[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Tror han syftar på zenus
http://www.zenuscase.net

Precis jag glömde ett "n" zenus ska det vara.
Tack Raines

Permalänk
Medlem

silikon

jag har den svart silikon redan och den är skönt, bra grepp, mjuk, enkel/lätt och jag är nöjd med den.
jag kan lägger upp film på youtube om du vill.

Skrivet av Inteno:

Någon som testat detta? http://www.playman.se/iphone/samsung-tillbehor/fodral-skal/sa... Är ju gratis frakt iaf Eller har någon tips på något annat fodral?

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Medlem

Beställde ett silikon från sentro.se. Har läst här på forumet att dom tydligen skall va ett bra företag. Men en sak fattar jag inte. Jag fyllde i FAKTURAMOTTAGARE och leveransuppgifter. Men sen på orderbekräftelsen står det att jag valt att betala med kort men det fanns inga alternativ på sidan. Någon som beställ därifrån?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag behöver hjälp. Älskar min SII men kan man stänga av signalen som talar om att laddningen är klar.

Permalänk

Hoppas verkligen någon har ett bra svar på detta nu. Börjar tröttna rejält på detta.

När jag använder telefonen så kan självaste medialjudet bli inaktiverad mitt i allt. Vet inte ännu om det är i samband med att "Tap to Voice" eller billäget aktiveras (det aktiveras automatiskt av nån J*vla anledning, även fast jag stoppar tjänsten samt aldrig någonsin går in på den själv) och efter det så funkar inget ljud förutom ringsignaler och sådana ljud samt volym.

Går jag in på volymkontrollen kan jag höja och sänka på ringvolym och alarm och då hör jag ljudet, kan även prata i telefon och det funkar som det ska. Men när jag sänker och höjer på media te.x då låter det ingenting.
Kan inte heller lyssna på musik på spotify,ljuduppspelaren,spel eller se på ett videoklipp på telefonen med ljud. Som att det är satt på Mute på just medialjudet.

Enda lösningen jag har hittat för detta problem är att starta om telefonen, men börjar bli lagomt less på att starta om telefonen varje gång detta händer. Vad kan vara fel? är det röststyrningen som ställer till denna dynga?

Tacksam för svar så fort som möjligt

/Niklas

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickebult:

Hoppas verkligen någon har ett bra svar på detta nu. Börjar tröttna rejält på detta.

När jag använder telefonen så kan självaste medialjudet bli inaktiverad mitt i allt. Vet inte ännu om det är i samband med att "Tap to Voice" eller billäget aktiveras (det aktiveras automatiskt av nån J*vla anledning, även fast jag stoppar tjänsten samt aldrig någonsin går in på den själv) och efter det så funkar inget ljud förutom ringsignaler och sådana ljud samt volym.

Går jag in på volymkontrollen kan jag höja och sänka på ringvolym och alarm och då hör jag ljudet, kan även prata i telefon och det funkar som det ska. Men när jag sänker och höjer på media te.x då låter det ingenting.
Kan inte heller lyssna på musik på spotify,ljuduppspelaren,spel eller se på ett videoklipp på telefonen med ljud. Som att det är satt på Mute på just medialjudet.

Enda lösningen jag har hittat för detta problem är att starta om telefonen, men börjar bli lagomt less på att starta om telefonen varje gång detta händer. Vad kan vara fel? är det röststyrningen som ställer till denna dynga?

Tacksam för svar så fort som möjligt

/Niklas

Gå in på Settings - Sound - Volume, där har säkert stängt av just medialjudet

Permalänk
Skrivet av Glazeh:

Gå in på Settings - Sound - Volume, där har säkert stängt av just medialjudet

"Går jag in på volymkontrollen kan jag höja och sänka på ringvolym och alarm och då hör jag ljudet, kan även prata i telefon och det funkar som det ska. Men när jag sänker och höjer på media te.x då låter det ingenting."

Med detta menar jag att jag är inne på den menyn under inställningar, när man höjer och sänker där inne så skall man ju höra hur högt ljudet blir, på alla staplar. Har maxat volymen på allt där och ändå är medialjudet mutad. Dvs alla andra ljud fungerar, men te.x ljudet som låter när man låser telefonen (går att välja till det ljudet) eller knappljud, scenvalsljud eller spel,film m,m som jag beskrev tidigare. :/

Måste tillägga att jag även provat stänga allt med inbyggda appkillern, både rensat ram och allt som körs. Endast reboot som får igång medialjudet igen..

Permalänk
Medlem

fungerande headset för SGS2

Hej,

Börjar bli riktigt frustrerad på branchen nu... Jag har letat efter ett par bra in-ear-lurar med mic samt volymknapp i evigheter... Allt är designat för iPhone-standarden...

Har för mig att iPhones 3,5mm kontakt är enligt följande:
|mic|ground|right|left

medans Samsungs är denna:
|ground|mic|right|left

Anledningen till Samsungs annorlunda wiring skall tydligen vara för att stödja nya tv-out standarden, men INGEN av de etablerade hörlurstillverkarna har hakat på detta...

