Permalänk

Frisk luft!

Hejsan

Igår kom jag precis hem från 4-dagars lanande på Dreamhack. Däckade vid 2-tiden på eftermiddagen och har sovit fram tills tisdag morgon. Nu när jag precis var påväg att packa upp datorn kändes det skittrist att gå ner i min lilla gillestuga som är så attans tråkig och grå. Så vadfan tänkte jag. Varför inte flytta ut gejmandet på våran altan i trädgården?

Detta albumet kommer att fokusera enbart på datorhörnan, så inga bilder på mina andra fina ögonstenar.

Om någonting är skrivet lite flummigt eller osammanhängande kan det vara för att Google Chrome krashade 2(!) gånger under tiden jag höll på att skriva. -.-

Bilderna är tagna med en Fujifilm skräpkamera då min Panasonic Lumix blev stulen under Dreamhack.

Enjoy! / Sievers

UPDATE: Började regna, men var väl förberred med både handduk och markis.

http://youtu.be/8QjZYVqZ5yw

UPDATE 2: Börjar bli kallt och mörkt ute så har tagit på mig ett underställ. Grannarna kollar konstigt på mig :S
Iallafall så har jag riktigt bra temparaturer i idle, 15 grader!!

Frisk luft!

Permalänk
Medlem

Haha, myspys att sitta ute Man borde ha tak så man kan sitta ute även om det regnar Beklagar att din kamera blev stulen -.- så sjukt sorgligt vad för människor det finns, det värsta är ju för dom själva anser jag.. Förstå vad svårt att våga lita på andra om man inte litar på sig själv?
Haha. När jag spelade på ett lan i uppsala, som heter birdie, så hittade min flickvän en 100ing bakom våra platser, på marken. Men i och med att det inte var våran tog vi inte upp den. Tänk om alla kunde göra så
5/5 fina bilder

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Skrivet av krutovs:

Haha, myspys att sitta ute Man borde ha tak så man kan sitta ute även om det regnar Beklagar att din kamera blev stulen -.- så sjukt sorgligt vad för människor det finns, det värsta är ju för dom själva anser jag.. Förstå vad svårt att våga lita på andra om man inte litar på sig själv?
Haha. När jag spelade på ett lan i uppsala, som heter birdie, så hittade min flickvän en 100ing bakom våra platser, på marken. Men i och med att det inte var våran tog vi inte upp den. Tänk om alla kunde göra så
5/5 fina bilder

+1. folk kan fan inte skilja på ditt och mitt.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk

Fet idé! Fina bilder, sweet idé att gibba ute. Men ser du vad som visas på skärmen? Min skärm har en tendens att reflektera en hel del ljus när man har uppdragen gardin etc. ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

riktigt gött att lira ute:P så länge inte solen lyser på skärmen xD
Bra jobb med nallen!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av krutovs:

Haha, myspys att sitta ute Man borde ha tak så man kan sitta ute även om det regnar Beklagar att din kamera blev stulen -.- så sjukt sorgligt vad för människor det finns, det värsta är ju för dom själva anser jag.. Förstå vad svårt att våga lita på andra om man inte litar på sig själv?
Haha. När jag spelade på ett lan i uppsala, som heter birdie, så hittade min flickvän en 100ing bakom våra platser, på marken. Men i och med att det inte var våran tog vi inte upp den. Tänk om alla kunde göra så
5/5 fina bilder

Samtidigt lär jag mig av mina misstag, aldrig lämna något obevakat på dh! Men samtidigt riktigt trist.

Tackar för all fin kritik, och klart man kan sitta ute och spela när det regnar, kolla bara här:

Skrivet av PhenPhantom:

Fet idé! Fina bilder, sweet idé att gibba ute. Men ser du vad som visas på skärmen? Min skärm har en tendens att reflektera en hel del ljus när man har uppdragen gardin etc. ^^

Min är CRT helblankt glas. Trots det knappt några reflektioner men just nu är det samtidigt rättså molnigt, får se om det blir värre frammåt dan.

Permalänk
Medlem

Så du gillar iden att dra in kall luft med bak fläkten?:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Så du gillar iden att dra in kall luft med bak fläkten?:P

Nejnej, jag har "roterat" den för att sladden ska hamna ner mot moderkortet och mindre kabelhärva.

Galet vad X antal många insikter min dator hade fått vara med om. Mums!

Permalänk
Medlem

Haha trevligt galleri
Själv hade jag inte vågat ha datorn ute alls, även om jag hade haft tak över den.

4/5

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av unaimednr1:

Nejnej, jag har "roterat" den för att sladden ska hamna ner mot moderkortet och mindre kabelhärva.

Galet vad X antal många insikter min dator hade fått vara med om. Mums!

Jag som är nyvaken ser jag:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Hedersmedlem

Sweet!

Verkar vara gött att sitta utomhus och lira, även om jag inte skulle vågat. Alldeles för paranoid för en plötslig regnstorm på tvären liksom..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Sweet!

Verkar vara gött att sitta utomhus och lira, även om jag inte skulle vågat. Alldeles för paranoid för en plötslig regnstorm på tvären liksom..

Yees, fett najjs!

Din avatar säger resten

Permalänk
Medlem

Haha Jag är med på din bakgrundsbild!! Snubben som står upp med vit t-shirt till höger!

