Permalänk
Inaktiv

Nya GTX 570M och 580M

http://www.engadget.com/2011/06/28/nvidia-announces-geforce-g...

Som ni kanske vet kommer dem nya GTX 570M och 580M snart, 580M kommer ersätta 485M och 570M kommer vara ca 20% snabbare än 470M... Intressant är också att GTX 570M kommer till Msi GT780R... Kanske vi får här i sverige då?
EDIT: Nu finns dem pa Notebookcheck!

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Permalänk
Medlem

hmmm, sånt där tycker jag också är intressant då jag går i tankar om ny laptop.
Är ju alltid kul att få ut så mycket som möjligt för pengarna ^^.

När gtx460 kom så var det ganska framtidssäkert menar jag. användes as lång tid av alla.

tycker att 560 kortet som finns nu känns lite osäkert, precis som att det skulle bytas ut när somhelst
eftersom det är väldigt likt 460M, knappt ingen skillnad alls

Permalänk
Medlem

Gtx570m.. Plötsligt blev min förhandsbokning på en g74 inte lika lockande... Maybe Nomaru can comment on rumors regarding 570m card on MSI G-series??

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar mysigt men det är synd att det är så små serier, blir ju sinnesjuka priser på datorer med dessa hig-end kort.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Verkar mysigt men det är synd att det är så små serier, blir ju sinnesjuka priser på datorer med dessa hig-end kort.

kan ligga något i det... och jag kommer inte ha råd om datorn hamnar runt 16-18.
tycker redan att 13-14 är för mycket

Så för min del så kanske det blir att beställa något snart ändå.

Permalänk
Medlem

Tänkte lägga 17k på en gtx560 g74.. Om MSI knåpar ihop en gtx 570 maskin för samma peng inom ca 2 månader så väntar jag glatt... Väntat med att köpa en ny laptop sedan januari, kan vänta lite längre.

Permalänk
Hedersmedlem

En maskin med 560 är redan dyr för ~13, allt över det känns helt omotiverat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

som man säger i norrland.. he drabba ingen fattig..

Permalänk
Hedersmedlem

Köp från deviltech då, lite mer pro över clevos modeller.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Kommer det säljas laptops med sli 580 snart och hur mkt kommer dom då att kosta? Någon som vet ifall asus eller msi kommer släppa en gaming laptop snart med sli 580m?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon151788:

Kommer det säljas laptops med sli 580 snart och hur mkt kommer dom då att kosta? Någon som vet ifall asus eller msi kommer släppa en gaming laptop snart med sli 580m?

Korten hade release igår, du får söka svaret i dig själv.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av anon151788:

Ja det kommer i Alienware M18x. http://www.notebookcheck.net/Geforce-GTX-570M-und-GTX-580M-an...
Snacka om spelprestanda.

Jag kommer iallafall invänta tills MSI GT780 kommer ut med nya GTX 570m innan jag byter ut min GX 660.
En laptop med GTX580m SLI är bara att drömma om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

En maskin med 560 är redan dyr för ~13, allt över det känns helt omotiverat.

Så sant så, men man får inte glömma att vi bor i Sverige.
Ta alienware tex.
Valde samma setup på en M18x
I Sverige hade man fått betala 21k och i USA 13k, fair? nej.
Men har alltid varit så.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman66:

Ja det kommer i Alienware M18x. http://www.notebookcheck.net/Geforce-GTX-570M-und-GTX-580M-an...
Snacka om spelprestanda.

Jag kommer iallafall invänta tills MSI GT780 kommer ut med nya GTX 570m innan jag byter ut min GX 660.
En laptop med GTX580m SLI är bara att drömma om.

Fan va göttens, GT780 är också ashäftig! Får bli en Alienware m18x med sli 580 för min del, man vågar aldrig ha den med ut haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Fan va göttens, GT780 är också ashäftig! Får bli en Alienware m18x med sli 580 för min del, man vågar aldrig ha den med ut haha.

fyfan :P. Man kan ju undra var alla pengar kommer från.

En alienware m18x med 580M SLI kommer garanterat kosta runt 30k. Skulle jag tro iaf ^^

Permalänk
Medlem

ska till USA om nu under sensommaren.. kanske man skulle tagit hem en m18x SLI gtx 580m för halva priset

Permalänk
Skrivet av Zeroes:

ska till USA om nu under sensommaren.. kanske man skulle tagit hem en m18x SLI gtx 580m för halva priset

Ja passa på där, för här i sverige hamnar den på över 30.000:- med bra komponenter.