Vissa hörlurar ger ifrån sig burkigt och dåligt ljud men återfår normalt ljud när man håller inne mic-knappen... Jag misstänker att detta har att göra med att man då sluter/öppnar kretsen mot ground-signalen men detta är rent spekulativt..

Någon som med säkerhet känner till ett headset som är 100% kompatiblet med SGS2?
Helst med volymknappar men ej ett krav så länge den har mic/svarsknapp samt bra ljud typ: Shure, Sennheiser, Klipsch etc.

/Olle

Permalänk
Medlem

Är mycket nöjd över mobilen men en sak jag trodde samsung hade fixat är att hemknappen inte skall glappa/sittalöst, det stör mig som satan. Samt att lås knappen är lite konstig, den kan man trycka ner på på sidorna ganska mycket utan att den låser sig.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min samsung galaxy s2 och håller på att leka med den. Vad är det första man bör göra nu när man har fått den?

Jag har lagt in mailen och skapat ett google account. Något annat jag ska göra? Ska man installera någon ny firmware eller så? Har inte kopplat in den i datorn ännu.

Permalänk

Har samma fundering som MMystery då jag också precis lagt händerna på denna underbara telefon!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm har en fråga. Går det att ställa in så att program och spel står i bokstavsordning i menyn? Hittar inget om det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Hmm har en fråga. Går det att ställa in så att program och spel står i bokstavsordning i menyn? Hittar inget om det.

Använd listvyn så blir det så.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Min drar väldigt mycket batteri. Har iofs använt den mest hela tiden sedan man fick igång den i onsdags men jag har redan laddat den 3ggr och nu är jag nere på 50%, och då har jag alltså bara haft den i 2 dagar.

Ska man kanske uppdatera till senaste versionen? Vet inte riktigt hur man gör men jag antar att det bara är Kies som ska uppdateras, eller?

Har även tankat ned android booster som jag använder.

Permalänk
Skrivet av MMystery:

Min drar väldigt mycket batteri. Har iofs använt den mest hela tiden sedan man fick igång den i onsdags men jag har redan laddat den 3ggr och nu är jag nere på 50%, och då har jag alltså bara haft den i 2 dagar.

Ska man kanske uppdatera till senaste versionen? Vet inte riktigt hur man gör men jag antar att det bara är Kies som ska uppdateras, eller?

Har även tankat ned android booster som jag använder.

Jag hoppas du inte har den på att automatiskt döda processer.
http://phandroid.com/2011/06/16/android-psa-stop-using-task-k...

Kies är programvaran till datorn, för att uppdatera telefonens firmware så kopplar du in den och söker efter uppdateringar.
Finns säkert en guide i programmet.

Permalänk
Medlem

Min Wifi uppkoppling slutade nyss att fungera. Jag råkade trycka "glöm" och nu går det inte att ansluta igen. Den går såhär: Ihågkommen > Autentiserar > Frånkopplad. Sen så hoppar rutan för lösenord upp hela tiden och man måste skriva om det. Sen upprepas samma sak igen... Hur fixar jag detta? :/

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Ingen som har kommenterat FW-uppdateringen? Håller på och uppdaterar just nu, får se om man märker någon skillnad

Permalänk
Medlem

Den nya uppdateringen är skön, den löser en hel del småproblem som gjorde att batteriet ibland tog slut snabbare än nödvändigt. Det står en hel del om den på Swedroid forum.
http://www.swedroid.se/forum/46027-diskussion-version-ke7-fin...

Permalänk
Medlem

Batteriet har gått ner till 67% på 3 timmar i standby mode!!! helt sjukt jag kan inte tro det!! och uppdateringen hittar jag inte jag trycker check får updates och den hittar inget. Börjar blir riktigt trött på telefonen

nyss gick den ner 7% på nån sekund....

Permalänk
Medlem

Har några frågor:

1. Kan man kategorisera sina bilder? Som det är nu har jag bara en kategori som heter "Camera" och där ligger alla mina bilder. Kan man göra undermappar där man kan lägga in bilderna, såsom t.ex. "Midsommar", "Nyårsafton" osv?

2. När jag ska skicka en av dom här bilderna så finns det alternativen bluetooth, gmail, messaging och wi-fi. Kan jag ändra så att alternativet är hotmail och inte gmail? Jag använder mest min hotmail och skulle föredra om det alternativet var där istället för gmailen som jag kanppt använder.

3. Jag använder Go Launcher EX och undrar om det finns någon setting som gör att jag en liten siffra dyker upp när jag har oläsa mail, dvs. typ "1" eller "2" beroende på hur många olästa mail jag har. Som det är nu stödjer bara mitt go launcher notification gmail och sms.

Permalänk
Skrivet av MMystery:

Har några frågor:

1. Kan man kategorisera sina bilder? Som det är nu har jag bara en kategori som heter "Camera" och där ligger alla mina bilder. Kan man göra undermappar där man kan lägga in bilderna, såsom t.ex. "Midsommar", "Nyårsafton" osv?