Permalänk

Ser ju trevligt ut:) hade satt mig på våran altan om jag hade haft en så lång nätverkskabel :>

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

En jordfelsbrytare hade inte suttit helt fel.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av Bouxer:

Haha Jag är med på din bakgrundsbild!! Snubben som står upp med vit t-shirt till höger!

Du skojar va? Vilken plats satt du på`? Det är jag som har tagit bilden nämnligen

Permalänk
Skrivet av warh0g:

En jordfelsbrytare hade inte suttit helt fel.

Kalla mig okunnig, men vad är det? Det är väl någon säkring i elcentralen av huset som bryter strömmen av säkerhet nångång?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av unaimednr1:

Kalla mig okunnig, men vad är det? Det är väl någon säkring i elcentralen av huset som bryter strömmen av säkerhet nångång?

stänger av strömmen om de blir kortslutning. och på den vi har är det typ en liten sak man behöver dra upp för att få på strömmen igen.

Permalänk
Avstängd

Nice :D, kanske testa att ha datorn på altanen (inglasat) på vintern och överklocka rejält med fina temperaturer

Permalänk
Skrivet av Keevink:

stänger av strömmen om de blir kortslutning. och på den vi har är det typ en liten sak man behöver dra upp för att få på strömmen igen.

Aha. Jofan. Har lindat in grenkontakten med en handduk just nu xD

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Nice :D, kanske testa att ha datorn på altanen (inglasat) på vintern och överklocka rejält med fina temperaturer

Haha, bra idé ifall man gillar att benchmarka i vinterjacka

Permalänk
Medlem

Toffel som fan med nallen (-1p), samtidigt var det kul att se att du verkligen hade ansträngt dig att slippa esd-skador på gfxet från nallen (+1p) och slutgligen var det skönt album (+4p)

Permalänk
Medlem

Synd att du fick kameran stulen, fick själv mitt älskade headset (SteelSeries 5H V2) stulet

Well well, fint galleri och vågat att ha den utomhus!

4/5p!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Skrivet av m3nl0l:

Synd att du fick kameran stulen, fick själv mitt älskade headset (SteelSeries 5H V2) stulet

Well well, fint galleri och vågat att ha den utomhus!

4/5p!

Ja där ser man, finns riktigt ohederliga personer i denna värld.

Tack! Blev lite rädd när det började ösa ner faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av unaimednr1:

Kalla mig okunnig, men vad är det? Det är väl någon säkring i elcentralen av huset som bryter strömmen av säkerhet nångång?

http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Din-elsakerhet/Elprodukter...

Finns att köpa på bl.a. Clas Ohlson, din lokala elbutik osv.

T.ex. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=155158683

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

aj aj aj! I Sverige har vi inte 220v längre, 230v är det som gäller vid fasspänning idag

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Skrivet av MarcusNO:

aj aj aj! I Sverige har vi inte 220v längre, 230v är det som gäller vid fasspänning idag

My bad. Morsan som har lärt mig att inte stoppa in gaffel i väggutaget när jag var liten p.g.a. 220V genom kroppen.

Permalänk

Danke!

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Nice :D, kanske testa att ha datorn på altanen (inglasat) på vintern och överklocka rejält med fina temperaturer

När jag precis köpt datorn i min sig så gick jag och en kompis ut 3 på natten och satte datorn på ett bord utomhus för att sen klocka, fick riktigt fina temperaturer och folk blev relativt häpna.
Det var ganska kallt (runt -15 om jag minns rätt) då eftersom att det var sent på natten och mitt i vintern dessutom hade jag satt en bordsfläkt på fullt ös som blåste in i datorn. Kunde lätt klocka en bit över 4GHz med min Q6600 på luft.

Dock var jag helat tiden rädd att det skulle börja snöa och vi hade lyckats få ut markisen som lite extra säkerhet. Hade dock aldrig vågat ha datorn på altanen i regnet på det viset med vattnet så närma och med en så liten markis, vår markis är 3ggr större och dessutom var det -15c så det var ”bara” snö som hade kommit för oss men jag var ändå livrädd.

Jag och en annan kompis testade även att öppna fönsterna mitt i vintern och fick upp lite tvärdrag, sedan satte vi datorn i ena fönsteröppningen och klockade, fick ganska fina reslutat då också.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

När jag precis köpt datorn i min sig så gick jag och en kompis ut 3 på natten och satte datorn på ett bord utomhus för att sen klocka, fick riktigt fina temperaturer och folk blev relativt häpna.
Det var ganska kallt (runt -15 om jag minns rätt) då eftersom att det var sent på natten och mitt i vintern dessutom hade jag satt en bordsfläkt på fullt ös som blåste in i datorn. Kunde lätt klocka en bit över 4GHz med min Q6600 på luft.

Dock var jag helat tiden rädd att det skulle börja snöa och vi hade lyckats få ut markisen som lite extra säkerhet. Hade dock aldrig vågat ha datorn på altanen i regnet på det viset med vattnet så närma och med en så liten markis, vår markis är 3ggr större och dessutom var det -15c så det var ”bara” snö som hade kommit för oss men jag var ändå livrädd.

Jag och en annan kompis testade även att öppna fönsterna mitt i vintern och fick upp lite tvärdrag, sedan satte vi datorn i ena fönsteröppningen och klockade, fick ganska fina reslutat då också.

Haha ska testa det i vinter Ska invänta en fin Finsk vinterdag på 35- xD Då lär jag väl få upp GPUn i 1Ghz

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...