För mig själv så är det bara en dröm med M18x. MSI GT780 med GTX 570m är en mer realistisk dröm för mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman66:

Ja passa på där, för här i sverige hamnar den på över 30.000:- med bra komponenter.

För mig själv så är det bara en dröm med M18x. MSI GT780 med GTX 570m är en mer realistisk dröm för mig.

ja inte fy skam det heller.... den kan man ju iaf ha pa stan utan att gomma den...

Permalänk
Skrivet av anon162937:

ja inte fy skam det heller.... den kan man ju iaf ha pa stan utan att gomma den...

Ja, personligen tycker jag MSIn är snyggare så man får nog hålla hårt i den ute på stan.

Permalänk
Medlem

Någon som vet när korten kommer?
Är intresserad av 570gtx om det nu skulle hamna i någon Asus/MSi.
vad kan dom tänkas kosta?

Hade tänkt att beställa en Asus g74sx med GTX560M egentligen för 13k.
Men om det nu är så att en MSi tex. Kommer till hösten med ett 570M för ~max 15k. Kan inte sträcka mig mkt högre.
Så skulle jag lätt vänta, eftersom jag ändå börjar skolan först då. och för att jag tänkt lira rätt krävande spel. GW2/BF3, tex.

Permalänk
Medlem

Gjorde lite research själv, och vet inte riktigt. Men verkar som att 570M inte är helt omöjligt för runt 15.
Deviltech säljer iaf sin värsting med 6970, för runt 13k.

(ATI's 6970 har liknande prestanda som 570M, men 6970 kortet är troligtvis lite billigare)

Permalänk
Inaktiv

Fan vad man längtar till m18x med sli 580 släpps. Jobbar på min farbrors firma och tjänar rejält så 30k är ingenting för mig.

Men ingen som vet release datum för m18x med sli 580?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Fan vad man längtar till m18x med sli 580 släpps. Jobbar på min farbrors firma och tjänar rejält så 30k är ingenting för mig.

Men ingen som vet release datum för m18x med sli 580?

Blir dock många kronor per prestanda där ^^.

och ingen aning! vore intressant o veta för mig också, fast med 570 kortet^^

Permalänk

Deviltech har lagt till GTX 580M i konfiguratorn.

GTX 580M, i7 2630QM, 8 GB 1600 MHz, 500 GB 7200 rpm. 1884 € med Win 7 Ultimate. 1715 € utan OS.
Ca 16 500 kr om man beställer utan OS, en smula lockande faktiskt..

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som vet vad det är för panel i deviltechs variant? Inte så kul att behöva rota med panelbyte direkt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad menar du med panel ilstallione? menar du den som sitter ovanför tagentbordet? är inte så insatt, håller mig till hårdvaran xD

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, själva skärmen i datorn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okej... Är ganska skeptisk dock... till deviltech.

ASUS/MSi har man hört och varit i kontakt ganska mycket med, så man vet
vad det handlar om. Kvalité osv.
Och deviltech hade jag inte ens hört talas om sen några månader tillbaka.
Sen det faktum att dom inte har någon engelsk version för sidan-.-..
Har dom ens engelsktalande support?

Sen kan man undra hur som sköter garantin & lagningar osv. om det nu skulle bli något.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är Clevo deviltech säljer, bland det bästa som finns att köpa för pengar så du kan nog vara lugn.

http://www.notebookcheck.net/Review-Deviltech-Fragbook-DTX-Cl...

Enligt testet är det matt skärm, enligt deviltech "mit Glare-Technologie ". Jag är allergisk mot matta skärmar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

blir nog ingen Clevo för mig :).

Är insnöad på asus/msi.

Frågan är om man ska vänta och se om det kommer något prisvärt erbjudande på GTX570M kortet.
Eller om jag ska beställa en G74SX med 560M redan nu.

Känner jag MSI rätt så trycker dom säkert in 12/16 gb ram. blueray och en annan massa onödigt, så att dom ska kunna ta 20k för den.
Även fast den kanske är värd runt 15.
Och asus brukar väl köra det "safe" dom körde på 460M ganska lång tid.