2. När jag ska skicka en av dom här bilderna så finns det alternativen bluetooth, gmail, messaging och wi-fi. Kan jag ändra så att alternativet är hotmail och inte gmail? Jag använder mest min hotmail och skulle föredra om det alternativet var där istället för gmailen som jag kanppt använder.

3. Jag använder Go Launcher EX och undrar om det finns någon setting som gör att jag en liten siffra dyker upp när jag har oläsa mail, dvs. typ "1" eller "2" beroende på hur många olästa mail jag har. Som det är nu stödjer bara mitt go launcher notification gmail och sms.

1. Skapa mappar i kamera mappen, vet inte om det går att göra direkt i Galleriet, om det inte går så kan du ladda ner en filhanterare och göra det själv. Astro och ES File Manager är väl dom populäraste antar jag.
2. Om du använder den inbyggda e-mail klienten (heter Epost i appdrawern) så borde den komma upp där.
3. Sök på Market, t ex "Mail Widget".

Permalänk
Medlem

Jag undrar om någon har samma problem som jag har?

Jag försöker få Facebook att använda push (dvs. så fort någon skriver i min logg, jag blir taggad eller dylikt). Så ska mobilen göra av sig ett ljud / vibrera eller whatever, Ni fattar?

Men jag kan inte få det att funka Funkar bara för meddelande / chatten.

Någon som har samma problem eller vet en lösning?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk

Kan någon som har en S:2a förklara för mig om man kan se filmer på den direkt från datorn? Samt om du sätter dig på busshålls platsen gå in i datorn och se filmen på telefonen, dvs du behöver inte varai samma nätverk som den? Eller du drar upp till norrland och sätter dig på ett trålöst nätverk eller surfar såkan du då gå in på din dator som står igång i andra halvan av Sverige se den filmen som du inte sett klart ännu?

Hur bra går det att använda den somhotspot?

Uppskattar svar!

/EatAndEnjoy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glazeh:

Batteriet har gått ner till 67% på 3 timmar i standby mode!!! helt sjukt jag kan inte tro det!! och uppdateringen hittar jag inte jag trycker check får updates och den hittar inget. Börjar blir riktigt trött på telefonen

nyss gick den ner 7% på nån sekund....

Det är just den här typen av problem som uppdatering löser.
Tills vidare kan du köra med appen Green Power, den löser många såna problem och ger allmänt längre batteritid och gör telefonen svalare.
Fråga: Är din telefon brandad ? Var köpte du den ifrån, eftersom du inte får någon uppdatering ? Du kan alltid roota den och flasha med Odin om du inte vill vänta på att din operatör skall få tummer ur och släppa igenom uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Jag försöker få Facebook att använda push (dvs. så fort någon skriver i min logg, jag blir taggad eller dylikt). Så ska mobilen göra av sig ett ljud / vibrera eller whatever, Ni fattar?

Hur ställer man in något utav det du har?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick en symbol överst förra veckan som jag inte kan få bort. Ett simkort med ett kugghjul på typ. När jag scrollar ner fältet för meddelanden står det under meddelanden "Telenor SE". Edit: Telenor SE står även längst upp på den sidan så det är inte där jag menar..
När jag trycker på den så kommer jag tillbaka till startsidan.. Hur fan får jag bort den?! Frågade kundservice på telenor men han hade ingen aning..

Allt funkar med telenor, alla inställningar kom automatiskt osv så inga problem med någonting förutom den jävla ikonen. ^^

Hoppas nån kan ge mig en lösning..

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen som vet? :>

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman1:

Fick en symbol överst förra veckan som jag inte kan få bort. Ett simkort med ett kugghjul på typ. När jag scrollar ner fältet för meddelanden står det under meddelanden "Telenor SE". Edit: Telenor SE står även längst upp på den sidan så det är inte där jag menar..
När jag trycker på den så kommer jag tillbaka till startsidan.. Hur fan får jag bort den?! Frågade kundservice på telenor men han hade ingen aning..

Allt funkar med telenor, alla inställningar kom automatiskt osv så inga problem med någonting förutom den jävla ikonen. ^^

Hoppas nån kan ge mig en lösning..

Ta en screen och släng upp så kan vi hjälpa dig lättare

Visa signatur

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Någon som har Widget locker och NoLED app installerad?

I så fall kan någon hjälpa mig?
Hur får man notifieringen från NoLED att visas om man har missat ett samtal eller fått ett SMS?

NoLED fungerade bra tills jag installerade Widget locker. Hur får man dom att samarbeta?
Jag vill gärna se en ikon vid missat samtal eller nytt sms. Så man slipper lyfta på luren låsa upp den och se om man inte har missat något.

Permalänk
Inaktiv

Behöver roota om min mobil efter senaste upgradering till KE7 vet någon vart jag kan hitta den nya KERNEL filen för root? Använde XWKDD ska jag använda den filen nu igen eller någon annan? helt noob