan bli extremt, och trådlösa möss tenderar dessutom att gå i backen ett antal gånger under sin livstid.

Det är sant, möss slits ju trots allt extremt mycket..
Kanske får acceptera det och investera en ny.. dock inte den dyraste denna gång

Permalänk
Medlem

razer har 2 års garanti på sina möss.

när jag läser den generella garantiinformationen hos dustin så står det att de har olika lång garanti beroende på produkten.
kan faktiskt vara så att de har missat att razer har 2 års garanti på sina möss , hör med dem , och informera dem om att det faktiskt är 2 års garanti som gäller från razer.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Men det är väll inte 2 år på trådlösa möss?
Eller räknas mamban som både och?

Permalänk
Dustin AB

Tjena!

Maila mig ordernumret så löser vi det; jm@dustin.se

Mamban har två års garanti, ska styra upp det på webben också.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Tjena!

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Okej, tack !

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Tjena!

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Schysst support! Sånt uppskattas.